عنایت خداوند و وحدت كلمه؛ عوامل تداوم قدرت و عزت انقلاب اسلامی
کد خبر: 3558029
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
آیت‌الله ایمانی مطرح كرد:

عنایت خداوند و وحدت كلمه؛ عوامل تداوم قدرت و عزت انقلاب اسلامی

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه طبق آیات قرآن منشأ قدرت پیامبر(ص) قدرت پروردگار و حضور مؤمنین است، گفت: در انقلاب اسلامی هم که ادامه راه پیامبر مکرم اسلام(ص) است همین دو عامل مایه قدرت و تداوم عزت و آبرومندی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 10 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینكه قرآن مجید، منشأ قدرت و توانمندی پیامبر(ص) را در دو نكته بیان می‌كند، گفت: یكی قدرت قاهره پروردگار عالم و نیروی لایزال حضرت احدیت و دیگری حضور مردم و مؤمنین است.
وی افزود: در انقلاب اسلامی هم که ادامه راه پیامبر مکرم اسلام(ص) است همین دو عامل مایه قدرت و تداوم عزت و آبرومندی است؛ عامل اول، عنایات حضرت احدیت و قدرت بی پایان او که از آغاز انقلاب تا به امروز موارد عدیده‌ای از این قدرت مشاهده شده و در دل تاریخ به ثبت رسیده و آنچه ثبت شده به مراتب کمتر از آن است که انجام گرفته است.
آیت‌الله ایمانی، نكته دوم این مصداق را حضور مومنین و وحدت کلمه مردم در کنار انقلاب اسلامی دانست و گفت: آنچه در فتنه 88 دشمن دنبال آن بود شکستن این دو اهرم قدرت بود یعنی قدرت ارتباط با خدا و معنویت و رابطه مردم با پروردگار عالم و دیگری حضور مردم به عنوان پشتوانه نظام.
امام جمعه شیراز ادامه داد: در برخورد با عامل اول دیدیم چگونه مقدسات جامعه را به بازی گرفتند و ارزش‌های جامعه را مورد مسخره قرار دادند تا آنجایی که به امام حسین(ع) و مظاهر نام آن حضرت هم حمله کردند و ارزش‌های حسینی را لگد كردند، این نشان‌دهنده عمق حرکت آن‌هاست،‌ حرکت آن‌ها به دنبال این بود که اعتقاد به خدا و معنویت را از دل جامعه بردارند.
وی گفت: دوم اینکه تلاش كردند تا مردم را از انقلاب و نظام جدا کنند، هشت ماه این مردم را معطل کردند و نظام را از کارهای اصلیش باز داشتند. این راهی بود که دشمن در فتنه 88 تعقیب کرد اما دیدیم در نهم دی چگونه مردم رابطه خود و پشتیبانی خود را با نظام اعلام كردند و دفاع از مقدسات را سرلوحه کار و حرکت خودشان اعلام کردند.
تا زمانی كه معنویت بر جامعه حاكم است، مطمئناً دشمن ناكام می‌ماند
آیت‌الله ایمانی بر این نكته تأكید كرد كه تا زمانی که معنویت در جامعه ما برقرار و پایدار است و تا زمانی که بصیرت و هماهنگی در جامعه ما حاکم است مطمئناً دشمن در تمام تلاش‌هایش ناکام و همه توطئه‌هایش نقش بر آب خواهد بود و این یک چیز طبیعی و خیلی روشن و واضح است .
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه در تداوم این دو خط، دشمن تحریم‌ها را از سال 88 به بعد توسعه داد تا به تحریم‌های هوشمند رسید، گفت: دشمن در برابر انقلاب اسلامی ایران دست به تحریم‌هایی زد که خودشان گفتند نسبت به هیچ کشوری تا به امروز این تحریم‌ها تصویب و اجرایی نشده است، برای اینکه از دین برگردند و از نظام پشت کنند و این ایده دشمن بود.
وی گفت: متأسفانه در آستانه نهم دی امسال هم شاهدیم که سی نفر از عناصر ضد انقلاب شناخته شده که بعضی از آن‌ها در فتنه حضور داشتند به رئیس جمهور جدید آمریکا نامه می‌نویسند که تحریم‌ها را  تشدید کنید، ایران را تحت فشار بگذارید و برجام را به هم بزنید و اگر حکومت را به ما سپردید ما به شما قول می‌دهیم نوکر سرسپرده آمریکا باشیم .
