تأکید خطیبان جمعه نجف و کربلا بر ضرورت ادامه مبارزه با داعش
کد خبر: 3308949
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

تأکید خطیبان جمعه نجف و کربلا بر ضرورت ادامه مبارزه با داعش

گروه بین‌الملل: خطیبان جمعه نجف و کربلا در خطبه‌های نماز جمعه دیروز با هشدار نسبت به خطرات گروه تکفیری تروریستی داعش برای جهان اسلام بر لزوم ایستادگی و مبارزه همگان با داعش تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، در خطبه‌های نماز جمعه دیروز، 8 خرداد در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا، اوضاع کنونی منطقه را بسیار خطرناک خواند و تصریح کرد: حوادث منطقه، پیشروی داعش در برخی مناطق عراق و کشورهای همجوار و حمایت‌های مالی و لجستیک برخی کشورهای منطقه و جهان از این گروه، نشانه‌های خطرناکی برای کشور و ملت‌های منطقه در بردارد.
وی افزود: پیشروی داعش سبب افزایش نزاع خونین مذهبی و نژادی و قتل و تخریب طولانی مدت و عاملی در توقف توسعه و پیشرفت می‌شود تا کشورهای منطقه به کشورهای کوچک تقسیم شوند.
امام جمعه کربلا بر اتخاذ موضع جدی در برابر داعش و ایستادگی همگانی به‌ویژه گروه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی در برابر داعش تأکید کرد.
وی افزود: داعش وبای کشنده ملت‌های منطقه، عامل ویرانی ملت‌ها و وسیله‌ای برای تحقق نقشه‌های خبیثانه برخی جریان‌ها به‌شمار می‌آید و مبارزه با آن تنها با محکومیت امکان‌پذیر نیست.
وی در بخش دیگری‌ از سخنان خود نسبت به سوءاستفاده سیاسی و رسانه‌ای از جشن‌های نیمه شعبان هشدار داد و گفت: این مراسم امسال به دلیل اوضاع و چالش‌های کشور متفاوت شده است، چراکه رزمندگان درحال جنگ با داعش هستند و جمع کثیری از شهروندان شهید و مجروح شده، آمار ایتام افزایش یافته و شهروندان زیادی از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.
شیخ عبدالمهدی الکربلایی افزود: جشن و سرور باید با اوضاع بحرانی کنونی مطابقت داشته باشد و همه تلاش خود را در راه حمایت از مجاهدان و توجه به آوارگان متمرکز سازیم. از همگان می‌خواهیم در این جشن‌ها با نیروهای امنیتی و خدماتی همکاری داشته باشند و از اسراف و سوءاستفاده سیاسی و حزبی و رسانه‌ای و شخصی به شدت خودداری کنیم.
بسیج مردمی بهترین گزینه برای ریشه‌کن شدن داعش است
شیخ حسین الساعدی، امام جمعه نجف اشرف نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، نسبت به برخی فتنه‌گران داخلی هشدار داد و گفت: برخی افراد و جریان‌های داخلی با فتنه‌انگیزی علیه وحدت کشور و ملت عراق تجارت می‌کنند.
وی درباره فتوای جهاد کفایی حضرت آیت‌الله سیستانی، تصریح کرد: این فتوا سبب به هم‌خوردن معادله دشمنان، ایجاد توازن جدید، بازگرداندن امید به ملت و تأسیس گروه‌های جهادی مورد اطمینان و پرقدرت شد.
شیخ حسین الساعدی بر لزوم ایستادگی دولت در کنار بسیج مردمی و تصویب قوانین ویژه تأکید کرد و افزود: بسیج مردمی بهترین گزینه برای مبارزه و ریشه‌کن شدن گروه تروریستی داعش و آزادسازی مناطق اشغال شده است.
وی با انتقاد شدید از اعتراض‌های صورت گرفته به نامگذاری عملیات آزادسازی الانبار به «لبیک یا حسین(ع)»، تأکید کرد: امام حسین(ع) نمادی برای همه جهانیان به ویژه انقلابیان است و تنها به مسلمانان تعلق ندارد؛ این شعار سبب تحقق پیروزی خواهد شد.

captcha