حضرت علی(ع)؛ الگویی برای جامعه امروز
کد خبر: 3379254
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
صادقی بیان کرد:

حضرت علی(ع)؛ الگویی برای جامعه امروز

گروه اجتماعی: سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: حضرت علی(ع) بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم الگویی برای جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گودرز صادقی، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی، عصر روز گذشته، 11 مهرماه در مراسم جشن عید سعید غدیرخم در دانشگاه محقق اردبیلی، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و تسلیت فاجعه منا، یکی از راه‌های شناخت یک مکتب را شناخت تربیت‌شدگان آن مکتب عنوان کرد و گفت: بنیان‌گذار مکتب اسلام حضرت محمد(ص) و بزرگ ترین تربیت شده این مکتب حضرت علی(ع) است.
وی با بیان اینکه ما خداوند را بواسطه حضرت رسول اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و جامعه ای که آنها بنا نهاده اند، می شناسیم، افزود: عدالت و کمک به نیازمندان از ویژگی‌های بارز حضرت علی(ع) می‌باشد.
صادقی شأن، منزلت و جایگاه والای حضرت علی(ع) را در جمع شدن همه ویژگی‌های بارز و برجسته بصورت یکجا در وی دانست و تصریح کرد: امام علی(ع) از هیچ مساله کوچکی بصورت سرسری و گذرا عبور نمی‌کرد و اکنون نیز بعد از گذشت سال‌های سال، هنوز هم به عنوان الگو مطرح است.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امیدواریم مدیران خوبی از لحاظ آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... در دانشگاه باشیم، اظهار امیدواری کرد: خداوند متعال بارقه ای از ایمان، توانمندی و اخلاص را بر زندگی‌مان بباراند.
محمد جنتی کارشناس فرهنگی نیز با بیان اینکه جایگاه حضرت علی(ع) چنان بالاست که نمی توان وی را وصف کرد، افزود: در خانه خدا در طول تاریخ تنها یکبار زایمان صورت گرفته و آن هم تولید حضرت علی(ع) بوده است.
وی با بیان اینکه طبق آیات و روایات ذکر علی عبادت است، تصریح کرد: صفاتی که یک انسان کامل دارد، همه آن در حضرت علی(ع) جمع شده است.
جنتی تاکید کرد: مقام و منزلت حضرت علی(ع) آن چنان بالاست که فرش نشینان قادر به درک واقعی آن نیستند و برای درک واقعی شأن و منزلت ایشان باید عرش نشین بود.
گفتنی است اجرای تواشیح، مداحی، مسابقه و قرعه‌کشی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و کربلای معلی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

captcha