مذاکرات هسته‌ای از مصادیق همدلی و همزبانی دولت و ملت است
کد خبر: 3015841
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
قاسم جعفری:

مذاکرات هسته‌ای از مصادیق همدلی و همزبانی دولت و ملت است

گروه سیاسی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: همانطور که مردم در حوادث گوناگون ایستادند و مقاومت کردند،‌ مطمئناً فارغ از هر نتیجه ای که در پایان مذاکرات حاصل شود، همدلی و همنوایی خود را با نظام خواهند داشت.

قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به نامگذاری سال 1394 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» گفت: مکتب ناب اسلام که مکتب و راه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، دو پایه اساسی دارد: همدلی و همنوایی، و تلاش و کوشش برای مقابله با هر آنچه که می‌تواند این رشته را بگسلد مانند توهین، تخریب، کینه توزی، دشمنی و خنثی کردن انرژی‌های مثبتی که در مقابل شکوفایی قرار می‌گیرد.
وی افزود: رسیدن به این مسئله مهم که قرآن کریم نیز بر آن تأکید دارد، جز همکاری جدی بین مردم و نظام بر نمی آید؛ نظامی که برآمده از مردم است و هیچ وقت امکان ندارد که دولتمردان و حاکمیت از مردم جدا شوند؛‌ همانطور که پیش از پیروزی انقلاب از امام خمینی(ره)‌ پرسیده شد اگر روزی مردم دیگر از شما حمایت نکنند چه می شود، امام (ره) پاسخ دادند، آن روز دیگر ما نخواهیم بود.
منتخب مردم بجنورد در مجلس گفت: این امر نشان می دهد که ایستایی، مقاومت، پایداری و شکوفایی و پویایی این نظام با تکیه بر مردم است؛ همانطور که خداوند به پیامبرش فرمود: خداوند تو را به واسطه مؤمنانش یاری کرد.
وی با تأکید بر اینکه همدلی و همراهی ملت و نظام می تواند کارهای بزرگی را به سرانجام برساند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تأکید داشته‌اند که ما هنوز در کوهپایه هستیم و تا قله راه زیادی داریم؛ این راه نرفته را می‌توانیم با قدرت اراده و ایمان و توکل به خدا و همراهی و همدلی بپیماییم.
جعفری با اشاره به حساسیت مذاکرات هسته‌ای در سال جاری و ارتباط آن با شعار سال گفت: زمانی که امام شعار دادند «جنگ جنگ تا پیروزی» مردم ایستادند و آن روزی که امام فرمودند صلح، دوباره همه مردم سخن ایشان را پذیرفتند؛ صفا و صداقت و سادگی امام (ره) باعث شده بود که ایشان بر دل ها حکومت کند به همین دلیل مردم سخن ایشان را می پذیرفتند.
وی افزود: این نظام برای مردم است و خود مردم در هر حالت پشتیبانش هستند و مسائلی همچون نتیجه مذاکرات هسته ای و نتیجه انتخابات تأثیری بر پشتیانی و حمایت آنها از نظام نخواهد داشت.
این نماینده مجلس نهم افزود: همانطور که مردم در حوادث گوناگون ایستادند و مقاومت کردند،‌ مطمئناً فارغ از هر نتیجه ای که در پایان مذاکرات حاصل شود، همدلی و همنوایی خود را با نظام خواهند داشت؛ چرا که این نظام را به سادگی به دست نیاورده اند که بخواهند به سادگی از دست بدهند.
جعفری تأکید کرد: مردم در حفظ و مراقبت از نظام همدل هستند که یکی از رموز اصلی این همدلی پیروی از ولایت فقیه است که امروز راه درستی را می پیماید که امام (ره) ترسیم کرده بودند.

captcha