محکومیت انتشار کاریکاتورهای موهن در تظاهرات مسلمانان آفریقا
کد خبر: 2717038
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

محکومیت انتشار کاریکاتورهای موهن در تظاهرات مسلمانان آفریقا

گروه بین‌الملل: انتشار مجدد کاریکاتورهای موهون به ساحت مقدس پیامبر(ص) از سوی نشریه فرانسوی «شارلی ابدو»، با واکنش و اعتراضات مردم مسلمان آفریقا مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از خبرگزاری «واس»، اقدام نشریه فرانسوی بار دیگر احساسات بیش از یک‌ونیم میلیارد مسلمان و همه معتقدان به پیامبران آسمانی در جهان و کسانی را که به گفت‌وگو و ارزش‌های مشترک جامعه ایمان و باور دارند، تحریک کرد.

در همین راستا، مسلمانان الجزایر دیروز، 26 دی طی تظاهراتی بعد از پایان نماز جمعه از بازنشر کارکاتور موهون به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهانت به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان، ابراز نارضایتی کردند.

پایتخت الجزایر دیروز شاهد تظاهرات وسیعی از مردم علیه انتشار مجدد کاریکاتورهای موهون به پیامبر(ص) از سوی نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» بود.

همچنین در نواکشوت، پایتخت موریتانی، مردم بعد از اقامه نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، برای بیان خشونت و اعتراض خود نسبت به بازنشر کاریکاتور موهون به پیامبر(ص)، به سمت کاخ ریاست جمهوری رفته و «محمد بن‌عبدالعزیز»، رئیس‌جمهور موریتانی در محل کاخ ریاست جمهوری به ایراد سخنانی پرداخت.

پس از آن تظاهرات‌کنندگان سعی در تجمع مقابل سفارت فرانسه در نواکشوت را داشتند که نیروهای امنیتی مانع از آن شدند.

براساس این گزارش، در خارطوم پایتخت سودان نیز صدها شهروند سودانی با برپایی تظاهرات اهانت به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند. نیروهای پلیس سودان مانع نزدیک شدن معترضان به سفارت فرانسه در خارطوم شدند.

در همین راستا رویترز گزارش داد که تظاهرات مشابه در نیجر که به درگیری کشیده شد؛ چهار کشته بر جا گذاشت.

مطالب مرتبط
captcha