به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا)، کارگاه آموزشی ارزیابی رتبهبندی مراکز آموزشی علمی ـ کاربردی ویژه مسئولان نظارت و ارزیابی واحدهای استانی و نماینده مؤسسات آموزش عالی علمی ـ کاربردی در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
محمد اخباری در آغاز این مراسم، با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با توجه به نظام مهارتی از سایر دانشگاههای کشور متمایز است و به دلیل تقاضامحور بودن باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد، بر ضرورت انجام ارزیابی و رتبهبندی مراکز آموزش تأکید کرد.
سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت بیشتر جایگاه نظارت و ارزیابی در دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه باید رتبهبندی مراکز آموزش را در صدر کار خود قرار داده و در یک بازه زمانی معین با همکاری و تعامل مراکز آموزشی، مؤسسات ذیربط، واحدهای استانی و سازمان مرکزی انجام دهد.
در ادامه، سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اهداف نظارت و ضرورت رتبهبندی مراکز را تبیین کرد.
همچنین مدیر نظارت و ارزیابی واحد استانی تهران مباحث مرتبط با مبانی ارزیابی و رتبهبندی مراکز آموزشی را برای حاضران تشریح کرد.
در ادامه مراسم معاون دفتر نظارت و ارزیابی توضیحاتی را در ارتباط با مراحل اجرایی طرح ارائه بیان کرد و صبور و پیری در خصوص نحوه بهرهبرداری از قابلیتهای موجود در سامانههای دانشگاه جهت نظارت آنلاین و گزارشهای تحلیلی از روند برگزاری امتحانات و تشکیل کلاسها را ارائه کردند.
در پایان این مراسم، به پرسشهای حضار پاسخ داده شد.