مراسم چهلمین روز درگذشت استاد رنجبر برگزار شد
کد خبر: 3221831
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

مراسم چهلمین روز درگذشت استاد رنجبر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم چهلمین روز درگذشت استاد رنجبر به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن، حسینیه نجفی‎ها و اداره کل اوقاف و امور خیریه‎ در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، شب گذشته 7 اردیبهشت مراسم چهلمین شب درگذشت مرحوم عباس رنجبر از اساتید قران برجسته و پیشکسوت استان قم و به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن، حسینیه نجفی‎ها و اداره کل اوقاف و امور خیریه‎ در این شهر برگزار شد.
در این مراسم که در حسینیه نجفی‎ها در جلسه هفتگی استاد دهدشتی برگزار شد جمع کثیری از قرآنیون استان قم و اساتید و مبلغان و مدیران استانی حضور داشتند.
در این مراسم علاوه بر حضور گسترده جامعه قرآنی، چند تن از مدیران کل دستگا‎ه‎های اجرایی استان، معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه و مسئولین دانشگاه علوم و معارف قرآن و... حضور داشتند.
عمده مراسم شب گذشته با قرائت قرآن قاریان بین‎المللی و استانی از جمله اساتید دباغ، مقدمیان، کریمی و حاجی حسینی و اجرای گروه تواشیح میعاد همراه بود.
بخش پایانی این مراسم با حضور و سخنرانی حجت‌‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم از اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون بیان شخصیت و منش رفتاری مرحوم رنجبر برگزار شد.

وی از سال‌ها خدمات استاد رنجبر در تربیت شاگردان تقدیر کرد و گفت: استاد رنجبر در شرایطی فعالیت می‌کرد که برگزاری یک جلسه قرآنی با دشواری‌های زیادی روبرو بود اما وی بدون چشمداشت مادی جلسات خود را به صورت مستمر تشکیل داد و ماحصل زحمات وی شاگردانی است که امروز از قاریان خوب ما هستند.

ابوالقاسم تواضع وخستگی‌ناپذیری این استاد را مورد تجلیل قرار داد و اظهار کرد: این استاد فرهیخته و پیشکسوت ، همیشه در عمل متواضع، در زندگی ساده و در ارتباط با دیگران بسیار با اخلاق و مهربان بود. به طوری که با آن سن بالا و جایگاه والا همیشه در برابر کودکان همانند یک کودک سخن می گفت و در برابر جوانان همچون خودشان رفتار می کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: استاد رنجبر در تمام عمر با برکت خویش همیشه قرآنی رفتار می کرد و الگویی برای سایرین و اطرافیان بود . ایشان توانستند با رفتار و منش قرآنی خود شاگردان بسیاری در زمینه های مختلف قرآنی تربیت و به جامعه تحویل دهند.
وی مقام بالا و جایگاه رفیع دنیوی و اخروی را از برکات انس با قرآن عنوان کرد و افزود : اگر امروز ما جمع گشته ایم و از مقام این استاد تجلیل می کنیم ، همه و همه به دلیل انس ایشان با قرآن و معارف قرآنی است . قرآن انسان را چه در این دنیا و چه در سرای آخرت عزیز و بزرگ خواهد کرد.

captcha