شباهت پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی با نامه امام(ره) به گورباچف
کد خبر: 2757609
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
سیدرضا اکرمی عنوان کرد:

شباهت پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی با نامه امام(ره) به گورباچف

گروه سیاسی: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی در این برهه زمانی گفت: ما در پیام مقام معظم رهبری می‌توانیم خیلی از نگاه‌ها را بیابیم و شبیه نامه‌ای است که امام(ره) به گورباچف نوشتند؛ پیام امام(ره) به گورباچف بود، اما مخاطب آن همه افراد بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نکات و ابعاد مهم نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: به عقیده من این نامه باید از سوی داخلی‌ها نیز به دقت خوانده شود. پیامبر اکرم(ص)  همه ما را به دو چیز سپرد و فرمودند من دو امانت برای شما گذاشتم؛ قرآن و عترت که باید به هر دو تمسک جست.

ضرورت شناخت اسلام از طریق قرآن و عترت از سوی جوانان غربی

وی افزود: یعنی ما به عنوان یک مسلمان باید به این دو مرجع برای شناخت بی‌واسطه اسلام مراجعه کنیم و اسلام را از طریق قرآن و عترت پیامبر(ص) بشناسیم و این دو مرجع و منبع اصلی هستند.

حجت‌الاسلام اکرمی اظهار کرد: نکته دوم اینکه مدتی است که غرب پروژه اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی را در دستور کار قرار داده است و اگر سیاست اختلاف و تفرقه بین شیعه وسنی را مدنظر داشتند در کنار آن به صورت پررنگی به سراغ اصل اسلام رفته‌اند و اسلام را به عنوان دین خشونت، تحجر، افراط و تحمیل در رسانه‌های خود معرفی می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: براین مبنا رهبر انقلاب در این نامه به جوانان توصیه می‌کنند اسلام را از منابع اصیل و صحیح آن بشناسید نه از طریق واسطه‌ها و گروه‌ها و افراد دست چندم و بعضا تروریست‌های دست‌پرورده غرب.

اسلام را از دریچه صدا و تصویر رسانه‌های غربی نگاه نکنید

حجت‌الاسلام اکرمی عنوان کرد: مسئله دیگر اینکه رهبر انقلاب به این دسته از جوانان توصیه می‌کنند تنها به صدایی که از رسانه‌های غربی درباره اسلام ارائه می‌شود گوش نکنید و به تعبیر قرآن، اسلام را از «اهل الذکر» بپرسید و به سراغ علما، اندیشمندان و نخبگان واجد شرایط جهان اسلام بروید.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: در چنین شرایطی که غرب سیاست اسلام‌هراسی را دنبال می‌کند رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی توصیه ‌می کند که اسلام را بشناسید و ببینید آیا حقیقتا اسلام، هراس‌انگیز است یا اینکه دین تبشیر، انذار، هدایت و دعوت به حکمت و عدالت است.

نامه رهبر انقلاب یادآور نامه امام(ره) به گورباچف بود

حجت‌الاسلام اکرمی افزود: ما در پیام مقام معظم رهبری می‌توانیم خیلی از نگاه‌ها را بیابیم و شبیه نامه‌ای است که امام(ره) به گورباچف نوشتند. پیام امام(ره) به گورباچف بود، اما مخاطب آن همه افراد بودند.

وی یادآور شد: امام(ره) در آن نامه تأکید کردند که مشکل شما مارکسیسم و کمونیسم نیست بلکه مشکل اصلی شما عدم شناخت خداست که اگر خدا، فطرت و عدالت را بشناسید، مشکلاتتان حل می‌شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز نیز اگر ما اسلام را به عنوان دین رحمت، محبت، دعوت، حکمت و عدالت بشناسیم و اینگونه معرفی کنیم یک جور نتیجه می‌گیریم اما اگر اسلام به عنوان دین تکلیف و تحمیل که کسی حق اظهارنظر ندارد معرفی شود به شکل دیگری نتیجه می‌گیریم.

وی در پایان عنوان کرد: اسلام، دین اجتهاد است و به زمان و مکان اهمیت می‌دهد و براساس قرآن، سنت و سیره است، لذا اگر اسلام را به این شکل معرفی کنیم و بشناسانیم خودبه خود یک سری از شبهات که در ذهن افراد به ویژه در غرب وجود دارد برطرف خواهد شد.

مطالب مرتبط
captcha