خنثی‌سازی توطئه تروریستی در ماه محرم/ بازداشت۲۰ تروریست در مرز
کد خبر: 3446786
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
وزیر اطلاعات خبر داد:

خنثی‌سازی توطئه تروریستی در ماه محرم/ بازداشت۲۰ تروریست در مرز

گروه سیاسی: وزیر اطلاعات در یک نشست خبری اظهار کرد: در ایام محرم دشمن در تلاش بود فضای کشور را ناامن کند که با تلاش و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) این اقدامات دشمن خنثی شد و عوامل تروریستی دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، امروز، سه‌شنبه 19 آبان در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد: در ایام محرم دشمن در تلاش بود فضای کشور را ناامن و مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را با خطر مواجه کند که با تلاش و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) این اقدامات دشمن خنثی شد و عوامل تروریستی دستگیر شدند .
وزیر اطلاعات افزود: ضربه به شبکه های تروریستی در شرق کشور و دستگیری ده نفر از عوامل تروریستی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و سیستان و بلوچستان، بازداشت بیش از 20 نفر از عوامل تروریستی تردد کننده به مقصد عراق و سوریه در مرزهای ایران، ضربه به تیم تروریستی در صفی‌آباد دزفول و دستگیری  14 نفر از عوامل تروریستی این حمله که 8 تن از این تروریست‌ها از  عاملان اصلی  اقدامات تروریستی در استان خوزستان بوده‌اند و نیز ضربه به تیم تروریستی تیراندازی کننده به فرمانداری و چند پاسگاه انتظامی در شهر سوسنگرد در تاریخ 16 آبان را از جمله عملیات موفق نیروهای گمنام امام زمان (عج) عنوان کرد.
حجت الاسلام علوی گفت: افراد دستگیر شده از تروریست های تحت حمایت کشورهای مرتجع منطقه هستند.
وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به توطئه دشمنان در ایجاد ناامنی در کشور و نیز همسو شدن برخی رسانه‌های غربی با این حرکت‌های توطئه‌آمیز گفت: ایام محرم و صفر از مقاطعی است که جریان‌های تروریستی برای ضربه زدن به مراسم عزاداری  سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جدیت بیشتری به خرج می دهند.

علوی افزود: امنیت بی‌بدیلی که به تعبیر مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، برای دشمنان بین المللی و منطقه ای ایران تحملش بسیار سنگین است و در طول سالیان گذشته دشمنان تمام توان خود را به کار گرفته و سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا جریان‌های تروریستی را مورد حمایت قرار دهند و به آنها مأموریت داده‌اند که به هر نحوی امنیت ایران را به چالش بکشند.
وی اضافه کرد: سربازان  گمنام امام زمان (عج) در سال‌های گذشته تیم‌های مختلف تروریستی را شناسایی کردند و در تور اطلاعاتی خودشان قرار دادند و آنها را زیر ضربه بردند و جمعی از آنها و نیز سرکرده‌های تروریست ها را به هلاکت رساندند و تعدادی را نیز دستگیر و طرح تروریستی آنان را  خنثی کردند که در مصاحبه‌ها و گفتگوهای مختلف از رادیو و تلویزیون به استحضار ملت شریف ایران رسیده است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: این امنیت بی‌بدیل دشمنان ایران را به نوعی تحقیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جای جای کشورهای منطقه و حتی فرامنطقه صدای انفجار به گوش می‌رسد گفت: ما در این مدت  در عربستان، پاکستان، کویت، ترکیه، تونس و فرانسه شاهد انفجارهای تروریستی بودیم که در آن جمعی از مردم  کوچه و خیابان  جان  خود را از دست دادند.
وزیر اطلاعات افزود: دستگاه‌های مختلف اعلام می کردند از جمله اهداف تروریست‌ها اجرای عملیات تروریستی در ایران است که با هوشیاری سربازان گمنام  امام زمان (عج) موفق نشدند.
دکتر علوی گفت: از سوی دیگر، فشارهایی که در جریان عملیات روسیه در برخورد با  تروریست‌ها در سوریه  وارد شد مجموع اینها باعث شد دشمنان ایران تلاش خود را در به چالش کشیدن امنیت ایران مضاعف کنند.
وی افزود: در این زمینه یک حرکت  شیطنت‌آمیز در تلویزیون بی بی سی  صورت گرفت و آن قرائت بیانیه ایمن الظواهری بود که از جریان‌های تروریستی درخواست می کرد اسلحه‌های خود را از روبه‌روی هم برگیرند و به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه بروند که بعد از بررسی مشخص شد که این بیانیه مربوط به 7 تا 8 ماه پیش است و درآستانه محرم، بی بی سی با اهداف خاصی آن را مجددا منتشر کرده  است.

وزیر اطلاعات گفت: مجموع اینها باعث شد که وزارت اطلاعات  در برابر تحرکات جریان‌های تروریستی و حامیان آنها فعال شود و کمیته عالی تکفیری با جلسات فشرده در این وزارتخانه با حضور  شخص وزیر قبل از محرم  تشکیل شد و به این موضوع توجه کرد.
دکتر علوی همچنین با اشاره به اینکه در ادامه به تمام  ادارات اطلاعات در استان‌ها هشدارهای لازم برای هوشیاری و دقت در برابر اقدامات تروریستی داده شد گفت: با اینکه دشمنان تحرکات زیادی برای اجرای اقدامات تروریستی در ایران انجام دادند، اما  به همت سربازن گمنام امام زمان (عج) تمام حرکات آنها خنثی شد.
وزیر اطلاعات همچنین اظهار کرد:‌ به لطف پروردگار ایام عاشورای امسال مردم عزادار در جای جای کشور با امنیت کامل با عنایت امام زمان (عج) و ادعیه ذاکیه رهبر عزیز و همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و بسیج به عزاداری پرداختند و تمام توطئه‌ها خنثی شد.
وی یادآور شد: سربازان گمنام امام زمان (عج) هوشیاری کامل خود را حفظ می کنند  و اشراف کامل اطلاعاتی دارند و هرگونه حرکتی را قبل از اینکه جنایتی رخ دهد شناسایی می کنند و زیر ضربه می برند.
دکتر علوی ابراز امیدواری کرد که با دعای مردم توفیق سربازان گمنام امام زمان (عج) همیشگی باشد و همیشه در این کشور، امنیت و آرامش حکم فرما باشد.

captcha