سمینار «نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری شهری» در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3307750
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵
با تأکید بر ویژگی‌های معنوی شهر مشهد؛

سمینار «نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری شهری» در مشهد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: نخستین برنامه از مجموعه برنامه‌های همایش ملی «رسانه و گردشگری» با عنوان سمینار تخصصی «نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری شهری» با تأکید بر ویژگی‌های معنوی شهر مشهد، هفتم خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا حاتمی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، شب گذشته، چهارم خردادماه در نشست خبری همایش ملی رسانه و گردشگری که در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، افزود: همایش ملی «رسانه و گردشگری» به منظور تبیین نظری چگونگی نقش‌آفرینی رسانه‌ها در توسعه گردشگری طراحی شده است که در بهار سال آینده برگزار می‌شود.

حاتمی با بیان اینکه این همایش ارتقای کارآمدی رسانه‌ها در جامعه را پیگیری می‌کند، ادامه داد: نخستین برنامه از مجموعه برنامه‌های همایش ملی «رسانه و گردشگری» با عنوان سمینار تخصصی «نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری شهری» با تأکید بر ویژگی‌های معنوی شهر مشهد درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری این سمینار هفتم خردادماه در مجتمع شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد، اظهار کرد: این مراسم با حضور علی‌اصغر محکی، مژگان عظیمی و محمود احمدی، مدیران اجرایی استان و سخنرانی علمی توسط صاحب‌نظران حوزه ارتباطات و گردشگری برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این همایش می‌تواند زمینه‌ ارتقای رسانه‌ای را در استان فراهم کند، افزود: همچنین این همایش می‌تواند سبب توسعه و نظارت بر امور اجرایی و فعالیت‌های سایر دستگاه‌ها شود.

وی با اشاره به نقش نظارتی رسانه‌ها در جامعه افزود: بحث گردشگری که از موضوعات اصلی سند چشم‌انداز خراسان رضوی است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتظار می‌رود رسانه‌ها در این حوزه نقش مؤثری را ایفا کنند؛ لذا امیدواریم در همایش سال آینده مشارکت تمامی رسانه‌های استان را شاهد باشیم.

حاتمی با اشاره به اینکه مشارکت تمامی رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه گردشگری عامل اصلی اجرایی‌شدن این همایش است، اظهار کرد: در اولین گام شورای سیاستگذاری همایش با دعوت از همه ذی‌نفعان به زودی تشکیل می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در پایان یادآور شد: با تشکیل هیئت علمی همایش و مشخص شدن محورهای موضوعی آن، برای سال آینده فراخوان مقاله همایش منتشر خواهد شد.

captcha