نهمین شب نمایشگاه قرآن مشهد در سکوت غرفه‌داران و بازدیدکنندگان گذشت + عکس
کد خبر: 3323747
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲

نهمین شب نمایشگاه قرآن مشهد در سکوت غرفه‌داران و بازدیدکنندگان گذشت + عکس

گروه اجتماعی: نهمین شب از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در سکوتی ژرف، غرل خداحافظی را زمزمه می‌کند و برخی غرفه‌داران نیز به پیشواز از وداع با نمایشگاه رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نهمین شب از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، در سکوتی ژرف، غرل خداحافظی را زمزمه می‌کند و برخی غرفه‌داران نیز به پیشواز از وداع با نمایشگاه رفته‌اند، این در حالی است که در چند شب اخیر نمایشگاه از تعداد بازدیدکننده بیشتری نسبت به شب‌های اول نمایشگاه برخوردار بود.

دو دقیقه پیش از موعد مقرر برای گشایش نمایشگاه در محل حضور می‌یابیم اما تعداد زیادی از غرفه‌داران را پشت درهای بسته می‌بینیم، هر کدام با نگاهی به داخل نمایشگاه از میان نرده‌ها، نوید آمدن نگهبانان را انتظار می‌کشند؛ آفتاب به صورت مستقیم نمایشگاه را زیر ذره بین قرار داده و از شدت گرما در نگاه همه عطش موج می‌زند، برخی با دست‌هایشان سایه‌بانی برای خود درست کرده و برخی دیگر نیز در زیر سایه درختی نشسته‌اند

به ساعتم نگاه می‌اندازم و متوجه گذشت زمان از ساعت مقرر برای بازگشایی نمایشگاه می‌شوم، با نگاهی مضطرب نمایشگاه را رصد می‌کنم که مبادا نمایشگاه پیش از موعد مقرر پایان یافته است.

بالاخره نگهبانان حاضر شده و درها را می‌گشایند؛ تمام کسانی که دقایقی پیش بر روی زمین جا خوش کرده بودند برخاسته و به سرعت به سمت غرفه‌هایشان قدم بر می دارند، به سمت یکی از نگهبانان رفته و علت تأخیر در گشایش غرفه‌ها را جویا می‌شوم و آنها نیز عدم حضور غرفه‌داران را بهانه می‌کنند، این در حالی است که اکثر افراد پشت در مانده همان غرفه‌داران بودند.

تعطیلی غرفه‌ها پیش از موعد مقرر

وارد فضای نمایشگاه می‌شوم، احساس می‌کنم اشتباهی آمده‌ام، گویا درست آمده‌ام اما متوجه می‌شوم که برخی غرفه‌ها پیش از موعد مقرر تعطیل کرده و وسایل خود را جمع کرده‌اند.

نهمین شب از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، در سکوتی ژرف، غرل خداحافظی را زمزمه می‌کند، این شب که همزمان با 19 ماه مبارک رمضان و شب قدر است، با وجود برگزاری مراسم احیا در نمایشگاه، خالی از بازدیدکننده بود و غرفه‌داران که همه بدون حضور بازدید کنندگان نشسته‌اند، یکی پس از دیگری می‌روند.

ساعت اذان مغرب فرا می‌رسد، به فضای باز نمایشگاه می روم، اما آنجا که جزو شلوغ‌ترین قسمت نمایشگاه محسوب می‌شد، تنها چند خانواده را در خود جای داده، خانواده‎هایی که سفره های افطار خود را گشوده اند و روزه‌شان را در نمایشگاه قرآن و عترت باز می‌کنند.

به نمازخانه وارد می‌شوم، اما آن نمازخانه که تا دیروز دسته دسته وارد و خارج می‌شدند، در شب نهم کمتر از 30 نمازگزار را در خود جای داده است، حال که نمازخانه خلوت است، موکت و فرش‌های لنگه به لنگه چشم‌نوازی می کند.

نکته قابل توجه دیگر در نهمین شب نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تأخیر دو ساعته در برگزاری مراسم احیاء شب نوزدهم بود، بنا بود این مراسم از ساعت 21 آغاز شود اما مراسم بعد از ساعت 23 آغاز شد.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت همچون قاصدکی در مقابل باد، رو به پایان است و در نهمین شب برگزاری خود غرفه‌ها رنگ بازدیدکننده ای را به خود ندیده و حتی مسئولان نیز در شب‌های قدر خود را از بازدید معاف کرده‌اند.

captcha