شعار سال بسیار هوشمندانه و کاربردی است
کد خبر: 3203689
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
امام جمعه قم:

شعار سال بسیار هوشمندانه و کاربردی است

گروه سیاسی: شعار رهبری بسیار هوشمندانه و کاربردی است و به منصه ظهور رساندن آن می‌تواند باعث بهبود وضع جامعه و رابطه دولت و ملت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت ‌الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم امروز 5 اردیبهشت در دیدار با وزیر کار گفت: در اسلام گنجینه هایی داریم که امروز در حکومت به آن نیاز داریم؛ مباحثی که در سیره امام علی(ع) به خوبی مشاهده می کنیم؛ در بحث اهتمام به کار مشاهده می کنیم که حضرت امیر پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) و حکومت در جایگاه اصلی خودش قرار نگرفت یک حرکت و نهضتی توسط حضرت زهرا(س) آغاز شد که این تلاش در طول زمان این ثمر را داد که انسانها باید در هر زمان به دنبال احقاق حق باشد.

وی افزود: در طول تاریخ این نهضت و انقلابی که ما در آن حضور داریم نتیجه همان صدای حضرت زهرا(س) است که باید این حق را احیا کنیم که انقلاب ما سعی کرد این حق را بگیرد. وقتی جایگاه حضرت علی غصب شد ایشان با نظام و مردم قهر نکردند و همیشه به کمک جامعه می آمدند؛ متاسفانه دیده می شود که وقتی که این جریان بوجود آمد خیلی ها نتوانستند خود را با این وضعیت کنار بیایند.

وی ادامه داد: حضرت علی در سخت ترین روزها در صحنه ماندند؛ در همان زمان ایشان به تولید ثروت اجتماعی از جمله حفر چاه ها و همچنین زیر کشت قراردادن مزارع مختلف مشغول شدند که نشان می دهد که چگونه باید نشاط اجتماعی ایجاد کنیم.

امام جمعه قم عنوان کرد: شعار رهبری بسیار هوشمندانه و کاربردی بود که از اول انقلاب تا به امروز سابقه ندارد که چنین شعاری انتخاب شود که این نشان دهنده این است که ایشان اتصالات روحانی و بصیرت بسیار بالایی دارند.

وی تاکید کرد: باید کار را خدایی انجام داد و اگر نگاه ما خدایی باشد مردم نیز به این ارزش پی خواهند برد. این کار باید با بینش و شرح صدر انجام شود. تقویت نظام و رهبری و مقام معظم رهبری تقویت مهدویت است.

captcha