به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا)، نشست خبری «دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر سراسر کشور» دوشنبه، 6 بهمن برگزار شد. حمید شاهآبادی، مشاور هنری وزیر ارشاد و سرپرست مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی فرهنگ و هنر در این مراسم گفت: آنچه که هم سال گذشته دنبالش بودیم و هم امسال آن را پیگیری میکنیم این است که قشر دانشجو و تحصیل کرده دیده شوند. ما به قله نخواهیم رسید مگر اینکه راه مهارت آموزش را دنبال کنیم. این جشنواره با هدف تفاهم و همافزایی بین مراکز علمی ـ کاربردی و رقابت در بخشهای محدود برگزار میشود.
وی افزود: محتواهای موضوعی ما در بخشهای تجسمی، تصویر و سینما، هنرهای نمایشی و تئاتر، موسیقی، روابط عمومی و امور فرهنگی، زبان و ادبیات، گردشگری، قرآن و عترت و مد و لباس تقسیمبندی شده است. ما بیش از 11 هزار دانشجو در رشته روابط عمومی و امور فرهنگی داریم و انتظار ما از رسانهها این است که این ظرفیت را منعکس کنیم تا جامعه از این مهارت، دانش و استعداد این افراد در بخشهای مختلف بازار کار بهره ببرد.
مشاور هنری وزیر ارشاد تصریح کرد: فضای اختصاصی جشنواره حدود 1500 متر مربع از تالار وحدت است. سعی ما بر این است که این جشنواره را به جشنوارههای فجر نزدیک کنیم تا در سالهای آینده در قامت جشنواره فجر برگزار شود.
وی در خصوص بخشهای مختلف جشنواره ادامه داد: جشنواره امسال سه بخش رقابتی مقالات دانشجویی، غرفهآرایی و تازههای جشنواره دارد. مراکز علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر طی سالهای گذشته حضور بینالمللی و داخلی در جشنوارههای مختلف داشتهاند که همه آنها در بخش آثار و عملکرد، بهعنوان یکی از بخشهای اصلی جشنواره، نمایش داده خواهد شد. در حقیقت این بخش فرصتی فراهم میسازد تا مراکز از دستاوردهای همدیگر مطلع شوند و در عین حال بتوانند موفقیتهای خود را به نمایش بگذارند.
شاهآبادی گفت: در بخش دیگر آثار قابل فروش در غرفهها قرار میگیرند. هدف این بخش نیز حمایت از دانشجویان است. بخش نمایش هم به نمایش توانمندیهای دانشجویان مربوط میشود. همچنین در فضایی حدود 90 متر مربع کارگاههای آموزشی برگزار میشود و دانشجویان بهصورت زنده آثار خود را تولید میکنند و به نمایش میگذارند. تازههای جشنواره، علمی و پژوهشی، کارگاه و ارائه مقالات از دیگر بخشهای جشنواره هستند.
وی افزود: انتظار ما این است که همه دانشجویان کشور و همینطور شاغلان حوزههای فرهنگی و هنری از این جشنواره بازدید کنند. یکی از اهداف ما اشتغالآفرینی و فراهم کردن فرصت کار برای دانشجویان است؛ بنابراین جشنواره زمانی به هدف خود میرسد که فرصت کار برای همه دانشجویان فراهم شود. امید است تا به کمک این جشنواره حلقه اتصال میان توانایی دانشجویان و بازار کار ایجاد شود. در همین راستا بیش از 70 گروه موضوعی مختلف بهصورت هدفمند در 7 روز از جشنواره بازدید میکنند و اگرچه تبلیغات جشنواره از طریق رسانهها، سایتها، بنرهای محیطی و ... صورت میپذیرد اما مطمئناً بازدیدهای هدفمند فضای جشنواره را متفاوت خواهد کرد.
شاهآبادی گفت: امیدواریم که رسانهها کمک کنند تا قابلیتهای دانشجویان علمی- کاربردی فرهنگ و هنر به جامعه معرفی شود.
بنا بر این گزارش، در پایان مراسم از پوستر «دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر سراسر کشور» که توسط احسان یوسفی، از دانشجویان مراکز علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر طراحی شده بود، رونمایی شد.