همراه با قاریان مصرک در جوار امامزاده یحیی(ع) سبزوار
کد خبر: 3501377
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

همراه با قاریان مصرک در جوار امامزاده یحیی(ع) سبزوار

گروه فعالیت‌های قرآنی: به جلسه‌ای معنوی و نورانی می‌روم که هر هفته جمعه شب‌ها در جوار امامزاده یحیی(ع) سبزوار برگزار می‌شود؛ این جلسه قاریانی از سبزوار، شهر سربداران را با خود همراه می‌بیند که به دلیل تلاوت زیبایشان به قاریان مصرک معروف هستند.

به گزارش خیرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نزدیک غروب خورشید جمعه است و دلم گرفته است، نمی‌دانم این حالت دلم با نیامدن حضرت مهدی(عج) ارتباط دارد یا نه، برای تهیه گزارش به سراغ کسانی می‌روم که آوازه شهرتشان را از قبل شنیده‌ام گروهی صمیمی و جوانان و نوجوانانی که با تلاوت قرآن، قرآن با گوشت و خونشان آمیخته شده است.
 
با قاریان قرآنی مصرک
 
گروهی که در مکانی مذهبی و در جوار امامزاده یحیی(ع)  هر هفته جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء گرد هم جمع می‌شوند و با تلاوت قرآن، مجلس و محفلی نورانی پدید می‌آورند که هر زائر و غیر زائری را با تلاوت زیبایشان به وجد می‌آورند. جلسه‌ای که گرچه آموزشی است و استاد جلسه مشکلات قرآئت و ترتیل بعضی نوآموزان قرآنی را برطرف می‌کند.
 
با قاریان قرآنی مصرک
از راه که می‌رسم جلسه قرآنی گروه شروع شده است و بدون معرفی خودم در گوشه‌ای کنار ضریح برادر حضرت امام رضا(ع) می‌نشینم، بعد از تلاوت قاری جلسه با معرفی خودم به عنوان خبرنگار ایکنا اجازه گرفتن عکس می‌گیرم که با استقبال مواجه شده و نفر بعدی تلاوت خود را آغاز می‌کند.
استاد جلسه حمزه یزدانفر، نفر سوم کشوری مسابقات اداره اوقاف در رشته ابتهال که با نوجوانان از فوتبال و نتایج آن در جلسه برای رفع خستگی سخن می‌گوید، با خنده و جدی، گاهی اوقات خودش با تلاوت زیبایش جلوه‌ نورانی قرآن را در فضا ساطع می‌کند.
با قاریان قرآنی مصرک
 
قاریان قرآنی مصرک
وی که دارای رتبه‌های گوناگون از مسابقات مختلف کشوری است با ابراز اینکه این جلسات 15 سال است در همین محل شب‌های جمعه برگزار می‌شود به خبرنگار ایکنا گفت: تقریبا 90 درصد فعالیت‌های قرآنی مراسم‌های مختلف سبزوار و شهرهای اطراف توسط این مجموعه انجام می‌شود.
این قاری قرآن ممتاز کشوری با ابراز اینکه قاریان قرآن سبزوار به دلیل تلاوت زیبایشان معروف به قاریان مصرک هستند، تصریح کرد: چرخ جلسات قرآنی با کمک مردم در حال گردش است از همین رو مسئولان باید کمک کنند و از حمایت‌های معنوی و مادی به جلسات قرآنی دریغ نکنند.
یزدانفر با بیان اینکه اگر دست استادان قرآنی در جلسات از نظر مادی پر باشد می‌توانند به قاریان ممتاز برای تشویق و دلگرمی هدیه بدهند، ابراز کرد: جلسات آموزش تخصصی قرآن با حضور حدود 100 تا 150 شاگرد قرآنی دائر است و می‌توان گفت به دلیل حضور نخبگان قرآنی شهرستان در این محل، محفل انس با قرآن است.
 
با قاریان قرآنی مصرک
 
وی با اظهار اینکه از جلسات قرآنی که در محل امامزاده یحیی(ع) تشکیل می‌شود، اداره اوقاف شهرستان حمایت می‌کند، تصریح کرد: این جلسات قرآنی نیاز به حمایت و تشویق بیشتر مسئولان شهرستان دارد و حداقل می‌توانند با حضور در این جلسات حتی تنها با تشویق، حمایت معنوی از قاریان و برگزیدگان مسابقات کشوری داشته باشند.
 
از توجه به معانی قرآن نباید غافل شد
این داور مسابقات قرآن کریم در ادامه تأکید کرد: تلاوت قرآن کاری زیبا، فنی و هنری است اما نباید از توجه به معنای قرآن غافل شد.
در ادامه جلسه بنا به درخواست حاضران تلاوت درخواستی توسط قاری ممتاز کشوری ابوالفضل طبسی همراه با تشویق حضار اجرا می‌شود.
با قاریان قرآنی مصرک
در این جلسه قاریان ممتاز دیگری حضور دارند که به سبک عبدالباسط و یا به سبک‌های مختلف تلاوت می‌کنند و برای تلاوت به جلسات قرآنی کشورهای مختلف اعزام شده‌اند.
 
جلسه‌ای قرآنی با حضور اساتید قرآن در کنار نوجوانان
جلسات قرآنی گروه نسیم سبزوار را می‌توان یکی از نادرترین جلسات قرآنی کشور دانست که بسیاری از اساتید قرآنی و کسانی که دارای رتبه‌های ممتاز کشوری هستند به همراه نوجوانان در کنار هم به تلاوت و شاگردی مشغول هستند و حضورشان مایه تشویق کسانی است که تازه در راه آموزش تخصصی قرآن پای گذاشته‌اند.
بعد از اجرای تلاوت درخواستی امیر سجاد آب‌باریکی، یکی از خردسالان شهرستان با سن کمش تلاوتی بسیار زیبا از صفحه 305 قرآن از آیه 10 سوره مریم(س) اجرا می‌کند، تلاوتی که مورد تحسین همه قرار می‌گیرد و با تشویق و راهنمایی استاد در هنگام تلاوت همراه است.
 
با قاریان قرآنی مصرک
در ادامه گروه سراج این مجموعه قرآنی در مدح حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) به زبان فارسی و ترکی اجرا می‌کنند؛ گویا این شعر سوغاتی از اردوهای راهیان نور و گروه تواشیحی از زنجان است.
 
با قاریان قرآنی مصرک
 
پایان بخش این جلسه قرآنی با نزدیک شدن به ساعت 23 اجرای زیبای گروه همخوانی سراج است که صفحه 41 قرآن را همخوانی می‌کنند.
با قاریان قرآنی مصرک
علیرضا جاهدی نیا، حافظ کل قرآن و علیرضا خدابخشی، حافظ نابینای قرآن که 24 جزء از کلام‌الله مجید را حفظ است و بسیاری دیگر از قاریان ممتاز از دیگر اعضای این جلسه هستند.
 
نیاز به حمایت معنوی و مادی
جلسات قرآنی گروه نسیم سبزوار جلساتی است همراه با معنویت و نشاط؛ جلساتی که شور و نشاط و شوخی استاد، نوجوانان را به خودش جذب کرده و همت و تلاش استاد و جذبه معنوی وی را می‌توان عاملی دیگر دانست که با صبر و حوصله فراوان به آموزش تلاوت و قرآئت قرآن و کلام الله مجید آن هم به صورت رایگان در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده یحیی(ع) می‌پردازد.
 
captcha