قبول ولايت مولا علی(ع) به تلاش در راه اوست/ رسیدگی به محرومان؛ نخستین كار حكومت اسلامی
کد خبر: 3587550
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
آیت‌الله ایمانی:

قبول ولايت مولا علی(ع) به تلاش در راه اوست/ رسیدگی به محرومان؛ نخستین كار حكومت اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه تولی امیرالمؤمنین و قبول ولایت او به تلاش در راه او هست که بتوانیم سیره او را احیا کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم ولایت به معنای واقعی کلمه داشته باشیم باید بکوشیم راه، مسیر و مكتب علی(ع) را در زندگی خودمان احیا کنیم‌.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌ آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس جمعه، 18 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با یادآوری مناسبت‌های ماه رجب به فرا رسیدن میلاد امام جواد(ع) در 10 رجب سال 195 هجری قمری اشاره كرد و گفت: تولد امام جواد(ع) در بنی هاشم همراه با دگرگونی و شگفتی واعجاب همراه بود، به خاطره اینکه امام هشتم تا سال 40 سالگی که از عمر مبارکشان گذشته بود صاحب فرزند نشده بودند.

شایعات دشمنان با ولادت امام جواد(ع) به پایان رسید

وی افزود: دشمنان و منافقان زبان‌های عجیب و غریب و تمسخرها و ریش‌خندها به امام و اهل بیت(ع) پیامبر داشتند و حالت انتظاری برای امام هشتم بود تا آن هنگامی که آقا امام جواد(ع) به دنیا آمدند و به شایعات دشمنان و بگو مگوهای بنی هاشم پاسخ داده شد و پایان بخشید.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: تولد این امام همام که عمر کوتاهی هم داشتند، بركات فراوانی داشت و آنقدر این مولود برای اسلام و مسلمین برکت داشت که امام فرمودند هیچ مولودی برکتش به اندازه تولد امام جواد(ع) برای امت اسلامی در عصر و زمان ما نبوده است و این نشان می‌دهد که این مولود چه نقشی در جامعه اسلامی ایفا كرده است.

مولا علی(ع)؛ مظهر عدالت و حق

امام جمعه شیراز همچنین فرا رسیدن سالروز میلاد متقیان مولاعلی(ع) در 13 رجب را یادآوری كرد و گفت: مولا امیرالمؤمنین(ع) مظهر عدالت، قسط، حق و قرآن ناطق است که در خانه خدا اولین بار وآخرین بار اتفاق افتاد نه قبل از او کسی در خانه خدا دنیا آمد و نه بعد از او کسی در این خانه به دنیا آمد؛ این افتخار اختصاص به مولای ما امیرالمؤمنین(ع) داشت و بس .

تولی امیرالمؤمنین(ع) و قبول ولایتش به تلاش در راه اوست

وی با تأكید بر اینكه تولی امیرالمؤمنین و قبول ولایت او به تلاش در راه او هست که بتوانیم سیره او را احیا کنیم، گفت: آن حضرت شهید عدالت بود و اگر می‌خواهیم ولایت به معنای واقعی کلمه داشته باشیم باید بکوشیم راه، مسیر و مكتب علی(ع) را در زندگی خودمان احیا کنیم‌؛ گرچه ما نمی‌توانیم مثل او باشیم و به پای او برسیم اما از ما انتظار تقوا، پاكی و عدالت‌محوری دارد.

آیت‌الله ایمانی در ادامه فرا رسیدن ایام اعتكاف را یادآور شد و افزود: همین ایام، ایام اعتکاف است یعنی سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم رجب‌المرجب ایام اعتکاف است که در بین ما رسم است؛ اعتکاف همیشه مستحب است و برای همه ایام و کمتر از سه روز هم نیست و شرایط خاصی دارد اما رسمی که بین ما رایج شده است در این ایام امکانات بهتری برای اعتکاف فراهم شده است و باید از این موقعیت استفاده کرد و بهره برد .

اعتكاف، فرصتی برای تقویت رابطه با خداست

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، اعتكاف را فرصتی دانست برای اینکه انسان بین خود و خدای خودش خلوت كرده، فاصله‌ها را کم و رابطه‌ها را تقویت کند و فضای ایجاد شده بین عبد و خالق عبد از بین برود و انسان به سوی خدای بزرگ برود و آن‌هایی هم که موفق نیستند قرائت قرآن و دعاهایی که وارد شده و فوق‌العاده هم سفارش شده فراموش نکنند .

وی اظهار كرد: روز پانزدهم ماه رجب عظمت و حرمت خاصی با وفات حضرت زینب کبری(س) حرمت خاصی دارد که عملاً باید شهادت نامید چون نتیجه شکنجه‌ها، کتک‌ها و اذیت‌هایی که از کربلا به بعد برای زینب کبری(س) اتفاق افتاد این بود که با فاصله کمی نیمه رجب از دار دنیا رفتند.

