لزوم بهره‌گیری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تدوین سند توسعه سلامت خراسان رضوی
کد خبر: 3500678
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
صادقی تاکید کرد:

لزوم بهره‌گیری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تدوین سند توسعه سلامت خراسان رضوی

گروه سیاسی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بر لزوم بهره گیری از سیاست های اقتصاد مقاومتی در تدوین سند توسعه سلامت استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدمحسن صادقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان، با بیان اینکه اولویت‌های کاری دولت در سال 95 اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مقابله یا آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، گفت: حوزه سلامت و بهداشت باید توجه به این دو اصل مهم را در تمامی عرصه‌های کاری مورد توجه قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه اصول هفتم، هشتم، دوازدهم، بیست و سوم و بیست چهارم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتباط مستقیم با حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی دارد، افزود: در اصول مذکور به ترتیب ایجاد ذخایر راهبردی برای امنیت غذا و درمان، اصلاح الگوی مصرف، افزایش همکاری‌ها با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و ترویج فرهنگ جهادی در جامعه مورد تاکید قرار گرفته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: دبیرخانه کارگروه با برگزاری جلسات تخصصی با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو زمینه را برای تحقق این اصول در برنامه‌های سال جاری حوزه امنیت غذایی و سند توسعه سلامت فراهم کند.
صادقی تصریح کرد: در تهیه برنامه‌های مشهد 2017، برای کارگروه نقش‌هایی در قالب این اصول در نظرگرفته شود تا زمینه بهره‌گیری حداکثری از این رخداد بزرگ بین‌المللی ایجاد شود.
وی از ابلاغ شاخص‌های حوزه سلامت برنامه ششم توسعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد و گفت: لزوم توجه به این موارد در تهیه سند توسعه سلامت استان در برش پنج ساله ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه تغذیه صحیح را در رشد شاخص‌های سلامت شهروندان موثر دانست و بیان کرد: در این راستا استفاده از ظرفیت های رسانه ملی، سازمان های مردم نهاد و اتحادیه صنوف برای تبدیل فرهنگ مصرف صحیح موادغذایی به گفتمان عمومی اثرگذار است.
صادقی با اشاره به اینکه سلامت غذایی و امنیت بهداشتی مبحثی مهم فرابخشی و حاکمیتی است، گفت: باید توسط کارگروه بیشترین عوامل آسیب زا حوزه سلامت شناسایی و برای رفع آن راهکارهای لازم ارائه شود.
لزوم ساماندهی و نظارت بر مراکز عرضه سموم کشاورزی، نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها برای تولید محصولات با کیفیت بیشتر، تشویق این واحدهای صنفی به تولید نان سبوس دار و همزمان انجام اقدامات تشویقی در سطح جامعه برای مصرف این نوع نان و تاکید بر نقش مدیریت حرفه‌ای در حوزه سلامت بر بهبود شاخص‌ها از دیگر مباحث مطروحه معاون استاندار در این جلسه بود.
یادآور می‌شود، سند توسعه سلامت استان در این جلسه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
captcha