اعدام شیخ نمر برگ دیگری از بی‌خردی آل سعود و تشدیدکننده بحران در منطقه است
کد خبر: 3464354
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق در گفت‌وگو با ایکنا:

اعدام شیخ نمر برگ دیگری از بی‌خردی آل سعود و تشدیدکننده بحران در منطقه است

گروه بین‌الملل: شیخ خالد الملا گفت: اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط عربستان برگ دیگری از بی‌خردی آل سعود را نشان داد و با تأثیر منفی بر اوضاع منطقه، بحران‌ و تنش را تشدید می‌کند.

اعدام شیخ نمر برگ دیگری از بی‌خردی آل سعود و تشدیدکننده بحران در منطقه است
شیخ خالد الملا، رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: در ابتدا اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعی سعودی را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم.

وی افزود: با وجود این که بسیاری از شخصیت‌ها، سیاستمداران و نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و همچنین، برخی کشورهای اسلامی از جمله عراق، عدم اجرای این حکم را خواستار شدند، اما دولت عربستان حکم اعدام این روحانی شیعی را اجرا کرد.


رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق اظهار كرد: در حال حاضر، پروژه‌ای برای ایجاد فتنه و تنش فرقه‌ای در منطقه در جریان است که هدف آن ایجاد جنگ و درگیری میان امت اسلام است و شکی نیست که اعدام این روحانی شیعی بر وضعیت منطقه تأثیر خواهد گذاشت و تنش‌ها و بحران‌ها را تشدید خواهد کرد، اما متأسفانه گویا سیاست دولت عربستان مبتنی بر ایجاد فتنه، هرج و مرج و تقویت فرقه‌گرایی در منطقه است.


تأثیر سیاست‌های غلط عربستان بر اوضاع منطقه

شیخ خالد الملا بیان کرد: سیاست‌های غلط عربستان در تشدید تنش و بحران و وخیم کردن اوضاع منطقه تأثیر مستقیمی دارد، بحران‎‌های موجود در عراق، سوریه، یمن و  برخی کشورها نتیجه همین سیاست‌های غلط است و در واقع اعدام شیخ نمر باقر النمر برگ دیگری از اقدامات نابخردانه دولت عربستان است که تأثیری منفی بر اوضاع منطقه خواهد داشت.


اختلاف‌نظر دلیلی برای اعدام نیست

رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق بیان کرد: شیخ نمر در حالی اعدام شد که تنها با دولت عربستان اختلاف‌نظر و دیدگاه داشت و این اختلاف‌نظر امری کاملا طبیعی است که ممکن است هر شخصی داشته باشد.


وی افزود: شیخ نمر آنچنان که وزارت کشور عربستان ادعا کرده است، هرگز شخصیتی تروریستی نبود و حمل سلاح حمل نکرد و آراء و اندیشه‌های فقهی وی بسیار ارزشمند بود.


شیخ خالد الملا در ادامه با اشاره به این که همه افراد در داشتن دیدگاه و آراء و انتخاب دین و مذهب آزاد و مختار هستند،
ابراز امیدواری کرد که اقدامات و سیاست‌های نادرست دولت عربستان سبب گرایش جوانان مسلمان به‌سمت اختلافات فرقه‌ای نشود.

بیانیه علمای ارشد عربستان بی‌ارزش است

رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق با یادآوری بیانیه هیئت علمای ارشد عربستان در استقبال از اجرای حکم اعدام شیخ نمر افزود: این بیانیه کاملا بی‌ارزش و به‌دور از حقیقت بود، چرا که این علمای ارشد سعودی حکم اعدام شیخ نمر را رحمتی برای بندگان و آن را مصداق اجرای عدالت و شرع الهی و مقابله با فتنه‌گری توصیف کردند(!)


وی در ادامه صدور این بیانیه از سوی علمای ارشد عربستان را اشتباه دانست و گفت:
در هفته‌ای که میلاد باسعادت پیامبر(ص) بود و امت اسلام باید برای تحکیم و تقویت وحدت اسلامی تلاش می‌کردند، خبر اعدام شیخ نمر مسلمانان و علمای جهان اسلام را شگفت‌زده کرد.

رئیس انجمن علمای اهل سنت عراق در ادامه وحدت امت اسلام را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: صهیونیست‌ها تنها کسانی هستند که از  اوضاع نابسامان منطقه و جنگ در یمن، سوریه و عراق سوءاستفاده می‌کنند.


شیخ خالد الملا در پایان اتخاذ موضعی واحد و یکپارچه از سوی علمای شیعه و سنی نسبت به این حادثه را حائز اهمیت دانست و گفت: علمای سنی و شیعی باید با اتخاذ موضعی واضح و روشن نسبت به این حادثه واکنش نشان دهند و اجازه ندهند که اعدام شیخ نمر عاملی برای تشدید بحران در منطقه باشد، زیرا هدف عربستان از اجرای این حکم
افزایش بحران و تنش بوده است.
مطالب مرتبط
captcha