«من نمی‌دانم» از کسی رفع تکلیف نمی‌کند/ گسترش مبانی اصیل اسلام؛ وظیفه همگانی
کد خبر: 3313371
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
حدائق:

«من نمی‌دانم» از کسی رفع تکلیف نمی‌کند/ گسترش مبانی اصیل اسلام؛ وظیفه همگانی

گروه اجتماعی: مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه طبق آیات قرآن مبنی بر انفاق، حجت بر همگان تمام است، گفت: «من نمی‌دانم» از کسی رفع تکلیف نمی‌کند و باید از تهدیدستان دستگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس  جمعه، 22 خرداد ماه در جمع هیئات مذهبی شیراز گفت: سیره رسول خدا(ص) این بود که جمعه آخر ماه شعبان در خطبه نماز جمعه نکاتی را در مورد ماه مبارک رمضان بیان می‌فرمودند که در آن هدف از روزه‌داری را با تقوا شدن می‌داند یعنی انسان بعد از ماه رمضان در خود تغییر احساس کند.
وی با بیان اینکه این احساس را در جامعه می‌بینیم اما پررنگ نیست، افزود: چنانچه مشاهده می‌کنیم در ماه مبارک رمضان آمار جرائم کاهش می‌یابد اما این رفتار نیز باید در ماه‌های دیگر هم ادامه یابد.
حدائق با اشاره به افزایش رحمت و مودت بین مردم در این ماه اظهار کرد: این‌ها آثار ارزشمند این ماه است و ماه مبارک رمضان یک ماه آموزشی است که باید آموزش را برای یازده ماه دیگر فرابگیریم.
عضو جامعه روحانیت شیراز خواستار حضور بیشتر روحانیان در مدارس و ارتباط مؤثر با دانش آموزان شد و افزود: خاطرات تبلیغی فراوانی وجود دارد که با یک بار حضور در مدارس، دانش‌آموزان زیادی علاقه‌مند به دین اسلام شده و راه درست را انتخاب کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه  تبلیغ وظیفه همه است و همه باید هرچه از اسلام می‌دانند، مبانی اصیل اسلامی را گسترش دهند، به مراتب مسئولیت اشاره کرد و گفت: مطمئناً وظیفه یک مدیرکل با یک سرایدار و آبدارچی یکسان نیست، اما هر دو وظیفه دارند.
حدائق همه افراد را در حد امکاناتی که خدای متعال به او سپرده مسئول دانست و تصریح کرد: در خطبه شعبانیه اولین سفارش رسول اکرم(ص) فرتموش نکردن فقرا و مساکین است.
وی افزود: افراد بسیاری راه پولدار شدن را فراموش کرده‌اند و به اشتباه معتقدند که با امساک پولدار می‌شوند درصورتی که خداوند متعال راه پولدار شدن را انفاق بیان می‌کند.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با یادآوری اینکه بیش از 90 مورد در قرآن کریم خدای متعال امر به انفاق کرده و برگشت چندین برابر دارایی را ضمانت می‌کند، به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر لزوم افطاری دادن به مردم حتی با یک لیوان آب اشاره کرد و گفت: حجت بر همگان تمام است و باید نسبت به فقرا و مساکین و به‌ویژه اقوام بی‌تفاوت نباشیم.
عضو جامعه روحانیت شیراز تأکید کرد: «من نمی‌دانم» از کسی رفع تکلیف نمی‌کند و باید از تهدیدستان دستگیری کرد و مطمئن باشیم خداوند به ما رسیدگی می‌کند، همانگونه که پیامبر(ص) فرمود در غذای خودتان فقرا را شریک کنید.
وی سفارش دیگر پیامبر اکرم(ص) را احترام به بزرگترها و رحم و مهربانی نسبت به زیردستان و کوچکترها دانست و افزود: بر اساس روایات، احترام به پدر و مادر کفاره گناهان کبیره و غیرقابل بخشش است.

captcha