اعضای شورای شهر شیراز به رد مصوبه اعطای زمین به مساجد اعتراض کردند
کد خبر: 3317897
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

اعضای شورای شهر شیراز به رد مصوبه اعطای زمین به مساجد اعتراض کردند

گروه اجتماعی: جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به رد مصوبه اعطای زمین از سوی شهرداری با هدف ساخت مساجد و اماکن مذهبی از سوی فرمانداری این شهرستان اعتراض کردند و خواهان همراهی دولت در این امر شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مظفر مختاری، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس و عضو شورای اسلامی شهر شیراز عصر دیروز، اول تیر در جلسه علنی این شورا با اشاره به رد مصوبه اعطای زمین از سوی شهرداری با هدف ساخت مساجد و اماکن مذهبی از سوی فرمانداری شیراز گفت: همه مسئولان در تمام دستگاه‌های دولتی باید در مسیر ساخت و توسعه مساجد و مکان‌های مذهبی همراهی و حمایت لازم را داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه دولت و دستگاه‌های دولتی باید مشوق ساخت مسجد و اماکن مذهبی باشند، نه اینکه مانع‌تراشی کنند، افزود: فرمانداری نیز نباید مانع اجرای مصوبات شورای شهر برای ساخت مساجد باشد.
مختاری با اشاره به اینکه واگذاری زمین برای ساخت مسجد با مالکیت شهرداری قانونی بوده و نباید فرمانداری این مصوبه را رد می‌کرد، گفت: اگر هیئت‌های مذهبی با مشکلات موجود عهده‌دار ساخت مساجد و حسینه‌ها نباشند در این زمینه مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.
عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه مسئولان باید حامی تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی در ساخت مساجد باشند، گفت: در کار خیر نباید بهانه آورد، بلکه باید مسئولان متولی به‌ دور از بروکراسی اجازه دهند مردم کار فرهنگی  را انجام دهند.
بنا بر این گزارش، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز نیز در این نشست نسبت به رد مصوبه اعطای زمین به ساخت مسجد در شیراز اعتراض کرد و گفت: در تهران 220 میلیارد تومان به مسجدسازی اختصاص داده می‌شود و در شیراز هنوز اقدامی نشده است و نباید اجازه داد برخی با بهانه‌تراشی‌ها مانع از  ساخت مساجد و مکان‌های فرهنگی شوند.
رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز نیز با انتقاد به رد مصوبه ساخت مسجد در شیراز، عنوان کرد: بازگشت این مصوبه توسط فرمانداری شیراز عجیب است.
وی تأکید کرد: باید شهروندان بدانند که شورای اسلامی شهر و شهرداری موافق اعطای زمین برای ساخت مسجد هستند اما فرمانداری مخالفت می‌کند.

captcha