ضرورت احیای آموزه‌های قرآنی در رابطه با نقش مادری
کد خبر: 3530112
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
پزشک بوسنیایی تأکید کرد:

ضرورت احیای آموزه‌های قرآنی در رابطه با نقش مادری

گروه بین‌الملل: آموزه‌های قرآنی و اسلامی در رابطه با نقش زنان، مادری و پرورش فرزندان، تعالیمی ارزشمند هستند که علم پزشکی نیز اهمیت آن‌ها را همواره تأیید کرده است؛ این آموزه‌ها باید برای زنان و مادران جوان دنیای امروز احیاء شود.

ضرورت احیای آموزه‌های قرآنی در رابطه با نقش مادری

«آدمی لوتولی سمیره»، متخصص زنان و زایمان از کشور بوسنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: من مسلمان متولد شدم اما در ابتدا مسلمان متعهدی نبودم زیرا نظام آموزشی ما، دینی نیست. بعدها به مطالعه در مورد اسلام پرداختم و شروع به خواندن قرآن و عمل به آموزه‌های اسلامی کردم.

وی گفت: در کشور من آموزش دینی به صورت سیستماتیک و از دوران کودکی وجود ندارد بنابراین شما می‌بایست بعدها راه خود را انتخاب کنید.
سمیره افزود: من پس از مطالعه قرآن و تحقیق در مورد اسلام به عمل به آموزه‌های قرآن روی آوردم و برای این سبک زندگی، حجاب یکی از انتخاب‌هایم بود.

این پزشک 35 ساله که در مؤسسه حفاظت از سلامت بانوان در شهر سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین مشغول به کار است، گفت: در ابتدا حجاب من مسئله عجیبی بود. در دانشگاهی که درس می‌خواندم تنها دانشجوی محجبه و در محل کارم تنها پزشک محجبه هستم.

سمیره توضیح داد: داشتن حجاب در ابتدا مشکلات زیادی برای من ایجاد می‌کرد اما بعداً به خاطر تلاش‌هایی زیادی که چه در زمینه کاری و چه در زمینه رفتاری انجام دادم، اکنون مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: در کشور ما مسلمانان زیادی زندگی می‌کنند اما بیشتر مسلمانان ما متعهد نیستند و فعالیت‌های اسلامی ما فعالیت‌های غیردولتی است و از سوی اشخاص حمایت می‌شوند و حمایت زیادی از سوی دولت وجود ندارد.

این پزشک بوسنیایی تصریح کرد: بوسنی یک کشور چند قومیتی و چند فرهنگی است اما تسامح میان مردم وجود دارد و شرایط نسبتاً باثبات است اما مسائل سیاسی تغییر نکرده زیرا هنوز جمهوری صربستان در فدراسیون بوسنی وجود دارد و تا حدی برای مسلمانان مشکلات سیاسی ایجاد می‌کند. همانطور که می‌دانید سابقه یک جنگ نسبتاً طولانی از سوی صرب‌ها علیه مسلمانان بوسنی وجود دارد.

وی در مورد نقش قرآن در زندگی خود گفت: من در دبیرستان فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کردم. قرآن، منشاء راه من است و سعی کردم قرآن را در همه ابعاد زندگی مورد استفاده قرار دهم. همچنین من نوشته‌ها و مقالات متعددی در نشریات و کتاب‌های مختلف به چاپ رسانده‌ام که در همه آن‌ها تلفیق دانش پزشکی با آموزه‌های قرآن مسئله اصلی مورد توجه من بوده است.

سمیره با اشاره به اینکه همواره تلاش کرده‌ که از آموزه‌های اسلام و قرآن در زمینه‌های پزشکی استفاده کند،
گفت: اشتراکات میان قرآن و ارزش‌های قرآنی و دنیای پزشکی به‌ویژه در زمینه مادری، فرزندی و شیر مادر بسیار مهم است و باید به نسل جوان آموزش داده شود.
وی گفت: من همچنین دوره‌هایی را با مادران جوان داشته‌ام که در مورد نقش مادری و تغذیه کودکان به آنان آموزش داده‌ام.

سمیره ادامه داد: توجه اصلی فعالیت‌های من بر ارزش‌های اسلامی و قرآنی در ارتباط با بانوان است و چون همسر من هم متخصص کودکان است و در این عرصه فعالیت می‌کند، سعی می‌کنیم با تلاش هم، میان خانواده‌های جوان و آموزه‌های اسلامی ارتباط برقرار کنیم.

این پزشک متخصص بوسنیایی گفت: من به صورت داوطلب به عنوان پزشک در خدمت ایتام کار می‌کنم و در خیریه‌ها و کارهای بشردوستانه از تخصص خود برای کمک استفاده و تا جاییکه بتوانم فعالیت می‌کنم.

وی افزود: همچنین مقالات متعددی در مورد آیات قرآنی در مورد نقش مادر در تغذیه و تربیت کودک نوشته‌ام که در نشریات و کتاب‌های چاپی و آنلاین منتشر شده‌اند.

این پزشک متخصص بوسنیایی در پایان گفت: به عقیده من مادران جوان در عصر حاضر در این رابطه دانش کافی ندارند و راه به ظاهر آسان‌تر را برای پرورش کودکان انتخاب می‌کنند. ما با مراجعه به قرآن و آموزه‌های پیامبر(ص) در مورد پرورش کودک به آن‌ها از اهمیت آموزه‌های قرآنی در عرصه پزشکی می‌گوییم و به صورت مستند به آن‌ها نشان می‌دهیم که این اصول هرگز قدیمی نمی‌شوند و برای همیشه مورد استفاده می‌توانند باشند زیرا ارزش زیادی برای سلامت بانوان و فرزندان دارند.
captcha