ارائه تلاوت‌های حمیدرضا عباسی در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3508423
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

ارائه تلاوت‌های حمیدرضا عباسی در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: در غرفه‌ای که به نام مرحوم حمیدرضا عباسی، قاری فقید بین‌المللی قرآن کریم در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اختصاص پیدا کرده است، لوح فشرده تلاوت‌های این معلم بااخلاق قرآن برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

علیرضا عباسی، برادر حمیدرضا عباسی، قاری فقید بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد فعالیت غرفه‌ای به نام این استاد قرآن و معلم بااخلاق در نمایشگاه قرآن مشهد، گفت: این غرفه به پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و در راستای زنده نگه داشن یاد و خاطره این قاری برجسته به همت خانواده وی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برپا شده است.
وی ادامه داد: این غرفه که در سالن فردوسی و جنب غرفه شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر قرار دارد، تصاویری از این قاری برجسته به همراه چند جمله به یادماندنی از وی همانند «با هدیه تلاوت‌هایمان به حضرت زهرا(س) آنها را ماندگار کنیم» و «بالاترین افتخار زندگیم تلاوت در حرم امام رضا(ع) است» مزین شده است.  
عباسی ابراز کرد: در این غرفه یک حلقه لوح فشرده تلاوت‌های حمیدرضا عباسی به ویژه قرائت‌های وی در کشورهای لبنان و کویت که بالغ بر 50 قطعه و بیش از یک ساعت تلاوت به همراه اذان و ابتهال خوانی وی است، همراه با پوستر تصویر این قاری برجسته به مخاطبان هدیه داده می‌شود.
برادر این قاری فقید گفت: همچنین صوت تلاوت مرحوم عباسی در طول زمان برگزاری نمایشگاه پخش می‌شود و در زمان اذان نیز ابتهال‌خوانی وی و سپس اذان این مؤذن حرم، روزه‌داران و مخاطبان نمایشگاه را به سوی اقامه نماز دعوت می‌کند.
عباسی تصریح کرد: در چند روز برپایی نمایشگاه تعدادی از دوستان حافظ، قاری و شاگردان مرحوم عباسی از غرفه وی بازدید کردند، همچنین گروه تواشیح مدرسه بعثت نیز در این غرفه به یاد این استاد قرآنی اجرا داشتند.
بنابر این گزارش، حمیدرضا عباسی، قاری فقید بین‌المللی قرآن کریم سال گذشته در پی سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.
یادآور می‌شود، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از ۲۶ خردادماه تا دوم تیرماه پذیرایی خیل عظیم علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

captcha