سفر «شمیم وحی» به 15 استان/ آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به برکت قرآن؛ از بهترین روش‌های تبلیغ
کد خبر: 3507878
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
یزدان‌طلب به ایکنا خبر داد:

سفر «شمیم وحی» به 15 استان/ آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به برکت قرآن؛ از بهترین روش‌های تبلیغ

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول کاروان قرآنی «شمیم وحی» از سفر این کاروان به 22 شهر، 15 استان و اجرای 340 برنامه در طول ماه مبارک رمضان جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا یزدان‌طلب، مسئول کاروان قرآنی «شمیم وحی» در حاشیه سفر این کاروان به استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با تصریح اینکه کاروان مذکور قریب دو سال است که در کشور راه‌اندازی شده است،‌گفت: مهم‌ترین ویژگی این کاروان آن است که در کنار فعالیت‌های قرآنی، خدمات عام‌المنفعه و اجتماعی را به اقشار کم برخوردار جامعه ارائه می‌دهد.

ارائه 10 میلیارد تومان خدمات به محرومان جامعه
وی با بیان اینکه تیم‌های شناسایی کاروان شمیم وحی قبل از ماه رمضان در نقاط مختلف کشور خانواده‌های کم برخوردار و زندانیان جرائم غیرعمد زیر 5 میلیون تومان بدهی را شناسایی می‌کنند، افزود: در ماه رمضان امسال قریب به 10 میلیارد تومان خدمات اجتماعی به محرومان جامعه ارائه خواهیم داد.
یزدان‌طلب از حضور این کاروان در ماه رمضان در 22 شهر، 15 استان و اجرای 340 برنامه خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین تلاش‌های علاوه بر کمک به خانواده‌های کم برخوردار و زندانیان جرائم غیرعمد، احیای سنت‌های فراموش شده‌ است بدین ترتیب که کاروان شمیم وحی وارد هر شهری که می‌شود ابتدا مقام شامخ شهدا را تکریم می‌کند و با استقبال شایسته مسئولان به گلزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم می‌رود.  

استعدادیابی نخبگان قرآنی در سفر «شمیم وحی»

مسئول کاروان قرآنی «شمیم وحی» شناسایی و تکریم اساتید و پیشکسوتان قرآنی نقاط مختلف کشور را از دیگر محورهای فعالیت این کاروان برشمرد و گفت: حوزه دیگری که در آن بسیار فعالیت جدی می‌کنیم بحث استعدادیابی است یعنی در هر استان نخبگان و نوجوانان را برای تلاوت قرآن دعوت می‌کنیم و از میان آنان چند نفر را شناسایی کرده و در مشهد و تهران به آنان جلسات آموزشی ارائه خواهیم داد.
وی همچنین توجه به محور اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌های این کاروان عنوان کرد و گفت: در این راستا ما به شهری که می‌رویم از کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که با برند ملی تولید می‌کنند نیز بازدیدهایی انجام خواهیم داد.
یزدان‌طلب اظهار کرد:علاوه بر این‌ها ما قریب 10 میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی مانند کالا و اقلام مصرفی خانوار که همگی از خیرین مردمی و نهادهای دولتی تأمین شده‌اند را در میان محرومان توزیع می‌کنیم.

فعالیت دینی بی توجه به شرایط اجتماعی مخاطب، کار بیهوده‌ای است
وی با تأکید بر اینکه نگاه ما بر این است که فعالیت دینی بی توجه به شرایط اجتماعی مخاطب کار لغو و بیهوده‌ای است، گفت: نمی‌توان قرآن خواند و قال الباقر را برای کسی که فرزندش به خاطر 200 یا 400 هزار تومان زندانی است و یا کسی که به خاطر دو میلیون تومان 6 ماه در زندان به سر می‌برد را خواند، لذا امروز این کار را که انجام می‌دهیم و کسی را به برکت قرآن آزاد می‌کنیم موجب می‌شود این فرد خود را مدیون قرآن بداند.
یزدان طلب ادامه داد:‌ در سال گذشته مشاهده کردیم کسانی که به برکت قرآن آزاد شدند، همگی خود را مدیون قرآن می‌دانند و به آن ارادت ویژه دارند که این روش کمک به محرومان و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به برکت قرآن خود یک روش تبلیغ است که قابل تسری به کل کشور است.

تمام زندانیان جرائم غیرعمد دارای بدهی زیر 5 میلیون تومان آزاد شدند
مسئول کاروان قرآنی «شمیم وحی» اضافه کرد: خوشبختانه امسال در شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی موفق شدیم به برکت قرآن تمام زندانیان جرائم غیرعمد دارای بدهی زیر 5 میلیون تومان را که تقریباً 16 نفر بودند را آزاد کنیم.

اهواز؛ مقصد بعدی «شمیم وحی»
وی در ادامه با یادآوری این کاروان شمیم وحی در کل سال برنامه دارد اما اصل برنامه در ماه مبارک رمضان است، گفت: ما در سال جاری سفر خود را از شهرستان قوچان استان خراسان رضوی آغاز کردیم و بعد از به غرب کشور شامل ارومیه، تبریز، مهاباد و غیره رفتیم و بعد خراسان جنوبی و سپس به استان فارس آمدیم و بعد از در روز یکشنبه، 30 خرداد به اهواز خواهیم رفت.
یزدان‌طلب با بیان اینکه متأسفانه «شمیم وحی» در شیراز برنامه زیادی ندارد، گفت: متأسفانه شیراز امسال در سفر این کاروان یکی از ضعیف‌ترین برنامه‌های ماست چون ما در هر شهری به زندان و کارخانه رفته و یک محفل شبانه داشتیم اما امسال در شیراز تنها به‌صورت نمادین به دیدار دو خانواده محروم رفته و سپس «حامد شاکرنژاد» در حرم شاهچراغ(ع) به تلاوت آیات وحی پرداخت در حالی که برنامه‌های ما در شهرهای مختلف مفصل‌تر است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال‌های آینده برنامه‌های سفر شمیم وحی به شیراز پررنگ‌تر و جدی‌‌تر باشد، گفت: البته اولویت کاروان شمیم وحی مناطق محروم است اما باز هم تلاشمان بر این است که در همه جا برنامه اجرا کنیم.
captcha