نخستین پایه قدرت اصلی كشور، معنویت است/ اهمیت حفظ وحدت امت اسلامی
کد خبر: 3562441
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
آیت‌الله ایمانی:

نخستین پایه قدرت اصلی كشور، معنویت است/ اهمیت حفظ وحدت امت اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه باید 4 پایه قدرت اصلی كشورمان را تقویت و حفظ كنیم، نخستین پایه این قدرت را ایمان و معنویت دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 24 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینكه امروز در شرایطی هستیم که دشمنان ما بی پرده دشمنی خودشان را دارند نسبت به کشور ما اعلام می‌کنند، گفت:‌وزیر امور خارجه فعلی آمریکا به وزیر امور خارجه بعدی نامه می‌دهد و می‌گوید هر چه می‌توانید بر ایران سخت بگیرید همانگونه که ما سخت گرفتیم. در سخت‌گیری می‌توانید از ایران امتیاز بگیرید و این کاررا فراموش نکنید. این دیدگاه وزیر امور خارجه‌ای است که مذاکرات برجام را دنبال می‌کرده و امضای او پای برجام است و طبیعتاً همه‌اش هم با لبخند حرف می‌زده، وصیتش این است.
آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اینكه در چنین شرایطی ما باید اصول قدرت را در کشور خودمان تقویت و حفظ کنیم، گفت: اصول قدرت کشور ما را مقام معظم رهبری معین فرمودند و اصولاً 4 پایه اصول قدرت کشور ما را تشکیل می‌دهند، نخست ایمان و معنویت است چرا كه آنچه ما پیدا کرده‌ایم و پیدا می‌کنیم به برکت ایمان و معنویت و حیا و عفت و مسائلی از این دست است که طبیعتاً دشمن روی این ایمان هم موضع گرفته و با همه امکانات به جنگ اعتقادات مردم ما به‌ویژه جوانان ما آمده است لذا باید هوشیار باشیم.
امام جمعه شیراز، پایه دوم برای قدرت کشور را علم، دانش و فناوری و آگاهی‌های لازمی دانست که ما بتوانیم در عرصه علم سخن نو داشته باشیم چرا كه علم قدرت و توانایی است و نباید اجازه بدهیم آهنگ رشد علمی در مراکز علمی ما دچار آفت و آسیب شود.
وی اظهار كرد:‌ پایه سوم اقتصاد سالم، اقتصاد مقاوم و اقتصادی که با تحریم‌های این و آن ضربه نبیند و دچار مشکل نشود و مسئله چهارم نیز عزت ملی است؛ آن عزتی که با روح مردم ایران عجین شده و انتظار دارند مسئولین در برخوردشان با  دیگران عزت ملی جامعه را حفظ کنند و نگه بدارند.
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اقامه نماز باران در شهرستان‌های استان فارس اشاره كرد و گفت: دوشنبه این هفته نیز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نماز طلب باران برپا خواهد شد.
وی با بیان اینكه این نماز طلب باران یک دستور و سنت و تکلیف است، گفت: ما مأمور به تکلیف هستم اما مأمور به نتیجه نیستیم. نتیجه دست ما نیست. مصالح الهی فراتر از فکر و اندیشه ماست. باران بیاید فضل و کرم او بوده، باران نیاید هم باز هم فضل و کرم و مقدرات اوست.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر باران بیاید نعمتی به ما ارزانی داشته است و اگر نیاید ممکن است در برابر گناهان گوشمالی برایمان باشد و همان هم برای ما ارزش است. بنابراین اینکه بگوییم نماز می‌خوانیم و باران باید بیایید، خیر این چنین نیست؛ ما نماز می‌خوانیم و وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم. هر چه فضل او باشد انجام می‌دهد و امیدوار به فضل و رحمت واسعه او هستیم.
