9 دی خنثی‌کننده توطئه سامری‌ها/ بی‌فرهنگی‌ها زیر بنای فتنه عظیم شد
کد خبر: 3557595
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
ابوالفتح دعوتی تصریح کرد؛

9 دی خنثی‌کننده توطئه سامری‌ها/ بی‌فرهنگی‌ها زیر بنای فتنه عظیم شد

گروه سیاسی: مشاور قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه در انقلاب اسلامی بارها و بارها شیاطین در چهره سامری‌ها و با شعارهایی زیبا به میدان آمدند و گوساله‌هایی را برای پرستش پیشنهاد کردند، گفت: خداوند فتنه آنان را خنثی کرد و گوساله‌های آنان را در هم شکست و مردم را بصیرت داد و امواج فتنه را درهم شکست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفتح دعوتی، مشاور قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه 9 دی روز شکرگزاری است، اظهار کرد: در انتخاب سال 88 و در ایام تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری برخی بی‌فرهنگی‌ها از سوی طرفین انتخابات روی داد که این بی‌فرهنگی‌ها زیر بنای آن فتنه عظیم شد.
وی فتنه 88 را آزمون و ابتلائی برای نظام اسلامی دانست و گفت: هرگاه حرکتی الهی واقع می‌شود و خیل مردم به آن می‌گروند، خداوند آزمایش‌هایی پیش روی آن قرار می‌دهد و گاه بر اساس آن میدانی به منافقان می‌دهد تا نفاق روی خود را نشان بدهد و بواطن آن آشکار شود.
این پژوهشگر قرآنی ادامه داد: این جریان در روزگار پیامبر اسلام(ص) و در جنگ احد واقع شد؛ زمانی که حضرت رسول(ص) در حین جنگ از اسب افتادند و در گودالی فرود آمدند، منادی مشرکان فریاد زد که محمد کشته شد؛ آنهایی که ایمان درست و پابرجایی نداشتند ناچار گریختند و تنها تعداد اندکی از مؤمنان در صحنه ماندند و البته پیروز هم شدند؛ لکن خداوند با این شیوه صف منافقان و سست ایمان را از صف مؤمنان واقعی مجزا کرد و نشان داد که هنوز عده‌ای در اندیشه بازگشت به دوران جاهلیت هستند.
وی اظهار کرد: در فتنه 88 چنین نمایشی به اجرا درآمد و عده‌ای که اندیشه‌های جاهلی داشتند به میدان آمدند و خداوند اسرار درونی و پنهانی آنان را نشان داد که درگیری‌های انتخاباتی بهانه‌ای برای این برنامه بود؛ ظاهر این فتنه، آشوب، ضرر و یک خسارت و باطن آن شناخت، بصیرت، آگاهی، استحکام و استواری بود.
دعوتی تصریح کرد: سرانجام گروه‌های فرصت‌طلب به گمان اینکه نظام سست و ناتوان شده به میدان آمدند و به دسته‌های عزاداران و حسینیه‌ها و مساجد حمله آوردند و خداوند باطن آنان را نشان داد و مردم با مشاهده امواج خطر، حماسه نهم دی را پدید آوردند و این یک نعمت بزرگی از خزانه غیب خداوند به این مردم و این نظام و این  مملکت بود.
مشاور قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور اظهار کرد: پس از این واقعه اطمینان و گرایش مردم به رهبری بیشتر و محکم‌تر شد و پایگاه و جایگاه رهبری را به درستی درک شد.
دعوتی با تأکید بر اینکه فتنه 88 در عین برخی مخاطره‌ها و خسارت‌ها فوائد زیادی به همراه داشت، گفت: فتنه 88 بیگانگان را امیدوار کرد که می‌توانند به جای گزینه جنگ و حمله نظامی، به گزینه‌های فرهنگی و جنگ نرم و تکرار فتنه 88 روی آورند و در هر یک از انتخابات در انتظار یک فتنه مانند فتنه 88 باشند و خداوند به این ترتیب خطر حمله نظامی را دور کرد و کاخ سفید را به خواب خرگوش فرو برد.
مشاور قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور افزود: همچنین این واقعه به فتنه‌گران نشان داد که مخالفت با نظام نوعی خودکشی و خودسوزی است و نشان داد که پیاده نظام فتنه، یک پیاده نظام افسار گسیخته و غیر قابل مدیریت است و با خصومت نسبت به دین و آیین عاشورا به تخریب خود می‌پردازد در عین حالی که فرمول تظاهرات را نیز نمی‌شناسد.
وی با بیان اینکه فروکش‌کردن فتنه 88 فوائد بیشتری داشت، اظهار کرد: اگر این فتنه به پیروزی می‌رسید و صدمه‌ای به نظام و رهبری وارد می‌شد و پای بیگانگان را به این مرز و بوم باز می‌کرد، آنگاه حمله‌کنندگان به مساجد و مقدسات حتی افرادی که حامیان این جریان بودند، تحمل نمی‌کردند؛ لاجرم موقعیت آنان همچون موقعیت مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر می‌شد؛ چرا که آشوبگران رضایت نمی‌دادند که یک نظام اسلامی برود و یک نظام اسلامی دیگر جایگزین آن شود.
دعوتی افزود: آیه‌ای در قرآن کریم است که به خوبی بیانگر شرایط ماست که می‌فرماید «هیچ حرکت الهی واقع نشد مگر اینکه وقتی که پیروز شد، شیاطین در چهره نفاق وارد آن شدند و شریک آن حرکت الهی شدند، آنگاه خداوند القائات شیاطین را از میان برداشت و آیات و بینات خودش را استحکام بخشید و کلمه شیطان را فرود آورد».
این پژوهشگر قرآنی گفت: بارها و بارها شیاطین در چهره سامری‌ها و با شعارهایی زیبا علیه این انقلاب الهی به میدان آمدند و گوساله‌هایی را برای پرستش پیشنهاد کردند اما خداوند فتنه آنان را خنثی کرد و گوساله‌های آنان را در هم شکست و مردم را بصیرت داد و امواج فتنه را درهم شکست؛ آنچه این حرکت الهی را از فتنه‌های داخلی و توطئه‌های خارجی حفظ کرده، خلوص مردم و اجتماع مردم و دعاهای شبانه و خالصانه بندگان شایسته خداست.
دعوتی در پایان اظهار کرد: امیدواریم دعاهای این مردم پیوسته مؤید این انقلاب الهی بوده باشد و این انقلاب همچنان به پیش برود تا سرانجام همه برادران ما به وحدت و همکاری برسند و خداوند فتنه اسرائیل را خاموش کند و یوسف صدیق ظاهر شود.
captcha