هشدار رهبران شیعی مصر نسبت به شعله‌ورشدن جنگ فرقه‌ای در منطقه
کد خبر: 3464068
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

هشدار رهبران شیعی مصر نسبت به شعله‌ورشدن جنگ فرقه‌ای در منطقه

گروه بین‌الملل: رهبران شیعی مصر نسبت به شعله‌ورشدن جنگ فرقه‌ای در منطقه در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعی سعودی، هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، رهبران شیعی مصر اعلام کردند: اعدام شیخ نمر باقر النمر منجر به افزایش تنش‌ها و درگیری‌های فرقه‌ای می‌شود.

در همین راستا، احمد راسم النفیس، از متفکران برجسته شیعی مصر، در این باره گفت: اعدام شیخ نمر، روحانی شیعی عربستان منطقه را به جنگی سوق داده است که نمی‌توان پایانی برای آن متصور شد.

وی با بیان این که اعدام شیخ نمر ترویج رویکرد و اندیشه‌های وی را به دنبال دارد، تأکید کرد: اعدام این روحانی شیعی سعودی پیامدهای وخیمی برای منطقه خواهد داشت.

سالم الصباغ، از رهبران شیعی مصر ضمن هشدار نسبت به تداوم جنگ مذهبی در منطقه بیان کرد: اعدام شیخ نمر منجر به ادامه بحران در سوریه و یمن می‌شود.

وی افزود: اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر در حالی صورت گرفت که بحران در سوریه رو به پایان بود و فراخوان‌هایی برای اعلام آتش‌بس در یمن صادر شده بود، اما اعدام شیخ نمر تشدید بحران میان کشورهای منطقه و تداوم جنگ را به دنبال خواهد داشت.

عماد یوسف قندیل، از رهبران شیعی مصر، نیز در این باره گفت: اعدام شیخ نمر منجر به شعله‌ورشدن آتش فتنه و تفرقه میان اهل سنت و شیعه می‌شود.

وی عنوان کرد: شیخ نمر در حالی اعدام شد که مرتکب هیچ جنایتی نشده بود و مانند سرکرده داعش و زهران علوش، رهبر گروه تروریستی «جیش الاسلام» سلاح حمل نکرده بود که مستحق اعدام باشد.


captcha