جزئیاتی بیشتر از سی‌وچهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
کد خبر: 3587671
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

جزئیاتی بیشتر از سی‌وچهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

گروه مسابقات: سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در حالی از اواخر فروردین‌ماه آغاز می‌شود که اولین گروه از متسابقان روز 29 فروردین ماه وارد کشور خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در حالی از روز 30 فروردین‌ماه در مصلای تهران آغاز می‌شود که اولین گروه از شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات که عمدتاً شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ و قرائت قرآن در بخش بزرگسالان و نابینایان هستند روز 29 فروردین‌ماه وارد کشور خواهند شد.
بر اساس گفته‌های مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف شرکت کنندگان در بخش‌های طلاب،‌ دانش‌آموزان و بانوان نیز در روز دوم اردیبهشت‌ماه وارد کشور خواهند شد.
همچنین در این دوره از مسابقات،‌ رقابت‌ها در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود، این در حالی است که در سال‌های قبل مسابقات در یک نوبت برگزار می‌شد. در نوبت صبح برنامه‌های جنبی همچون بازدید از اماکن فرهنگی در نظر گرفته می‌شد و مسابقات از ساعت 16 تا 22 ادامه می‌یافت. در این دوره اما رقابت‌ها در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 برگزار می‌شود.
در نوبت صبح این مسابقات، رقابت‌ها در بخش بانوان، شامل شرکت‌کنندگان بخش دانش‌آموزی و بزرگسالان و در نوبت بعدازظهر نیز شرکت کنندگان بخش آقایان شامل، متسابقان بخش‌های نابینایان، دانش‌آموزان و بزرگسالان به رقابت خواهند پرداخت.
رقابت‌های این دوره در دو سالن مجزا در مصلای تهران برگزار می‌شود. همچنین رقابت‌های بخش طلاب نیز در شهر مقدس قم برپا خواهد شد.
در این دوره از مسابقات 283 شرکت‌کننده از 80 کشور جهان برای رقابتی هفت روزه حضور دارند. همچنین با توجه به اینکه در بخش‌هایی همچون بانوان،‌ دانش‌آموزان و نابینایان، لزوم قرار گرفتن یک نفر همراه در کنار متسابقان وجود دارد، تعداد میهمانان خارجی این دوره از مسابقات به بیش از 400 نفر رسیده است، تا به این ترتیب سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به بزرگترین جشنواره قرآنی بین‌المللی در دنیا تبدیل شود.
captcha