رقابت 1355 کاشانی در آزمون سراسری قرآن
کد خبر: 3544644
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

رقابت 1355 کاشانی در آزمون سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از رقابت 1355 نفر در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در شهرستان کاشان خبر داد.

مصطفی‌جوادی‌مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، با اشاره به برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، گفت: این آزمون در کاشان با شرکت 1355 نفر از بانوان و برادران قرآن آموز موسسات قرآن و عترت شهرستان به صورت سراسری صبح روز پنجشنبه 20 آبان در دو نوبت8:30 دقیقه صبح برای حافظان و ساعت 10:30دقیقه برای سایر رشته‌ها در مدرسه آسیه کاشان واقع در خیابان امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار می‌شود.
وی، با اشاره به تقدم و حضور حداکثری بانوان قرآن‌آموز بر برادران کاشانی در این آزمون افزود: حدود 80 درصد از مجموع شرکت کنندگان کاشانی یعنی 1208 نفر آنها از بانوان و 147 نفر آنها از آقایان هستند.
به‌گفته‌ وی، موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان(مجری طرح تخصصی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه) با شرکت 986 نفر بیشترین شرکت‌کننده را در این آزمون دارد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، تصریح‌کرد:357 نفر از مابقی شرکت کنندگان از موسسه حافظان وحی کاشان و  12 نفر دیگر به صورت آزاد از این شهرستان در آزمون شرکت کردند.
‌جوادی‌مقدم در ادامه افزود: آزمون به صورت کتبی در ١8 رشته و چهار موضوع مختلف برای مقطع بالای ١٢ سال برگزار می‌شود.
به‌گفته‌وی،این آزمون در رشته‌های حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم، تدبر در قرآن و معارف و  اهل‌بیت(ع) با هدف ارتقای دانش قرآنی فعالان این عرصه و سطح بندی معلومات آنان برگزار می‌شود.
وی، حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، حفظ جزء ۳۰، حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی در پنج رشته، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و اصول عقاید امامت و تدبر جزء ۲۹، تدبر جزء ۳۰ قرآن کریم را از رشته‌های این آزمون برشمرد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، اظهارداشت: شرکت‌کنندگان در این آزمون با کسب رتبه ممتاز حائز دریافت هدیه و دریافت گواهینامه وزارتخانه می‌شوند.
‌جوادی‌مقدم، برگزاری مرحله بعدی پانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای گروه سنی زیر 12 سال را هفته آینده یادآورشد و گفت: این آزمون نیز در کاشان با شرکت 75 نفر در رشته‌های حفظ 30 جز، سه جز اول، جز اول و پنج جز اول برگزارمی‌شود.
وی، با اشاره به شرکت موسسه حافظان وحی کاشان در آزمون رقابت‌کنندگان زیر 12 سال در پایان افزود: قرآن آموزان موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان در این آزمون نیز با 43 شرکت‌کننده، پیشگام هستند.
captcha