حمایت مادی و معنوی از پایان‌نامه‌های حوزه مد و لباس
کد خبر: 3576250
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

حمایت مادی و معنوی از پایان‌نامه‌های حوزه مد و لباس

گروه جامعه: مدیر بخش علمی ـ دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر از دریافت بیش از 90 پایان نامه در حوزه مد و لباس خبر داد و گفت: بیش از نیمی از این پایان‌نامه‌ها مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفته‌اند که بسیاری از این آنها در حوزه مباحث دینی و فرهنگی و مد و لباس هستند.

راضیه حشمی‌پور، مدیر بخش علمی ـ دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح عملکرد بخش علمی دانشگاهی ششمین جشنواره مد و لباس فجر پرداخت و در پاسخ به این سؤال که این بخش چه قدر توانسته به خلأهای موجود در زمینه مبانی مد و لباس از منظر اسلام پاسخ دهد؟ گفت: با توجه به نیازهای موجود در حوزه مبانی مد و لباس و اهمیت ویژه‌ای که کارگروه امسال به موضوعات میان رشته‌ای از جمله جامعه شناسی، روان‌شناسی، مبانی دینی و ... مد و لباس، قائل شد؛ فراخوان جشنواره به صورت اختصاصی تدوین و به دانشگاه‌های صاحب نام حوزه لباس ارسال‌ شد.

مدیر اجرایی این جشنواره با تأکید بر اینکه برای اولین دوره برگزاری این بخش به این نحو ویژه، استقبال خوبی صورت گرفته و مقاله‌ها و پایان نامه‌های خوبی دریافت شده‌است، گفت: از حدود 70 عنوان مقاله دریافت شده، تعداد مقاله‌های میان رشته‌ای از جمله مبانی دینی، روان شناسی، رنگ، انضباط اجتماعی، کسب و کار و ... حوزه مد و لباس بسیار زیاد بوده است.

حشمی‌پور اعلام کرد: برای اولین بار در سال جاری مقاله‌های میان رشته‌ای حوزه مد و لباس را مورد تقدیر قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که نحوه استفاده کاربردی از نتایج این مقاله‌ها و پژوهش‌ها چگونه است؟ گفت: از سال گذشته پژوهش محوری در دستور کار ما بوده و امسال نیز به همین دلیل بخش طرح‌های پژوهشی برای اولین بار به جشنواره مد و لباس فجر اضافه و طرح‌های پژوهشی خوبی را دریافت کرده‌ایم.

مدیر بخش علمی ـ دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر تصریح کرد: طرح‌هایی که مطابق با اولویت‌های ما هستند بودجه‌ای برای عملیاتی شدن دریافت خواهند کرد. به غیر از این مسئله بخش اولویت‌ها و نیازهای جامعه و کارگروه به دانشگاه‌ها ارائه شده که بر اساس آن افراد در مقاطع ارشد و دکتری اگر پایان نامه خود را مطابق با نیازها و اولویت های مطرح شده انتخاب کنند مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: فراخوان حمایت از پایان نامه‌ها را فروردین سال گذشته به دانشگاه‌ها ارسال کردیم و تاکنون 90 عنوان پایان نامه مرتبط با مد و لباس دریافت و در کمیسیون بررسی شده است. نیمی از این پایان نامه‌ها برای دریافت کمک‌های مالی و معنوی انتخاب شدند که بسیاری از این آنها در حوزه مباحث دینی و فرهنگی و مد و لباس هستند.

captcha