سخنرانی سیدحسن نصرالله در واکنش به اعدام شیخ نمر
کد خبر: 3464024
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

سخنرانی سیدحسن نصرالله در واکنش به اعدام شیخ نمر

گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب‌الله لبنان، بعدازظهر امروز، 13 دی‌ماه، در واکنش به اعدام شیخ نمر النمر، روحانی شیعی عربستان سخنرانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الدیار»، سیدحسن نصرالله، بعدازظهر امروز درباره اجرای حکم اعدام شیخ نمر که دیروز، 12 دی‌ماه، با صدور بیانیه‌ای از سوی وزارت کشور عربستان اعلام شد، سخنرانی خواهد کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز همچنین، به مسائل و موضوعات داخلی لبنان نیز می‌پردازد.

اجرای حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعی سعودی، با واکنش گسترده سازمان‌ها و شخصیت‌های دینی و سیاسی در جهان اسلام مواجه شده است.

حیدر العبادی: سیاست سرکوب، نتیجه‌ای جز ویرانی ندارد

نخست‌وزیر عراق با اشاره به این که از شنیدن خبر اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان شوکه شده است، تأکید کرد: سیاست خفقان و کشتار مخالفان نتیجه‌ای جز ویرانی و تباهی برای دولت‌ها و ملت‌ها نخواهد داشت.

پایگاه خبری شبکه العالم نوشت: حیدر العبادی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «با نهایت تأسف و در کمال حیرت، خبر اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر از سوی دولت عربستان را دریافت کردیم».

وی افزود: اظهارنظر و مخالفت مسالمت‌جویانه از جمله ابتدایی‌ترین حقوق بشر هستند که ادیان آسمانی و قوانین بین‌المللی آنها را به رسمیت شناخته‌اند و نقض آنها منجر به پیامدهایی بر امنیت و ثبات و بافت اجتماعی ملت‌های منطقه خواهد شد.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: سیاست خفقان و قلع و قمع مخالفان نتیجه‌ای جز ویرانی و تباهی بیشتر برای دولت‌ها و ملت‌ها نخواهد داشت و واقعیت‌ها و سنت تاریخ ثابت کرده که ظلم و بهره‌گیری از ابزارهای سرکوب هر اندازه هم که به طول بینجامد، اما روزی پایان خواهد یافت.

ترکمان‌های عراق: قاتل نمر تفاوتی با داعش ندارد

بسیج ترکمان‌های عراق نیز با محکوم کردن جنایت آل‌سعود در اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر، تأکید کرد که قتل علما تفاوتی با روش داعش ندارد.

العالم به نقل از «السومریه نیوز» نوشت: «ابو رضا النجار»، مسؤول لشکر 16 بسیج ترکمان‌های عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: عناصر و داوطلبان و فرماندهان بسیج ترکمان‌ها در عراق که برای مقابله با تروریسم داعشی و آزادسازی اراضی غصب شده و دفاع از عراق سلاح به دست گرفته‌اند، اقدام حاکمان سعودی در اعدام شیخ نمر النمر را محکوم می‌کنند.

النجار افزود: نیروهای ترکمان که در حال جنگ با تروریسم داعش هستند، برای محکوم کردن اعدام شیخ نمر تظاهرات برگزار خواهند کرد.

وی تأکید کرد: اعدام شیخ نمر، هدف قراردادن میانه‌روی، حق و عدالت است.

النجار خاطرنشان کرد: کسی که شیخ نمر را اعدام کرد به دنیا ثابت کرد که همان تفکرات داعشی علیه علما را دارد و همگان می‌دانند که این اقدام همان روش داعش و القاعده است.

وزارت کشور عربستان دیروز، 12 دی‌ماه، شیخ نمر باقر النمر، عالم شیعه عربستانی را به اتهام واهی تروریسم و تحریک علیه دولت به همراه 46 نفر دیگر اعدام کرد.

captcha