مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله آصفی(ره) برگزار شد
کد خبر: 3312440
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله آصفی(ره) برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله محمد مهدی آصفی(ره) نماینده رهبر معظم انقلاب در نجف اشرف دیشب در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در این مراسم آیات علوی گرگانی، مصباح یزدی، خرازی، حکیم، محسن اراکی، محمد خاتمی، غروی، حسن ممدوحی، هادوی تهرانی، و اعضای دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین، فضلا و طلاب نجف و قم و اقشار مختلف جامعه در حسینیه شهدا قم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در این مراسم، با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) در خصوص جایگاه والای عالمان دین در نزد خداوند، گفت: کسانی که خداوند را در نزد بندگان محبوب می‌کنند، از مقام والایی برخوردار می‌شوند که انبیا و شهدا به آن ها غبطه می‌خورند.

استاد حوزه علمیه قم با تجلیل از شخصیت علمی، فقهی، سیاسی و اجتماعی آیت الله آصفی، اظهار داشت: ایشان علامه‌ای فقیه، عالمی عامل، زاهدی بی اعتنا به دنیا و خادمی بی چشمداشت بود.

صالحی خوانساری با بیان اینکه ده ها آثار علمی، فقهی، فلسفی و تفسیری از آیت الله آصفی در محل کتاب شناسی شیعه به یادگار مانده است، تصریح کرد: علاوه بر دیانت، زهد، تقوا و خدمات اجتماعی از آیت الله آصفی، 132 رساله کتاب و جزوه، چندین پایان نامه و 150 مقاله و مصاحبه در موارد مختلف باقی مانده است.

وی افزود: سخنرانی در اجلاسیه‌ها، نگارش مقدمه کتب، سخنرانی و مصاحبه در رسانه‌های بغداد، کویت، بیروت، لندن و دمشق از دیگر آثار مکتوب و رسانه ای آیت الله آصفی است.   

این خطیب حوزه با بیان اینکه آیت الله آصفی گوهری کمیاب بود، ابراز داشت: ایشان عالم عامل بود و پیش از خود برای دیگران خیرخواه بود و برای بسیاری از خانواده ها در ایران، عراق، افغانستان، سوریه و کشورهای دیگر پدری مهربان بود و 55 هزار یتیم تحت پوشش ایشان قرار داشت.

صالحی خوانساری، با بیان اینکه آیت الله آصفی مجتهدی کارآزموده و مبلغی زمان شناس بود، ابراز داشت: ایشان برای عراق رهبری مسئله‌شناس و آینده نگر بود.

وی با بیان اینکه آیت الله آصفی سیاسی فهیمی بود، افزود: شخصیت جامع الاطراف این عالم دینی از برکت علم و ایمان منشا می‌گیرد و آیت الله آصفی تجلی گاه آموزه های اخلاقی، دینی و فضیلت‌های فراموش شده بود.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: کمتر شخصیت‌های جامع‌الاطرافی نظیر آیت الله آصفی که علاوه بر علم و دین در زمینه‌های دیگر نیز منشا خدمات باشند، وجود دارند.

captcha