نمایش و نقد فیلم «هتل بوداپست» در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
کد خبر: 3472834
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

نمایش و نقد فیلم «هتل بوداپست» در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

گروه هنر: چهل و هفتمین جلسه‌ انجمن سینمایی طلاب خراسان رضوی، با نمایش و نقد فیلم سینمایی «هتل بوداپست» در اتاق جلسات کانون بحث و انتقاد دینی شهید هاشمی نژاد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در ادامه‌‌ سلسله جلسات انجمن سینمایی طلاب خراسان رضوی، این هفته فیلم سینمایی «هتل بوداپست» به کارگردانی «وس اندرسن» در چهل و هفتمین جلسه‌ انجمن سینمایی طلاب خراسان رضوی واقع در کانون بحث و انتقاد دینی شهید هاشمی‌نژاد نمایش و مورد نقد اعضای حاضر در جلسه قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش انجمن سینمایی طلاب خراسان رضوی تاکنون جلسات متعددی را برگزار کرده است که در این جلسات فیلم‌هایی همچون شیار 143، فارگو، زندگی خصوصی آقا و خانم میم، آرایش غلیظ، پذیرایی ساده، ماکس دیوانه، جاده خشم، چند متر مکعب عشق، نمایش ترومن، تک تیرانداز آمریکایی، مهمان داریم، امروز، اشک سرما، روز روشن، اینک بهشت و ... نقد شده است.

همچنین طلاب ضمن دیدن فیلم‌هایی از جمله ما یک پاپ داریم، 12 مرد خشمگین، خانه‌ای روی آب، ناخدا خورشید، جاده، قصه‌های وحشی، قصه‌ها، حصار ضد خرگوش، سن پطرزبورگ، کالواری، آذر شهدخت پرویز و دیگران، مظنونین همیشگی، جایی برای پیرمردها نیست، سقوط کاخ سفید، طبقه حساس، خط ویژه، سعادت‌آباد، سر به مهر و ... به نقد آن پرداخته‌اند.

بر اساس این گزارش، فیلم هتل بزرگ بوداپست، فیلمی کمدی محصول سال ۲۰۱۴، به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسن با الهام از آثار اشتفان تسوایگ است، در این فیلم بازیگرانی همچون رالف فاینس، فهرید موری آبراهام، متیو آمالریک، تیلدا سوئینتن، آدرین برودی و ویلم دافو نقش داشته‌اند.

داستان فیلم به واقعه‌0ای در سال ۱۹۳۰ می‌پردازد که دولتی فاشیست در حال قدرت‌گرفتن است و شعلۀ جنگ در حال روشن‌شدن است اما هتل بزرگ بوداپست به‌واسطۀ تلاش فراوانِ مهماندار و شاگردش، به یکی از برترین تفریحگاه‌های اروپا تبدیل شده‌ است ولی یکی از مشتریان همیشگی هتل می‌میرد و یک نقاشی ارزشمند به مهماندار می‌رسد با این اتفاق، همه چیز تغییر می‌کند.

یادآور می‌شود، جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی «هتل بوداپست» به کارگردانی «وس اندرسن» در کانون بحث و انتقاد دینی شهید هاشمی‌نژاد، 15 بهمن‌ماه، ساعت 14 همراه با نمایش فیلم مورد نقد اعضای حاضر در جلسه قرار خواهد گرفت.
captcha