برگزاری حجِ با عزت و امنیت، مدنظر متولیان سازمان حج و زیارت باشد
کد خبر: 3589213
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
آیت‌الله دستغیب:

برگزاری حجِ با عزت و امنیت، مدنظر متولیان سازمان حج و زیارت باشد

گروه اجتماعی: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در برگزاری عزتمندانه و توأم با امنیت حج برای زائران ایرانی خانه خدا تأكید كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت این آستان مقدس در دیدار مدیر کل حج و زیارت فارس گفت: بعد از فاصله‌ای که در برگزاری حج ایجاد شد امید داریم حج امسال با عزت و امنیت برپا شود .

وی افزود: فعالیت حج و زیارت در دوره اخیر مناسب بوده و ارادت و تلاش مدیریت آن سازمان به ائمه اطهار(ع) امامزادگان جلیل القدر و معرفی اماکن مذهبی و کانون توجه واقع شدن حرم‌های مطهر امامان و امامزادگان شریف در کشورهای اسلامی که از ابتدا مدنظر بوده و امید داریم این هماهنگی روز به روز بیشتر شود.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: لازم است با طرح انسجام، اتحاد و هماهنگی تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام که نشست دوم آن در کربلای معلی در سالروز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) برگزار خواهد شد، پیرامون افزایش زائران حرم‌های مطهر از کشور عراق اقدامات موثری صورت پذیرد.

مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز گفت: هر چه در عتبات کشور عراق بتوانیم مقام و مرتبه حضرت احمدبن موسی(ع) را معرفی و تبیین کنیم، باعث می‌شود وقتی اتباع آن کشور به ایران می‌آیند شیراز را هم زیارت کنند که این امر نیاز به همکاری سازمان حج و زیارت دارد تا در شهرهایی مانند نجف، کربلا و سامرا بتوانیم این مهم را انجام دهیم.

قایم مقام جامعه روحانیت شیرازخواستار افزایش اختیارات فارس در سفرهای زائرانی که از عتبات عالیات به سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی مشرف می‌شوند شد و گفت: این كار برکات بسیار در پی خواهد داشت.

علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت فارس نیز در این دیدار گفت: با پیگیری بعثه قرار است حجی عزتمندانه که مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، در کمال امنیت برگزار شود و با توجه به افزایش سهمیه کشوری، سهمیه استان فارس بیش از چهار هزار نفر است.

مدیر حج و زیارت فارس گفت: راه‌اندازی دفتر حج و زیارت در حرم مطهر شاهچراغ(ع) بسیار ارزشمند است و سعی خواهیم کرد طرح حرم تا حرم را پیگیری کرده و جلسات اعزام را به حرم احمدبن موسی(ع) منتقل کنیم.

captcha