بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ارزش‌های قرض‌الحسنه را تبلیغ کنند
کد خبر: 2957658
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
بانک مرکزی با صدور دستورالعملی خواستار شد:

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ارزش‌های قرض‌الحسنه را تبلیغ کنند

گروه اقتصاد: به منظور ارتقای فرهنگ بانکداری اسلامی و گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه، «دستورالعمل ساماندهی تبلیغات قرض‌الحسنه پس‌انداز مؤسسات اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه مؤسسات اعتباری» به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با عنایت به این‌که از اوایل سال جاری، انجام عملیات قرض‌الحسنه توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز مجاز اعلام شده، لذا ایجاب می‌کرد، شمول دستورالعمل مذکور که صرفاً ناظر بر بانک‌های قرض‌الحسنه و صندوق‌های قرض‌الحسنه وابسته به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بود، به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز تسری یابد.
بر اساس این گزارش، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف شدند در تبلیغات خود مفهوم قرض‌الحسنه و مزایای آن را برای عموم مردم اطلاع‌رسانی کرده، تبلیغات صادقانه و با حفظ کرامت انسانی انجام دهند و در جهت ارتقای فرهنگ نیکوکاری، فداکاری، ایجاد همبستگی بین عموم و همچنین گسترش عدالت مابین آحاد جامعه تلاش کنند.
همچنین بایستی در تبلیغات خود به اجر معنوی قرض‌الحسنه بیش از مشوق‌های مادی مرتبط با جوایز اعطایی به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بپردازند و بر فواید تاثیر تسهیلات قرض‌الحسنه در جهت رفع نیازهای ضروری مردم و امور عام‌المنفعه آن برای آحاد جامعه تاکید کنند.
لذا بدین‌منظور دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز (ریالی- ارزی) مصوب یک‌هزار و یک‌صد و بیست و پنجمین جلسه مورخ 27/2/1390 شورای پول و اعتبار مورد اصلاح قرار گرفت و برای اجرا به تمام  بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ابلاغ شد.

captcha