راه اندازی درمانگاه شبانه روزی موقوفه «بهاءالملک» اعتمادیه همدان
کد خبر: 3584659
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

راه اندازی درمانگاه شبانه روزی موقوفه «بهاءالملک» اعتمادیه همدان

گروه فرهنگی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: راه اندازی درمانگاه شبانه روزی موقوفه «بهاءالملک» اعتمادیه شهر همدان به عنوان درمانگاه منحصر به فرد در غرب کشور آماده ارائه خدمات به عموم مردم به ویژه 23 روستای محروم استان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین، محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، چهارشنبه، 25 اسفند ماه در نشست خبری طرح آرامش بهاری،ویژه ایام نوروز 96 اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که مجموعه اوقاف استان در آن پیشرو بوده، «طرح دست‌های آسمانی» بود.
وی افزود: این طرح در اسفند ماه سال جاری با محوریت توزیع، دو هزار و 400 سبد کالا به اعتبار 310 میلیون تومان در میان خانواده‌های نیازمند استان، انجام گرفت، همچنین امسال برای اولین بار اوقاف استان توانست 12 میلیارد تومان از درآمد موقوفات استان را به هزینه برساند که از این رقم، 500 میلیون تومان جهت مساعدت به مساجد استان صرف شده است و اعتبارات دولتی جذب شده برای مساجد و حسینیه‌های استان، 700 میلیون تومان بوده است.
حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه، 2 میلیارد و 117 میلون تومان اعتبارات در حوزه سلامت از نیات موقوفات استان هزینه شده است اضافه کرد: بیشترین موقات حوزه درمان و سلامت از شهرستان‌های همدان، ملایر، اسدآباد و کبودرآهنگ است، همچنین تعمیر و مرمت اورژانس قدیم ملایر و ساخت اورژانس جدید شهرستان، خرید و تجهیز لوازم پزشکی به ارزش، 120 میلیون تومان در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اسدآباد از جمله برنامه‌های انجام شده در حوزه سلامت است.

راه اندازی درمانگاه شبانه روزی «موقوفه بهاء الملک اعتمادیه»

مدیر اوقاف استان ادامه داد: راه اندازی درمانگاه شبانه روزی «موقوفه بهاء الملک اعتمادیه» به عنوان درمانگاه منحصر به فرد در غرب کشور آماده ارائه خدمات به عموم مردم به ویژه 23 روستای محروم استان است، طبق نیت واقف، این درمانگاه به 23 روستای استان ویزیت و داروی رایگان ارائه می‌دهد، همچنین خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان فیروز تهران به ارزش 67 میلیون تومان نیز از دیگر اقدامات اوقاف استان در حوزه درمان و سلامت است.
وی گفت: ارائه خدمات دندان پزشکی به اقشار بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از موقوفه خانم طیبه کیانی در ملایر، اعزام اکیپ پزشکی از موقوفه امیر نظام در برخی روستا‌های کبودرآهنگ و نهاوند و اعزام اکیپ پزشکی به 23 روستای محروم مورد نظر موقوفه بهاء الملک از فعالیت‌های اداره اوقاف استان در بخش سلامت و درمان در سال جاری بوده است.
حجت الاسلام کاروند بیان کرد: طرح کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت در همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان با تهیه لوازم التحریر و کمک‌های نقدی به ارزش 449 میلیون تومان، اطعام فقرا و نیازمندان به ارزش بیش از 600 و 50 میلیون تومان و طرحی با عنوان «محرومیت زدایی» با محوریت ساخت حمام و منازل مسکونی از اقدامات انجام شده در سال 95 بوده است.

اعزام 420 مبلغ از حوزه علمیه قم در مناسبت‌های مختلف سال
این مقام مسئول عنوان کرد: برپایی موکب‌های اربعین، اعزام 420 مبلغ از حوزه علمیه قم در مناسبت‌های مختلف مانند، طرح آرامش بهاری ویژه تعطیلات نوروز، نشاط معنوی در ایام تابستان، ولایت علوی ویژه ایام عدیر و ...به ارزش 180 میلیون تومان اعتبارات و برگزاری جشنواره عکاسی با موضوع «وقف چشمه همیشه جاری» از برنامه‌های دیگر اوقاف در سال جاری بوده است، گفتنی است به علاقمندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را تا 20 فروردین ماه سال 96 ارسال کنند.
وی خاطر نشان کرد: در مباحث فرهنگی و قرآنی نیز، برگزاری دوره‌های حفظ قرآن کریم، راه اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن که برای اولین بار در استان آغاز به فعالیت نموده است، تربیت مربی حفظ قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستانی، استانی و اعزام به مرحله کشوری و همچنین امضاء تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان جهت همکاری با این نهاد در برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان زیر 16 سال از برنامه اداره اوقاف در سال 95 بوده است.
حجت الاسلام کاروندبه برنامه‌های سال 96 نیز اشاره ای داشت و اظهار کرد: ساخت فیلم‌های مستند جهت انعکاس نیت امینانه واقفین استان، ساخت انیمیشن با ترویج فرهنگ وقف با همکاری صدا و سیما، مستند سازی مطالبات اوقاف از دستگاه‌های اجرایی که این میزان بدهی، 234 میلیارد تومان است.

کشف 77 موقوفه مجهول در استان
مدیر کل اوقاف استان افزود: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و بررسی دو هزار پرونده توسط «قرارگاه قدر» که شناسایی موقوفات نامعلوم استان را بر عهده دارند، 77 موقوفه مجهول در سطح استان کشف شده است، اخذ سند مالکیت دو هزار و 434 هزار هکتار موقافات استان که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده،با افزایش 7 هزار هکتار دیگر در سال‌های آینده، جشن پایانی اخذ سند مالکیت موقوفات در استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بقعه و امامزده در سطح استان وجود دارد اضافه کرد: 49 بقعه شاخص استان،به طور ویژه از 28 اسفند ماه الی 15 فروردین طرح آرامش بهاری را اجرا خواهند کرد که در این طرح 49 مبلغ اعزامی از قم و 16 مبلغ بومی به ارائه خدمات خواهند پرداخت، همچنین خیمه‌های معرفت با غرفه‌های پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، وقف، کودک و نوجوان و سلامت در این بقاع برپا خواهند شد.
حجت الاسلام کاروند ادامه داد: همچنین برگزاری مراسم ویژه تحویل سال، برگزاری نماز جماعت و برپایی نمایشگاه‌های مرتبط با وقف نیز در این بقاع متبرکه انجام خواهد گرفت، آماده سازی باغ بهشت جهت حضور مردم در پنچ شنبه آخر سال با افزایش ظرفیت 300 اتومیبل در پارگینگ این مکان، نصب بنر و ... انجام گرفته است.
این مقام مسئول بیان کرد: کاشت 250 نهال درخت ویژه شهدا در روز درختکاری و تهیه 40 تابلو از شهدا و نصب ان در قطعه شهدا، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و اختصاص 160 متر زمین به حسینیه باغ بهشت جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی در آن نیز از اقدامات این مجموعه در سال جاری بوده است.
captcha