«شارلی ابدو» کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) را منتشر می‌کند
کد خبر: 2703993
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

«شارلی ابدو» کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) را منتشر می‌کند

گروه بین‌الملل: یکی از وکلای هفته‌نامه فرانسوی شارلی ابدو اعلام کرد که به دلیل حمله مسلحانه اخیر به این نشریه، این هفته در شماره‌ای ویژه کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از شبکه تلویزیونی «Press TV»، ریچارد مالکا، دیروز 22 دی، اعلام کرد: شماره جدید شارلی ابدو در این هفته که روز چهارشنبه در یک میلیون نسخه توزیع خواهد شد، شامل کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام است.
شماره ویژه روز چهارشنبه نشریه شارلی ابدو که به طور معمول مملو از جوک‌های سیاسی و توهین به ادیان است، به 16 زبان ترجمه و در خارج از فرانسه نیز منتشر خواهد شد.
این نشریه فرانسوی پیش از این مکرراً احساسات مسلمانان را با چاپ کاریکاتورهای موهن به ساحت حضرت محمد(ص) جریحه‌دار کرده‌ بود.
به گفته گردانندگان شارلی ابدو، تصمیم برای اهانت دوباره به پیامبر اسلام پس از موج اخیر حملات تروریستی در فرانسه که از روز 17 دی با حمله مسلحانه به دفتر شارلی ابدو و کشتار 12 نفر آغاز شد، اتخاذ شده است.
دو روز بعد از این حادثه، دو برادر به نام‌های سعید و شریف کواشی به اتهام دست داشتن در این حمله در شهر «دامارتین» فرانسه کشته شدند و گفته شد که آن‌ها با گروه تروریستی القاعده مرتبط بوده‌اند.
این حادثه تروریستی به شدت از سوی مسلمانان فرانسه و سراسر جهان محکوم شد.
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه نیز اعلام کرد که این خشونت‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

captcha