قتل شیعیان افغانستان حرکت جنون‌آمیز تروریست‌‌های دست‌آموز استکبار است
کد خبر: 3446591
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
سیدعیسی حسینی مزاری:

قتل شیعیان افغانستان حرکت جنون‌آمیز تروریست‌‌های دست‌آموز استکبار است

شعب خارجی: رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی تبیان افغانستان با محکومیت قتل شیعیان در جنوب این کشور، این اقدام را حرکت جنون‌آمیز تروریست‌های دست‌آموز استکبار خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، سیدعیسی حسینی مزاری، رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی ــ اجتماعی تبیان، در پی جنایت هولناک سربریدن هفت تن  از اهالی ولسوالی جاغوری ولایت غزنی در زابل که ماه‌ها در اسارت بودند، طی بیانیه‌ای این اقدام تروریستی را محکوم و آن را حرکت جنون‌آمیز یک مشت تروریست دست‌آموز استکبار توصیف کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

«باردیگر در کشور(افغانستان) جنایت هولناک و تکان‌دهنده اتفاق افتاد و دشمنان دین و انسانیت با نابکارترین رفتار سر هفت تن از هموطنان مسلمان ما را از تن جدا کردند. آنها با این کار خود نه فقط هفت خانواده را عزادار کردند؛ بلکه قلب صد‌ها، هزاران و میلیون‌ها هموطن و دنیای اسلام و انسانیت را جریحه‌دار کردند.

در رابطه با فاجعه سربریده شدن هفت تن از هموطنان ما چند نکته قابل یادآوری به نظر می‌رسد:

۱- قاتلان از نسل یزیدند و شمر و بلکه بدتر از آنها، اینان نه مسلمان هستند و نه انسان؛ بلکه گمراه‌تر از حیوانات پست وحشی هستند. یک مشت تروریست‌های دست‌آموز استکبار و دشمنان قسم‌خورده این مردم و سرزمین‌شان، اقدام به این حرکت جنون‌آمیز کرده‌اند. اینان بدانند که با در پیش گرفتن این رویه زمینه‌های هوشیاری، بیداری و استحکام بیش از پیش مردم غیور ما را فراهم می‌کنند. هرچه ما را بکشید، حسینی‌تر می‌شویم.

۲- قربانیان حوادث این‌چنینی که هر از چندگاهی اتفاق می‌افتد چه از بدخشان باشند و یا از ننگرهار و چه از غزنی باشند و یا دایکندی و بامیان و غور و غورماچ، مسؤلیت دولت افغانستان را بیش از پیش سنگین می‌کند و اگرچه زمامداران کشور می‌بایست پیش‌تر از این بیدار و هوشیار می‌شدند و برای برگرداندن امنیت و ثبات درکشور، با در پیش گرفتن اصلاحات درونی و بیرونی، تلاش‌های روزافزونی را به نمایش می‌گذاشتند؛ اما نه تنها تاکنون هیچ علامتی از مثبت‌نگری و حرکت در مسیر ارتقای وضعیت زندگی مردم در عرصه‌های گوناگون مشاهده نمی‌شود؛ بلکه هر روز بیشتر از دیروز با ندانم‌کاری‌های سهوی و یا عمدی، زمینه را برای گستاخ‌تر شدن دشمنان این آب و خاک فراهم‌تر می‌کنند.

این در حالی است که با به‌وجود آمدن جنایتی مانند سربریدن هفت تن از هموطنان مظلوم و بی‌گناه ما، کم کم حوصله ملی به سر آمده، بغض‌های فروخورده به انفجار نزدیک شده و از آن طرف دشمنان در کمین نشسته نیز منتظر چنین اوضاعی هستند تا بلکه با ایجاد شورش و قیامی از سوی مردم، بر امواج عمومی سوار شده جهت حرکت را به سمت و سوی منافع خود هدایت کنند. چه بسا این همه ترور‌ها، انفجارها، عملیات انتحاری و سربریدن‌ها برای همین منظور اتفاق افتاده و تلاش در جهت ناراضی کردن مردم از حکومت وحدت ملی به نظر می‌رسد. اینجاست که می‌طلبد دست‌اندرکاران حکومت وحدت ملی بیش از پیش هوشیار شده و حد‌اقل برای ادامه بقای خود هم که شده به فکر مصالح اسلامی و ملی باشند و تا دیر نشده دست به کار شوند.

۳- اکنون این سؤال جدی مطرح می‌شود که پیامد مثبت عقد پیمان‌های استراتژیک و امنیتی چه شد و کجا هستند آنهایی که برای برآورده شدن خواست آمریکا گلو پاره می‌کردند؟ چرا حالا آمریکایی‌ها برای انجام تعهدات ادعایی خود پا پیش نمی‌گذارند و نه تنها کاری نمی‌کنند؛ بلکه اعلام نیز کرده‌اند که از این پس علیه طالبان هیچ‌گونه عملیاتی را انجام نخواهند داد.

آمریکا و یا هر کشوری باید بداند که پایه‌های حرکت‌های مزدورانه‌شان متزلزل بوده و طول عمر چندانی نخواهند داشت؛ از این رو است که باید پای تعهدات خود آمده و به نهادهای امنیتی افغانستان کمک کنند.

۴- قتل فجیع هفت تن از هموطنان ما این‌بار تلنگر نیست؛ بلکه زنگ خطر جدی برای بزرگان مردم و عموم توده‌ها است. تا کنون اتفاقات ناگوار دیگری از جمله کشتار بی‌رحمانه جوانان وطن در جلریز میدان وردک نیز به‌وجود آمده است و امید می‌رفت که شخصیت‌های دینی و سیاسی به خود می‌آمدند و در جهت مقتدر کردن خود و مردم خویش آمادگی‌های بیشتری اتخاذ می‌کردند؛ اما متأسفانه چنین نشد و ملت داغدیده ما همچنان شاهد پراکندگی و اختلاف حوزه‌های علمیه، دانشمندان، علما، احزاب و جریان‌های گوناگون است، روندی که اگر به همین منوال پیش رود مطمئنا باعث سربریدن افراد بیشتری خواهد شد.

از این رو این بار مردم کشور این زنگ خطر را جدی گرفته، اگر بزرگان به خود نمی‌آیند توده‌ها به فکر سرنوشت خود افتاده با هماهنگی بیش از پیش بر بزرگان فشار مضاعف آورده و مسیر همسویی و وحدت و تقویت توانمندی‌های ملی را فراهم آورند.

در غیر آن، مردم بدانند که اگر به خدا تکیه و به توانمندی‌های داخلی خود توجه نکنند، نه شرق به فکر ما بوده و نه غرب و نه هیچ حلقه و جریان دیگر و باید شاهد قتل‌ها، ترور‌ها و سربریدن‌های مسلسل‌وار باشیم.

به هر حال اینجانب فاجعه سربریده شدن هفت تن از هموطنان عزیز خود را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) و نایب بر حقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بازماندگان شهدا و عموم مردم رنج‌دیده و بلاکشیده افغانستان تسلیت می‌گویم.

سیدعیسی حسینی مزاری
94/8/18».

captcha