کد خبر: 3554346
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
خطیب جمعه تهران:

آزادسازی حلب پیروزی بر دجال زمان بود

گروه سیاسی: آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران عنوان کرد: بحمدالله مسلمانان در حلب، بر دار و دسته دجال و سفیانی پیروز شده و آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند و انشاءالله به زودی تمام خاک سوریه از اشغال آنان آزاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، خطیب جمعه این هفته تهران، امروز 26 آذر 95 در خطبه‌ دوم با اشاره به شرایط جامعه اسلامی در آخرالزمان اظهار کرد: خداوند در سوره عنکبوت می‌فرماید: کسانی‌که در راه ما جهاد کنند، ما آنها را یاری می‌کنیم و خدا با آنهاست. یک حدیث درباره قیام قبل از ظهور امام زمان(عج) عرض می‌کنم که در آن آمده است: در آخرالزمان، آنچنان مشکلات برای جهان اسلام زیاد می‌شود که وقتی یک نفر بر قبر کسی رد می‌شود، می‌گوید کاش من جای تو خوابیده بودم.
وی افزود: این اضطراب، وحشت، گرفتاری و ناامنی و ظلم، آنچنان گسترده می‌شود که جهان اسلام کاملا مضطرب می‌شود. از امام صادق(ع) پرسیدند که باید در این شرایط چه کنیم که فرمودند: صبر کنید و برای فرج دعا کنید. صبر به معنای مقاومت است؛ یعنی محکم بایستید و عقب‌نشینی نکنید و به آینده امید داشته باشید.
امامی‌کاشانی ادامه داد: نکته اول درباره بی سر و سامانی این است که این وضعیت از دو نقطه شروع می‌شود که یک نقطه، دجال و نقطه دیگری سفیانی است. از احادیث معلوم می‌شود که دجال کافر است و سفیانی به نام مسلمان و کافر است. سفیانی در دست دجال است.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: پیروان این دو گروه، جهان اسلام را به هم می‌ریزند و اوضاع امروز ما اینچنین است. به وضعیت سوریه نگاه کنید که در چه حالی است. از مفتی عزیز سوریه و دیگر مهمانانی که به مناسبت هفته وحدت به ایران آمده‌اند و مطالب مناسبی را بیان کردند، تشکر می‌کنم.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به نظرم، دجال منطبق با آمریکا و صهیونیست‌ها و سفیانی منطبق با آل‌سعود و تکفیری‌ها است که اسلام را اینگونه تفسیر کرده و ابزار دست دجال هستند.
وی گفت: بحمدالله مسلمانان در حلب، بر دار و دسته دجال و سفیانی پیروز شده و آنها عقب‌نشینی کردند و چه تعبیرهایی در تلویزیون‌ها کردند که نشان می‌دهد جهان چقدر تاریک است. آنها می‌گفتند حلب سقوط کرد اما باید گفت که حلب آزاد شد.
آیت‌الله امامی کاشانی یادآور شد: داعشی‌ها در عراق برای 34 نفر حکم اعدام صادر می‌کنند اما اعلام می‌کنند این حکم از دادگاه شرعی کرکوک صادر شده است. اینها همان وارونه کردن حقیقت است که قصد دارند از این طریق، کار خود را پیش ببرند و ما هم باید به استقامت ادامه دهیم.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: من به دولت، ارتش و ملت سوریه تبریک عرض می‌کنم و برای آزادی فلسطین هم باید همین راه را در پیش گرفت؛ چراکه عده‎ای قصد دارند مسئله فلسطین به دست فراموشی سپرده شود؛ جهاد و ایستادگی فلسطین نشان می‌دهد که استقامت، راه نجات اسلام و راه نابودی صهیونیست‌ها است و انشاءالله تمام خاک سوریه از دست سفیانی‌ها و دجال آزاد خواهد شد.
