استفاده از داوران غیر بومی در جشنواره‌ امام رضا(ع)
کد خبر: 3502213
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
آسیب‌شناسی جشنواره امام رضا(ع)/

استفاده از داوران غیر بومی در جشنواره‌ امام رضا(ع)

گروه هنر: یکی از اساتید برجسته گرافیک افزود: متاسفانه در بسیاری از جشنواره‌های استانی همچون جشنواره امام رضا(ع) از داوران غیر بومی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هر ساله جشنواره بزرگی به نام امام رضا(ع) در زمینه‌های مختلف هنری، تحقیقی، آموزشی و ... برگزار می‌شود، جشنواره‌ای که توانسته مخاطبان بسیاری را از شهر و کشورهای مختلف داشته باشد در همین خصوص به آسیب شناسی این جشنواره در قالب گفت‌وگو با برخی هنرمندان و ... که اطلاعاتی در این حوزه داشته‌اند و یا در جشنواره شرکت کرده‌اند پرداخته‌ایم.
کاظم خراسانی، یکی از اساتید برجسته گرافیک در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‎المللی امام رضا(ع)، آن هم در حوزه هنرهای تجسمی، اظهار کرد: 9 دوره در جشنواره امام رضا(ع) شرکت کردم و هشت دوره مقام کسب کردم اما از سال 89 به بعد دیگر تمایلی به شرکت نداشتم، چراکه سطح جشنواره را پایین می‎بینم.
وی ادامه داد: این جشنواره در رشته‎های نقاشی خط که چندسالی در شیراز برگزار شد و بعد هم به بیرجند آمد، سطح پایینی داشت؛ کسی هم که به عنوان داور جشنواره انتخاب می‏‌شد در سطح علمی‎ پایینی قرار داشت. 
استفاده از داوران غیر بومی در جشنواره‌ امام رضا(ع)
خراسانی با بیان اینکه جشنواره امام رضا(ع)، های و هوی خوبی دارد، اظهار کرد: از طرف جشنواره به چند کشور سفر داشتم؛ ما می‌گوییم ارتباط با چند کشور در حالی که این جشنواره در کشورهای دیگر حرفی برای گفتن ندارد و سطح آن در حوزه هنرهای تجسمی بسیار پایین است به نوعی بیلان‌کاری به شمار می‎رود.
وی با بیان اینکه نمایشگاهی که در خصوص جشنواره امام رضا(ع) در خارج از کشور برگزار می‌شود، بازخورد فرامرزی ندارد، تصریح کرد: جشنواره عنوان بزرگی دارد، همانند خیلی جشنواره‌ها در حد حرفه‎ای هم برگزار می‌شود اما به عنوان کسی که در حوزه تجسمی کار می‌کنم در جشنواره‌های بسیاری هم شرکت داشتم باید بگویم که متاسفانه در بسیاری از جشنواره‎های استانی از داوران غیر بومی استفاده می‎شود، در این جشنواره هم از داورانی که تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی ندارند استفاده شده است، همین علت می‌تواند جشنواره را دچار آسیب کند.
captcha