الازهر: بازنشر کاریکاتورهای موهن باعث افزایش تنفر می‌شود
کد خبر: 2707434
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

الازهر: بازنشر کاریکاتورهای موهن باعث افزایش تنفر می‌شود

گروه بین‌الملل: مجمع تحقیقات اسلامی الازهر، دیروز، ۲۳ دی‌ماه، ضمن هشدار نسبت به بازنشر کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس نبوی(ص) توسط نشریه فرانسوی «شارلی ابدو»، تأکید کرد: این اقدام احساسات تنفرآمیز را تحریک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «صدی البلد»، درپی اعلام مسئولان نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» برای بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص)، مجمع تحقیقات اسلامی الازهر اعلام کرد: بازنشر این کاریکاتور‌ها باعث افزایش تنفر خواهد شد و خشم مسلمانان را برمی‌انگیزد.
در بیانیه الازهر تصریح شده است: با این تصمیم مسئولان نشریه شارلی ابدو فرانسه، احساسات مذهبی مسلمانان تحریک و باعث افزایش تنفر خواهد شد و خشم مسلمانان را برمی‌انگیزد.
این بیانیه می‌افزاید: انتشار این کاریکاتور موهن در جهت همزیستی مسالمت‌آمیز بین مردم نیست و مانعی در راه وحدت مسلمانان در جوامع اروپایی و غربی خواهد بود. این نهاد مذهبی خشونت را محکوم و تروریسم را رد و اعلام کرد که این اقدام تحریک‌آمیز منافع مشترک مردم را تهدید خواهد کرد.
شماره جدید نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» علی‌رغم هشدارها و مخالفت‌های گسترده امروز، 24 دی با کاریکاتوری توهین‌آمیز از پیامبر اسلام(ص) بر روی جلد آن منتشر شد.
گفته می‌شود، این شماره از مجله شارلی ابدو در تیراژ 3 میلیون نسخه و به 6 زبان منتشرشده، در حالی که تیراژ معمول آن 60 هزار نسخه است.

مطالب مرتبط
captcha