وی افزود: انشاءالله کشور عراق هم از قوم خبیث داعش که احکام خود را شرعی می‌دانند و حقایق را وارونه جلوه می‌دهند، آزاد خواهد شد.
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به تمدید تحریم‌های ایران از سوی آمریکا تأکید کرد: آنها تحریم ایران را تمدید کردند و گفتند نقص توافق هسته‌ای نیست. باید گفت که بدیهی است و همه دنیا می‌گوید که این اقدام آمریکا نقص برجام است اما جمهوری اسلامی ایران، صداقت، امانت و تقوای خود را در تمام این مراحل نشان داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند که شهادت‌طلبی بود که در دفاع مقدس آن پیروزی‌ها را رقم زد و اسلام و قرآن را به کرسی نشان داد. حقیقت هم همین است که آن دین و منطقی می‌تواند در دنیا عرض اندام کند که براساس قرآن باشد.
براساس این گزارش، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی عنوان کرد: سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و ولادت رئیس مذهب، امام صادق(ع) را تبریک عرض می کنم. پیامبر اکرم(ص)، پدرشان عبدالله بن عبدالمطلب و مادرشان آمنه و پدر امام صادق(ع)، حضرت امام باقر(ع) و مادرشان ام فروه، دختر قاسم بن محمد ابن ابی بکر هستند.
وی افزود: امام صادق(ع) از طرف مادر به خلیفه اول، ابی‌بکر متصل می‌شود و جد مادر بزرگوار آن حضرت، ابوبکر، خلیفه اول است. در خطبه اول درباره اینکه چه حقیقتی از پیامبر اکرم(ص) در وقت ولادت طلوع کرد، از مورخ بزرگ به نام واقدی، که قدیمی‌ترین و مشهورترین مورخین اسلامی است و همه از سنی و شیعه او را مورخی دقیق و عمیق می‌شمارند، مطالبی را عرض می‌کنم.
آیت‌الله امامی کاشانی اظهار کرد: واقدی از شخصیت‌های قرن دوم هجرت است و در عصر هارون و مأمون زیست کرده است. او مفصل درباره ولادت پیامبر اکرم(ص) می‌نویسد که بنده فقط به گوشه‌ای از آن اشاره می‌کنم.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: واقدی می‌نویسد ولادت پیامبر در 17 ربیع و مصادف با روز جمعه، پس از 9 هزار و نهصد سال از وفات آدم ابوالبشر رخ داد. در لحظه ولادت، کسی در اتاق آمنه نبود و در وقت ولادت ایشان، عده‌ای از بانوان وارد شدند و گفتند از بهشت آمده‌ایم.
وی ادامه داد: واقدی می‌نویسد: همین‌که پیامبر به دنبا آمد، نوری از ایشان ساطع شد که سقف را شکافت و نور همه جا رفت. جبرئیل و میکائیل وارد شده و حضرت را شست و شو دادند و یک‌مرتبه از نظر غایب شد و گفتند او را در تمام جهان و در زمین و آسمان سِیر دادیم ولی آمنه مبهوت و متحیر در گوشه اتاق نشسته بود.
خطیب جمعه تهران یادآور شد: وهب، پدر عبدالله از در وارد شد و به آمنه گفت کجا رفتید و اینجا چه خیر است و چرا اینچنین شد؟ عبدالمطلب هم آمد و همه قضایا را دید.
