به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) در ابتدای این گردهمایی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد از تعدادی از مبلغان برتر المصطفی(ص) تجلیل شد.
حجتالاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رئیس جامعه المصطفی(ص) در این مراسم در سخنانی گفت: یکی از مهمترین موانع ما در تبلیغ بین ملل مختلف جهان موانع فکری و فضای گفتمانی است که مردم این کشورها بدون اینکه ارادهای کرده باشند در آن تنفس میکنند.
وی اظهار کرد: مبانی فکری شرقی و غربی که به عنوان موانع جدی توسعه تبلیغ دینی در این کشورها رایج است بیشتر از زمان رنسانس شکل جدی به خود گرفت و وارد حوزههای مختلف زندگانی و فکری مردم این کشورها شده است.
اعرافی بیان کرد: سوای موارد مختلف و مثبتی که این نگاه فلسفی غربی به عرصه فلسفه وارد کرده است و برخی از حقایقی که به آن رسیده است و فعالیت مثبتی که در حوزههای مختلف انجام داده است نباید نقاط منفی این نوع نظام فکری نیز به راحتی گذشت.
وی گفت: روش تحقیق آنها صرفا بر اساس منطق تجربهگرایی و معرفتگرایی نسبی صورت بندی شده و مبانی اصلی فلسفی و خروجی این فلسفه را شکل داده است.
رئیس جامعةالمصطفی(ص) تصریح کرد: نگاه آنها به دنیا و فلسفه و سبک زندگی و معاش در دنیا بر پایه مادیگری و لذتجویی و دوری انسان از آسمان شکل گرفته است و این نگاه در دانشگاههای آنها بازتولید میشود و زندگانی مردم این کشورها را نیز خود به خود تحت تاثیر قرار میدهد.
وی گفت: به همین منظور است که باید طلاب به خوبی این فضا و جریان را بشناسند و بدانند که در این کشورها با این مشکل دست به گریبان هستند و به همین خاطرباید به بهترین شکل از این فضای فکری گذر کنند.
اعرافی افزود: یکی از کارهایی که طلاب ما باید در این رابطه انجام دهند این است که باید علم لازم را برای به چالش کشیدن این اندیشه البته به شکل کاملا منطقی و اصولی و همچنین ارایه اسلام ناب به داشته باشند.
وی گفت: اسلام حقیقی باید به شکل منسجم و ارزشی ارائه شود و بایستههای تبلیغی نیز در این حوزه باید به شکل منطقی به دنیای امروز و به خصوص جوانان عرضه شود.
وی تأکید کرد: نقطه عزیمت نگاه فلسفی و تبلیغی در تبلیغ و همچنین اولویتبندی کار علمی و تحقیقاتی و همچنین تبلیغی در تبلیغ بسیار مهم و خطیر است که باید با نگاهی کاملا تخصصی به این مسئله توجه کرد.
رئیس جامعةالمصطفی(ص) اظهارکرد: مرجعیت علمی یکی از مهمترین مأموریتهای المصطفی(ص) است که البته این مرجعیت نیز شکل و محتوای خاص خود را دارد و به همین دلیل طلاب این مرکز باید مجهز به علم شوند.