توصیه حمیدرضا عباسی به قاریان/ تلاوت‌هایمان را با نثار به حضرت زهرا(س) ماندگار کنیم
کد خبر: 3465182
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
پناهی عنوان کرد:

توصیه حمیدرضا عباسی به قاریان/ تلاوت‌هایمان را با نثار به حضرت زهرا(س) ماندگار کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی کشورمان عنوان کرد: حمیدرضا عباسی همیشه اصرار داشت آیاتی که تلاوت می‌کنیم نثار حضرت زهرا(س) کنیم تا تلاوت‌مان ماندگارتر شود.

محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: استاد عباسی از رفقای قدیمی ما بود که سال‌های متمادی قرآن می خواند و از قران‌خوانان بسیار خوب و با ادب و خوش اخلاق بود.

پناهی ادامه داد: ایشان همیشه به ما ارادت داشتند آن زمان که در جامعه قاریان مشغول فعالیت بودند، خیلی وقت‌ها شب‌های یکشنبه به جلسه ما می‌آمد و ما از تلاوت‌هایش استفاده می‌کردیم، انسانی بسیار مومن و خوش برخورد و خوش اخلاق بود و همین اخلاق خوب باعث شده بود، محبوبیت بسیاری پیدا کند و در دل قاریان جا باز کرده بود که درگذشت وی موجب سوختن جامعه قاریان شده است.

حمیدرضا عباسی، فردی بی‌تکلف و به‌دور از هرگونه غرور دنیایی بود

این قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه حمیدرضا فردی بی‌تکلف به دور از هرگونه غرور بود، خوب می‌خواند و صدای فوق‌العاده‌ای داشت، افزود: علاوه بر صفات معنوی هنرمند بسیار توانا در موضوعات مختلف همچون موسیقی، قرائت و الحان قرآنی و خوشنویس بسیار مجربی بود، همچنین در کارهای هنری به گونه‌ای صاحب سبک بود.

وی ادامه داد: ما هنوز غم محسن حاجی‌حسنی یادمان نرفته که متاسفانه این ضایعه بسیار اسفناک خصوصا برای جامعه قاریان، دوستانش، قاریان مشهدی بسیار دردناک است اتفاق افتاد و هنوز نتوانستیم هضمش کنیم از روزی که تصادف کرده همه برای شفای ایشان نذر کردند و دعا خواندند اما با شنیدن این خبر، همه دوستان این قاری در شوک هستند.

پناهی با تأکید بر اینکه حمیدرضا عباسی علاوه بر شوخ طبعی و بانمکی، هیچگاه بی‌ادب نبود، اظهار کرد: همیشه سعی می‌کرد در شوخی‌هایش نزاکت را رعایت کند و بدون آنکه با شوخی‌هایش به کسی توهین کند، شوخی‌هایی می‌کرد که به دل می‌نشست و بدون غیبت کردن و بی‌احترامی به کسی بود.

این قاری بین‌المللی قرآن ادامه داد: چند سال بود که با یکدیگر در حرم مطهر برای برنامه تلویزیونی که صبح‌های ماه رمضان تلاوت قرآن می‌کردیم و ترتیل می‌خواندیم، یادم هست یک روز دو صفحه آخر را می‌خواندم که آهنگ خواندنم به صورت آهنگ حجاز حسینی شد و ریتم خاصی تلاوتم را گرفته بود، حمیدرضا در کنار من نشسته بود که تلاوتم را گوش می داد، بعد از تلاوتم حلقه‌های اشک را در چشمانش را دیدم.

وی ادامه داد: او همانطور که گریه می‌کرد با لهجه شیرینش گفت، جواد جان با تلاوت کشتی ما رو، همین را که گفت من همان جا در جایگاه زدم زیر خنده و جوابش را با شعر دادم؛ یادم هست هر کجا محفلی بود و با هم بودیم او برای شادی مجلس از خاطره‌ای که بین ما بود تعریف می‌کرد و شعری که برایم گفته بود را می‌خواند.

احترام به پیشکسوتان؛ ویژگی دیگر حمیدرضا عباسی

پناهی با بیان اینکه حمیدرضا عباسی، پسر مودب و با نزاکتی بود و همانند محسن حسنی کارگر احترام خاصی برای بزرگان قائل بود، اظهار کرد: حمیدرضا جزو قاریان مطرح بود با این حال احترام زیادی به بزرگ‌ترها و پیشکسوتان می‌گذاشت، همین ویژگی او زبان زد عام و خاص بود.

این قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: حمیدرضا عباسی استاد بسیار خوبی در بحث صوت و لحن بود و در بحث آموزش هم انسان برجسته ای به شمار می رفت، به گونه‌ای که از شهرهای متعددی برای تدریس از وی دعوت می‌کردند.

حرف‌های عده‌ای در مسابقات قرآنی کرمانشاه دلگیرش کرده بود

پناهی با اشاره به اینکه حمیدرضا هیچوقت ناراحت نمی‌شد و کسی ناراحتی او را ندیده است، تصریح کرد: در طی این مدت دوستی امسال اولین سالی بود که ناراحتی حمید را به خاطر مسابقات قرآن کشوری کرمانشاه به خاطر بحث‌های داوری، فینال نرفتن و حرف‌هایی که بعضی‌ها به او زده بودند، ناراحتش کرده بودند و با آن حال باز هم با صبر و آرامش و خنده همه چیز را پنهان و بدون هیچ جسارتی همه چیز را به خدا واگذار می‌کرد.

پناهی اظهار کرد: این قاری برجسته علاوه بر قرائت قرآن به دلیل قرار داشتن در گروه تواشی قاعدتا ارتباط خاصی با اهل بیت(ع) داشت، همیشه اصرار داشت آیاتی که تلاوت می‌کنیم نثار حضرت زهرا(س) کنیم تا تلاوت‌مان ماندگارتر شود، ایشان محب اهل بیت(ع) بودند و به دلیل پرورش یافتن در خانواده مذهبی و روحانی عشق و ارادت ویژه‌ای به اهل بیت(ع) داشتند.

captcha