وی با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه نور اظهار کرد: سوره‌ای در قرآن با عنوان سوره نور وجود دارد که در آن آمده است: «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ؛ خدا نور آسمان‌ها و زمين است مثل نور او چون چراغدانى است كه در آن چراغى و آن چراغ در شيشه‏ اى است آن شيشه گويى اخترى درخشان است كه از درخت‏ خجسته زيتونى كه نه شرقى است و نه غربى افروخته مى ‏شود نزديك است كه روغنش هر چند بدان آتشى نرسيده باشد روشنى بخشد روشنى بر روى روشنى است‏ خدا هر كه را بخواهد با نور خويش هدايت مى ‏كند و اين مثل‌ها را خدا براى مردم مى‏ زند و خدا به هر چيزى داناست». (النور/ 35) خداوند نور هستی و تمام وجود عالم است. در اینجا بحث‌های بسیاری وجود دارد ولی شاید بهترین سخن این باشد که «مشکاه» به معنای جهان و به معنای حضرت محمد(ص) است.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آن حضرت، نور است. پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت هم نور داشت و خداوند وی را به سمت نور هدایت کرد. چون ضمیر به نبوت و ولایت باز می‌گردد، یعنی خداوند وی را به این راه هدایت کرد.
وی افزود: بحث اصلی بنده این است که خداوند مثال می‌زند که جهان تاریک است و با چراغ نبوت روشن می‌شود. پیامبر اکرم(ص) در تمام زندگی این نور را داشت و تا چهل سالگی با همان نور در دوران جاهلیت با مردم سخن گفته و راهنمایی و هدایت می‌کرد و بعد هم وحی رسید.
خطیب جمعه تهران در ادامه به بیان چند جمله از اخلاق پیامبر(ص) پرداخت و گفت: درباره سیره پیامبر(ص) سنی و شیعه و مخصوصا اهل سنت بسیار نوشته‌اند. جوانی در مسجد آمد که اصحاب جمع بودند. پیامبر اکرم(ص) نشسته بود، جوان گفت یا رسول‌الله، من به شما ایمان دارم. شما زنا را تحریم کرده‌اید اما من نمی‌توانم به زن جوان نگاه نکنم، و در عین حال به زنا هم علاقه دارم و انجام می‌دهم، حال آمده‌ام به شما عرض کنم که با اینکه نماز می‌خوانم و روزه می‌گیرم، شما اجازه دهید این اقدام را را انجام دهم.
وی افزود: اصحاب ناراحت شدند. پیامبر فرمود بیا و نزد من بنشین. پیامبر به وی فرمود: تو دوست داری با خواهرت زنا کنی؟ گفت نه. گفت دوست داری کسی با خواهرت زنا کند؟ گفت نه. پیامبر فرمود: تمام این زنان، خواهران تو هستند، پس چرا می‌خواهی اینگونه خواهرت را با چشم تعقیب کرده و چرا می‌خواهی مرتکب زنا شوی؟
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آن جوان، سرش را به زیر انداخت و تمام صورتش پر از اشک شد و گفت یا رسول الله، دیگر چنین کاری را انجام نخواهم داد. تاریخ چنین نشان می‌دهد که پیامبر اکرم(ص) نه از دستور خدا و نه از عذاب خدا با وی سخن نگفت بلکه در روح و فطرت وی ورود کرد.
آیت‌الله امامی کاشانی عنوان کرد: آن نوری که پیامبر داشت که نور هدایت است و شجره زیتونه و لاشرقیه و لاغربیه است، شبستان دل این جوان که مملو از ظلمت بود را پر از نور کرد. نور پیامبر(ص) به انسان‌ها فکر می‌دهد و در بقیه امور هم همینگونه بود.
خطیب جمعه تهران تأکید کرد: ایشان به همه یکسان نگاه می‌کرد، یکی را بر دیگری ترجیح نمی‌داد و به کسی بی‌اعتنایی نمی‌کرد. همه این موارد به معنای نور و ورود در فطرت‌هاست و ما یعنی امت پیامبر(ص) هم باید از این نور داشته باشیم.
آیت‌الله امامی کاشانی در پایان گفت: اگر ما از این نور داشته باشیم، رفتن به عالم دیگر برای ما ارزش دارد. فکر، چشم، گوش، دل، دست، پا، عزم و تصمیم و فرمان و همه چیز ما باید نور باشد و همه زندگی را باید با تقوا نورانی کرد.
captcha