اقامه نماز ظهر عاشورا در بیش از 100 نقطه فارس/ میزبانی حرم‌های احمدی و حسینی(ع) از هزاران نمازگزار
کد خبر: 3393069
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

اقامه نماز ظهر عاشورا در بیش از 100 نقطه فارس/ میزبانی حرم‌های احمدی و حسینی(ع) از هزاران نمازگزار

گروه اجتماعی: همراه و همگام با سراسر کشور، نماز جماعت ظهر عاشورا به‌صورت شاخص و ویژه با حضور اقشار مختلف مردم و سوگواران حسینی در بیش از 100 نقطه فارس برپا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، همراه و همگام با سراسر کشور، نماز جماعت ظهر عاشورا به‌صورت شاخص و ویژه با حضور اقشار مختلف مردم و سوگواران حسینی ظهر امروز، 2 آبان در بیش از 100 نقطه فارس برپا شد.
برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برپایی نمازهای جماعت ظهر عاشورا به عهده ستاد اقامه نماز فارس بوده است که با هماهنگی سایر دستگاه‌های شهری این مهم انجام شد.
همچنین نماز جماعت ظهر عاشورا با حضور هزاران عاشق و دلباخته خاندان عصمت و طهارت در صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و همچنین حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برپا شد.
نماز حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به امامت آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت این آستان مقدس و همچنین نماز حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) نیز به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای این آستان مقدس اقامه شد.
حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: جهت برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا جلسات هماهنگی مختلف و متعددی تاکنون برگزار شده است که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برپایی این نماز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان نگین استان فارس بوده است.
وی با بیان اینکه صحن‌های داخلی، بیرونی و مکان‌های اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برای اقامه نماز ظهر عاشورا آماده شدند، همچنین با مساجد اطراف حرم و خیابان‌های منتهی به حرم هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این نماز شده است.
سقاچی با یادآوری اینکه با هماهنگی‌های انجام شده یک ساعت قبل از اذان ظهر، درب تمام مساجد جهت وضوگرفتن سوگواران باز شده است، گفت: به تمام هیئات مذهبی اعلام شد کضه با تهیه و تحویل مهر و جانماز به تمام عزاداران حسینی برای اقامه نماز ظهر عاشورا برنامه‌ریزی کنند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: علاوه بر این‌ها شهرداری شیراز نیز نصب و راه‌اندازی تانکرهای آب برای رفاه عزاداران و گرفتن وضو در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر را در دستور کار قرار داده بود.

captcha