تاکید آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی بر مصرف موقوفات براساس نیت واقفان
کد خبر: 2885757
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
در دیدار مدیرکل اوقاف قم مطرح شد؛

تاکید آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی بر مصرف موقوفات براساس نیت واقفان

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی با تاکید بر لزوم عمل به نیات موجود در وقف‌نامه‌ها مطابق نظر واقفان، گفت: این امر موجب اعتماد بیشتر مردم و گرایش بیشتر آنها به سمت وقف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی دیشب سوم اسفند ماه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: سازمان اوقاف و اداره کل آن در قم اقدامات خوبی داشته که از مجموعه آنها تشکر می‌کنیم و امیدواریم در آینده نیز موفق باشید.

وی افزود: وقف جزو مهم‌ترین مسائل اسلامی و در میان همه مسلمانان مطرح بوده و هست و در طول تاریخ شاهد وقف اموال و املاک توسط مسلمانان بوده‌ایم و در روایات هم بر مسئله وقف تاکید زیادی صورت گرفته است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه لازم است مردم را با ابعاد مختلف وقف آشنا کنیم اظهار کرد: برخی از موقوفات ما امروزه جزو آثار بزرگ اسلامی به شمار می‌روند. وی ادامه داد: اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) اهمیت زیادی به مسئله وقف می‌دادند و در فرهنگ تشیع وقف جایگاه بالایی دارد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به موقوفاتی که در قم وجود دارند گفت: در قم موقوفات فراوانی در طول تاریخ به ثبت رسیده است. استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: معرفی موقوفات موجود در قم و ایران و حتی در جهان اسلام یکی از کارهایی است که باید صورت بگیرد تا مردم دریابند وقف تا چه میزان می‌تواند برای جامعه مفید باشد.

وی با اشاره به ستم‌هایی که در دوره پهلوی به موقوفات و مسئله وقف صورت گرفت عنوان کرد: اما نتوانستند وقف را در جامعه ایرانی از بین ببرند؛ در دوران پس از انقلاب وقف جدی گرفته شد و سازمان اوقاف فعالیت‌های زیادی در زمینه اطلاع‌رسانی و احیای موقوفات داشت.

این مرجع تقلید احیای موقوفات را خدمتی عظیم به جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: بقاع متبرکه فراوانی هم در ایران و قم وجود دارند که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر عمل به نیات موجود در وقف‌نامه‌ها مطابق آنچه نظر واقفان بوده است گفت: این امر موجب اعتماد بیشتر مردم و گرایش بیشتر آنها به سمت وقف خواهد شد.

captcha