وی با تصریح اینكه یک سری گناهان عامل این مسئله است، گفت: گناهانی که بشر با دست خودش انجام داده و این بازی‌هایی که در طبیعت انجام شد و وارونگی‌های هوا و مشکلات را ایجاد کرده خواه و ناخوها این‌ها تاثیراتِ اعمال خود ما است و کاری است که خود ما انجام داده‌ایم و بعد یکسری گناهان در روایات داریم، احکام ظلمی که صادر می‌شود، رشوه‌ای که دست به دست می‌گردد، اینها در کم کردن نزول باران موثر است لذا استغفار لازم است و واقعاً باید از گناهمان توبه کنیم و به خدا بازگردیم.
آیت‌الله ایمانی همچنین گفت: مستحب است قبل از نماز باران سه روز، روزه بگیرند. شنبه، یکشنبه و دوشنبه، البته کسانی که روزه قضا دارند می‌توانند روزه قضای خود را بگیرند و با حال تضرع و گریه درِ خانه او برویم و از او بخواهیم بلکه مورد لطف بی پایان او قرار بگیریم.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از نسل اول مبارزان انقلاب اسلامی بود، گفت: آن مرحوم از پیشکسوتان بود و در این راه شکنجه‌ها را متحمل شد و ثبات قدم و استواری در راه را نشان داد.
وی افزود: معظم‌له شاگرد امام راحل و مورد اعتماد ایشان بود و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم مسئولیت‌های مختلفی از طرف امام به او واگذار شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مسئولیت‌های کلیدی را در نظام جمهوری اسلامی عهده دار بود و به حق از عهده آن‌ها به شایستگی بر آمد.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد:‌ در دوره اول مجلس شورای اسلامی رأی عدم کفایت سیاسی بنی صدر، مدیریت و کنترل چهره‌های سیاسی موجود دوره اول مجلس کار ساده‌ای نبود و این مرد توانست در دور اول گام‌های بلندی را به نفع نظام بردارد. در برخورد با منافقین صریح و قاطع عمل کرد و مقابل بنی صدر با قاطعیت ایستاد و در سال 68 هم در کنار امام مسئله قائم مقام رهبری و مسئله آقای منتظری را حل و فصل کرد.
امام جمعه شیراز با بیان اینكه مرحوم آیت‌الله رفسنجانی فرماندهی جنگ در میدان داشت و در همه مراحل با فکر و اندیشه بلند خود گام‌های ارزشمندی به نفع نظام و جامعه داشت، گفت: ایشان یار دیرین رهبر معظم انقلاب بود. از سال 1336 با رهبر معظم انقلاب رفیق و دوست شدند و این  دوستی تا 1395 ادامه پیدا کرد، یعنی 59 سال این دوستی بر قرار بود.
وی ادامه داد: جمله‌ای در سال 76 رهبر معظم انقلاب داشتند که فرمودند هیچ کس برای من آقای هاشمی رفسنجانی نمی‌شود، به‌خاطر رفاقت دیرینه‌ای که ما با هم داشتیم و در این پیامی که به مناسبت درگذشت این مرد الهی از طرف رهبر معظم انقلاب صادر شد نکات عجیبی بود که این نکات هر کدام قابل ملاحظه و دقت و مطالعه است.
آیت‌الله ایمانی افزود: جمله‌ای که در این پیام آمده و مناسب با همین نکته است که در این پیام رهبر معظم انقلاب فرمودند هوش وافر و صمیمیت کم نظیر او در آن سال‌ها تکیه‌گاه مطمئنی برای همه کسانی که با وی همکار بودند، به‌ویژه برای اینجانب به شمار می‌آید. این جمله‌ای تکان دهنده است و باید روی این جمله‌های پیام دوستانی که اهل مطالعه هستند دقت و مطالعه لازم را داشته باشند. یادش گرامی باد و پیامش در میان مردم مورد قبول و مورد عمل.
نماینده مردم فارس مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خواستار حفظ وحدت امت اسلامی و از دست ندادن هدف اصلی انقلاب اسلامی و در كنار رهبر باقی ماندن به هر قیمتی شد.
captcha