حضرت زهرا(س) خط قرمر شیعه و نظام اسلامی است
کد خبر: 3580150
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
امام جمعه موقت فم:

حضرت زهرا(س) خط قرمر شیعه و نظام اسلامی است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت قم، با اعلام اینکه حضرت زهرا(س) خط قرمز تشیع است به آل سعود نسبت به هرگونه قداستزدایی در این زمینه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین ظهر امروز 12 اسفند ماه در خطبه‎های نماز جمعه قم گفت: شب گذشته فیلمی توسط مجمع تشخیص مصلحت در شبکه 2 پخش شد و موضوع آن دیدار آیت‎الله هاشمی از باغ فدک حضرت زهرا(س) بود.
وی افزود: در این فیلم مستند، مظلومیت حضرت زهرا(س) کاملا مشهود بود زیرا تنها جایی که به نام حضرت زهرا بود مورد بی مهری و بغض دشمنان بود؛ آیت الله هاشمی با خوردن آب از نهر فدک و علی رغم نهی ماموران ارادت خود را نسبت به حضرت نشان داد.
سعیدی اظهارکرد: با وساطتت ایشان عده ای از زائران و بخصوص بانوان به حرم بقیع مشرف شدند و به یاد حضرت زهرا(س) به زیارت پرداختند؛ حال اگر رفتن خانم‎ها به حرم بقیع شرک است چرا آنها اجازه دادند؟ این مساله نشان می دهد که موضوع چیز دیگری است.
تولیت آستان حضرت معصومه(س) بیان کرد: امروز از شهر عش آل محمد و مراجع و حوزه های علمیه و مردم شجاع قم به دنیا اعلام می‎کنیم که حضرت زهرا(س) خط قرمز شیعه و نظام اسلامی است و سال به سال به عرض ارادت ما به حضرت زهرا(س) افزوده خواهد شد.
تولیت آستان حضرت معصومه(س) بیان کرد: سید جمال الدین اسدآبادی از جمله اولین کسانی است که نقشه سلطه استعماری به خصوص انگلستان را برای دیگران بیان کرد.
وی با اشاره به سالروز تاسیس کانون فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: این کانون‎ها باید مساجد را به پایگاه‏‎های اصلی تربیت یاران حضرت ولی(عج) مبدل شوند.
سعیدی با اشاره به سالروز رحلت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و ربانی شیرازی اظهارکرد: ایشان از نقش آفرینان در پیروزی انقلاب اسلامی و از اعضای موثر در قانون اساسی بود که هنگام عزیمت در جلسه شورای نگهبان بر اثر حادثه اسفناک به ملکوت اعلی پیوستند.
تولیت آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به روز درختکاری بیان کرد: هر ساله رهبر انقلاب اسلامی و مسئولان و مردم ما در این روز به طور نمادین نهال‎هایی می‎کارند و اهتمام خود را به محیط زیست نشان می‎دهند؛ قطع درختان باید یک جرم تلقی شود.
وی گفت: 14 اسفندماه روز نیکوکاری نام نهاده‎اند تا مردم ما در یک همایش نیکوکاری دستان پرمحبت خود را بر سر مردم نیازمند بکشند.
سعیدی در خطبه اول در تفسیر آیه دوم سوره ممتحنه گفت: از این آیه چنین استفاده می‎‏شود که مومنینی که می‏‎خواهند با کفار رابطه سری دوستی برقرار کرده و رفع شر کنند باید بدانند که کفار از همین موقعیت سو استفاده می کنند و پاسخ این دوستی را با دشمنی خواهند داد.
وی گفت: مومنان اصولا به خاطر ایمانشان نمی‎توانند با کفار مودت خالصانه داشته باشند ولی هنگامی که می‎بینند عده‏ای از مسلمانان چنین قصدی دارند گمان می‎کنند که از گزینه‎های روی میز آنها ترسیده‎اند و به همین خاطر حس می‎کنند که مومنینی که به هم کشیان خود خیانت کرده اند به آنها نیز خیانت می‎کنند.
وی تصریح کرد: این دسته از مومنان هم به خدا خیانت کرده‎اند و هم در حق مسلمانان دیگر و دین اسلام خیانت کرده‎اند و در دنیا و قیامت خوار و ذلیل خواهند شد.

captcha