اخلاق قرآنی در جامعه فراموش شده است
کد خبر: 3517475
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

اخلاق قرآنی در جامعه فراموش شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: متأسفانه در جامعه ما بیشتر به ظاهر قرآن توجه شده و اخلاق قرآنی مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محمدعلی جعفری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا عصر روز یکشنبه سوم مردادماه در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهارکرد: در فعالیت‌های قرآنی در رویکردی جدید سعی شده است تا بیشتر زمینه تأثیر آن در کودکان فراهم شود.
وی تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان فعالیت‌های قرآنی انجام شده در شهرستان در سطح استان نمونه و بی‌نظیر بود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا در ادامه گفت: متأسفانه در جامعه ما بیشتر به ظاهر قرآن توجه شده و اخلاق قرآنی مورد غفلت واقع شده است.
جعفری اضافه کرد: در شهرستان تلاش کردیم تا علاوه بر ظاهر قرآن به معنای آن نیز توجه شود به همین جهت برنامه‌هایی نظیر کتابت و روخوانی قرآن برگزار شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا اظهار کرد: ما باید شرایط اجتماعی را به گونه‌ای اصلاح کنیم که افراد تمایل به اجرای معروفات و دوری از منکرات داشته باشند.
وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر به دلیل یک ایراد فرهنگی که از گذشته‌های دور در ما ایجاد شده در برخی موارد افرادی که منکری همانند دروغ را انجام دهند، تشویق می‌شوند.
جعفری خاطرنشان کرد: باید در اصلاح امور اجتماعی و وضع قوانین جدید به دنبال حل واقعی معضلات اجتماعی باشیم نه اینکه صرفاً با شعار زدگی به دنبال ارسال گزارش برای مقامات مافوق اداری باشیم.

captcha