تربیت 250 حافظ قرآن در پایگاه هوایی شهید دوران/ نیروی هوایی وحدت ملت را تكمیل كرد
کد خبر: 3570038
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
بنیادی مطرح كرد:

تربیت 250 حافظ قرآن در پایگاه هوایی شهید دوران/ نیروی هوایی وحدت ملت را تكمیل كرد

گروه اجتماعی: رئیس عقیدتی ـ سیاسی پایگاه نیروی هوایی شهید دوران شیراز از تربیت 250 حافظ قرآن 5 تا كل در این پایگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول بنیادی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی پایگاه نیروی هوایی شهید دوران شیراز امروز، 15 بهمن‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز كه به‌مناسبت فرا رسیدن روز نیروی هوایی در ایام دهه فجر برگزار شده بود، گفت: ملت ایران قبل از انقلاب اسلامی با تكیه بر ایمان و اعتقاداتشان و با رهنمودهای بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی، حركت كردند و این انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی این حركت ملت ایران را مصداق بارز آیه «اللَّهُ وَلِی الَّذِینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ...؛ خداوند سرور كسانى است كه ایمان آورده‏‌اند آنان را از تاریكیها به سوى روشنایى به در مى ‏برد...»، افزود: روز 19 بهمن، روز نیروی هوایی، روزی بود كه در آن نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به صف مردم پیوستند و یكی از تاریخی‌ترین و به یادماندنی‌ترین كارها در آن دوران رقم خورد.

بنیادی با تأكید بر اینكه روز نیروی هوایی همیشه مهم و زنده است، گفت: در آن روز نیروی هوایی، وحدت ملت را تكمیل كرد و همین وحدت نیز كارساز شد؛ در دوران ستمشاهی، نیروی هوایی از بهترین امكانات و رفاهیات برخورد بود و به لحاظ مادی هیچ كمبودی نداشت كه بخواهد كمبودهای خود را در انقلاب اسلامی پیدا كند، اما یك چیز كم داشتند كه آن را در همراهی با پیر جماران پیدا كردند و بدان رسیدند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در شیراز گفت: آن روزی كه آقایان نیروی هوایی در صحنه آمدند و مخالفت خود را با رژیم طاغوت اعلام كردند، ارزششان در تاریخ ثبت شد و پیش خدا محفوظ ماند ضمن اینكه نیروی هوایی اولین نیرویی بود كه به ملت پیوست.

وی بر این نكته تأكید كرد كه نیروی هوایی در آزمایش قبل از انقلاب اسلامی سربلند بیرون آمد و بعد از آن هم در دوران 8 ساله دفاع مقدس با سربلندی امتحان پس داد.

بنیادی ضمن برشمردن شرایط آغاز جنگ تحمیلی، رشادت‌های شهدای سرافراز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی چون شهیدان بابایی، دوران، اردستانی، یاسینی، خلعت بری‌ و غیره را یادآور شد و گفت: در تمام عملیات‌های دوران دفاع مقدس نیروی هوایی مایه دلگری نیروهای مسلح ما بوده و همیشه جواب‌های دندان‌شكنی به دشمنان داده است و امروز هم نیروی هوایی مسلح‌تر و پایدارتر از قبل در صحنه حاضر است و پا به پای ملت ایران، گوش به فرمان فرامین فرماندهی كل قوا در تمام صحنه‌های داخلی و خارجی بصیر است تا هیچ ابرقدرتی نتواند گوشه چشمی به آسمان ما داشته باشد.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی شیراز یادآور شد: خلبانان و كادر فنی نیروی هوایی در تمام عملیات‌ها و فعالیت‌های خود با وضو در صحنه حاضر می‌شوند چون اعتقاد دارند كه در حال سربازی امام عصر(عج) هستند و هیچ عبادتی بالاتر از این نیست.

وی اظهار كرد: هم‌اكنون پایگاه هوایی شهید دوران شیراز غیر از این كارهای رزمی و عملیاتی كه شبانه‌روز انجام می‌دهد، كارهای فرهنگی گسترده‌ای نیز انجام می‌دهد به طوری كه هم‌اكنون 250 حافظ قرآن كریم از 5 جزء تا حفظ كل در میان پرسنل پایگاه هوایی شیراز وجود دارند.

بنیادی همچنین برگزاری مراسم‌های مذهبی و كارگروه‌های دینی و تربیت نخبه‌های علمی و قرآنی متعدد در این یگان را یادآور شد و گفت: تا زمانی كه نیرو هوایی، ارتش، سپاه، بسیج و تمام نیروهای مسلح با هم هستند، ملت نیز پشتیبان این نیروها هستند و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند هیچ غلطی در ارتباط با ملت ما انجام دهد.

captcha