افتخار جوانان شیعه و سنی امروز، دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم است

آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینكه تاریخ شهادت حضرت زینب(س) سال 62 هجری قمری است كه فاصله‌ای با كربلا ندارد، گفت: این نشان می‌دهد چقدر حادثه کربلا این بانوی بزرگ را شکسته کرد و از بین برد که دیگر بعد از مدت کوتاهی دعوت حق را لبیک گفت؛ امروز هم این افتخار برای جوانان مسلمان اعم از شیعه و سنی است که گرداگرد حرم مطهرش دارند طواف می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دشمنان شیطان صفت آمریکایی به حرم مطهر او چشم طمعی داشته باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در فارس ادامه داد: آن روز اگر کسی نبود از زینب(س) در عصر عاشورا و روزهای 11 و 12 محرم و در مقابل شلاق‌هایی که پدران و اجداد داعشی‌ها به زینب(س) و سکینه(س) می‌زدند، دفاع كند، امروز جوانان مسلمان از حرم او با جان ودلشان و با خونشان دارند دفاع می‌کنند.

اولین كار حكومت اسلامی، رسیدگی به محرومان است

وی با تأكید بر این نكته كه همه ماه رجب مناسبت‌های مختلفی است که باید این مناسبت‌ها را گرامی داشت، گفت: از طرف دیگر تقویم شمسی هم که نگاه می‌کنیم می‌بینیم با بیست و یکم فروردین روبه‌رو هستیم که دیدگاه بلند امام راحل ما را نشان می‌دهد. امام عزیز ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولین اقدامی که برداشتند کمیته امداد را در 14 اسفندماه 57 تشکیل دادند، یعنی اولین كار حکومت اسلامی رسیدگی به محرومین و مستضعفین است.

آیت‌الله ایمانی اضافه كرد: اگر امروز می‌بینید رهبر معظم انقلاب اینقدر دغدغه نسبت به معیشت مردم دارند و با تلخی با بعضی از مسئولان برخورد می‌کنند، این‌ها ادامه خط امام(ره) است؛ امام(ره) می‌فرمایند حکومت باید در خدمت محرومین باشد نه در خدمت مستکبرین، حکومت باید در خدمت پا برهنه‌ها باشد نه در خدمت کسانی که بحمد الهی همه امکانات از قبل برایشان فراهم بود و اكنون هم فراهم است.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینكه امام راحل در 21 فروردین 58 بنیاد مسكن و حساب صد را تشكیل می‌دهد، گفت: پیشوای انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌گوید حکومت که تشکیل شد باید برود سراغ پا برهنه‌ها و بی سر پناها و به آن‌ها رسیدگی کند و دست آن‌ها را با كمك و حمایت مردم بگیرد و این نکته بسیار مهمی است که امام در خط مش خودشان همیشه دنبال می‌کردند.

سیاست حمایت از مستضعفان همیشه در خط و مش امام و رهبری است

وی تأكید كرد كه سیاست حمایت از مستضعفین همیشه در خط و فکر و راه امام راحل بوده و هست و امروز هم در فکر و اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی است .

آیت‌الله ایمانی در ادامه سالروز حوادث 20 فروردین را یادآور شد و گفت: در چنین روزی رابطه آمریكا با ایران قطع شد و امام با این حادثه به عنوان یک تهدید دشمن برخورد نکرد بلكه به عنوان یک ظرفیت استفاده کرد؛ هنر رهبری و امام این است و اگر اكنون بود بعضی از مسئولان جامعه چه كار می‌كردند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آن روز هم همان مسئولین مقابل آمریکا دست و پایشان می‌لرزید و می‌گفتند آمریکا قطع رابطه کرده، بیچاره و بدبخت شدیم، دنیایمان از بین رفت اما امام فرمود اگر کارتر یک کاری در تمام عمرش به نفع مظلوم انجام داده قطع رابطه با ما است و این خیلی حرف هست، چپاول دیگر ممنوع شد و آمریکا فهمید دیگر نمی‌تواند چپاول کند لذا قطع رابطه کرد.

امام(ره) از فرصت قطع رابطه آمریكا با ایران جهت تقویت قدرت ملت استفاده كرد

وی اضافه كرد: امام راحل بعد از آن فرمودند الهی كه این رابطه همیشه قطع باشد؛ رابطه گرگ با بره، مظلوم با ظالم و امام به عنوان یک ظرفیت از این قطع رابطه استفاده می‌کند و آمریکا را از نظر روحی در هم می‌شکند و ملت ایران را قدرت می‌بخشد و این قدرت به جایی می‌رسد که روز بیستم فروردین می‌شود روز ملی فناوری هسته‌ای در کشور یعنی نتیجه درست برخورد کردن با پدیده‌ها این است.

آیت‌الله ایمانی بیان كرد: اگر امام هم خودش را مقابل قطع رابطه آمریکا باخته بود، چه می‌شد؟ امام(ره) خودش را نباخت و آمریکا را تحقیر کرد، ملت ایران را رشد داد و بالا آورد و بعد همین باعث شد که ما در دوران تحریم فناوری هسته‌ای داشته باشیم و روز بیستم فروردین یعنی روز قطع رابطه آمریکا با ایران می‌شود روز ملی فناوری هسته‌ای، اگر درست استفاده کنیم .

captcha