طبق آیات قرآن، دشمنان هیچگاه نمی‌خواهند مسلمانان پیشرفت كنند
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینكه قرآن مجید، مجموعه مواضعی که دشمنان نسبت به ما مسلمانان دنبال می‌کند به عناوین مختلف بازگو کرده است،‌ گفت: دشمنان طبق صریح آیات قرآن همواره از رشد و موفقیت مسلمانان در هراسند، نمی‌خواهند مسلمانان در زمینه‌ای از زمینه‌های پیشرفت موفق باشند، دشمنان اسلام کفار تلاش فراوان دارند که با بهره‌برداری از امکانات پیشرفته اجازه ندهند صدای انقلاب اسلامی به کشور مردم و جهانیان برسد.
امام جمعه شیراز افزود:‌ دشمنان نمی‌خواهند صدای حق شما به گوش مردم عالم برسد و همواره بر ضد مسلمانان از اعمال مکر و فریب دست‌بردار نیستند و چشم‌پوشی نمی‌کنند و هر چه بتوانند  در این راستا انجام می‌دهند و بالاخره دشمنان اسلام به دنبال این هستند که خواب غفلت تمام وجود ما را فرا بگیرد، آن‌ها می‌خواهند ما خواب باشیم و از مسائلی که در درون جامعه و منطقه می‌گذرد بی خبر باشیم و آن‌ها راحت چپاول خود را ادامه دهند و دنبال كنند.
غفلت مسلمانان در طول تاریخ به اسلام ضربه زده است
وی، ریشه تمام مسائل را غفلت دانست و افزود: آنچه جلوی صدای مسلمانان را می‌گیرد غفلت آنان است، آنچه دشمنان را در اهداف خودشان کامیاب می‌کند غفلت مسلمانان است و آنچه در تاریخ اسلام به اسلام ضربه زد غفلت مسلمانان بوده است چنانچه که امام حسن(ع) را به صلح وادار کرد و همین نداشتن بینش سیاسی و بصیرت و غفلت حضرت علی(ع) را مجبور كرد تا حکمیت را قبول كند.
برای مقابله با دشمنان باید معنویت و وحدت كلمه را تقویت كنیم
آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اینكه امروز اگر می‌خواهیم مقابل توطئه‌های دشمن که هر روز رنگ جدیدی دارد بایستیم، باید معنویت، بصیرت،‌ وحدت كلمه، مقاومت و ایستادگی را تقویت كنیم، گفت:‌ مطمئناً این راه به نتیجه می‌رسد و پایانش نابودی دشمنان حق و دشمنان فضیلت است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد شهدای مظلوم هویزه در سال 1359 و همچنین روز شهدای دانشجو گفت:‌ آن روز شهدای دانشجوی ما به خاطر خیانت بنی سعد در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند.
اگر در دانشگاه نبض انقلاب در حرکت نباشد، دانشگاه مطلوب نیست
وی با بیان اینكه دانشگاه ما معمولاً مرکز ضد استکباری بوده و باید مرکز ضد استکباری و حمایت از انقلاب اسلامی باقی بماند، گفت: اگر در دانشگاه نبض انقلاب در حرکت نباشد، دانشگاه مطلوب نیست و اگر دانشگاه اعم از استاد و دانشجو و مدیریت دانشگاه  از حرکت انقلابی مردم دور باشند و فاصله داشته و بی تفاوت باشند، آن دانشگاه نمی‌تواند دانشگاهی در طراز انقلاب اسلامی باشد.
آیت‌الله ایمانی بر این نكته تأكید كرد كه دانشگاه آن زمانی در طراز انقلاب اسلامی است که همراه با انقلاب اسلامی باشد و ادامه داد: این وظیفه مدیریت دانشگاه، وزارت آموزش عالی، اساتید دانشگاه و دانشجویان است و باید این نکته مدنظر آن‌ها باشد و هیچ‌گاه از آن غفلت نداشته باشند .
وی در بخش پایانی سخنان خود فرا رسیدن هفته ایمنی از حوادث و بلایای طبیعی را یادآور شد و گفت:‌ برنامه‌ریزی موجب می‌شود كه جلوی بسیاری از حوادث گرفته شود و اگر ما حادثه‌ها را جدی بگیریم  و درست به مقابله با آن‌ها برخیزیم، حوادث مختلف رخ نمی‌دهد؛ چرا در فلان مملکت عمر مفید یک خانه سیصد سال است و در کشور ما سی تا چهل سال؟ مگر این سرمایه نیست که ضایع می‌شود؟ چرا برنامه‌ریزی نمی‌کنیم و مسائل لازم را رعایت نمی‌کنیم.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: چرا ما امروز در مصرف انرژی در دنیا نفر اولیم، در حالی که می‌توانیم رعایت حدود داشته باشیم و بهتر از این هم خانه و زندگیمان را از انرژی‌های مفید برخوردار كنیم، لذا برنامه‌ریزی لازم است و مسئولان هم آموزش‌های لازم را در مدارس و دانشگاه‌ها و اماكن كارگری و سربازی و غیره بدهند.
captcha