بعثت برای تکمیل اخلاق شایسته فردی و انسانی است/ لزوم تبعیت همه افراد از قانون
کد خبر: 3591942
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
آیت‌الله ایمانی:

بعثت برای تکمیل اخلاق شایسته فردی و انسانی است/ لزوم تبعیت همه افراد از قانون

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس، عید بعثت را عید انسانیت دانست و گفت: بعثت برای تکمیل اخلاق شایسته فردی و انسانی و تهذیب نفوس انسان‌هاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، اول اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به در پیش بودن ایام مبعث پیامبر مکرم اسلام، برخی اهداف رسالت آن حضرت را برشمرد و گفت: بعثت گرچه یک حادثه تاریخی بود که در روز بیست و هفتم رجب در غار حراء بالای شهر مکه اتفاق افتاد اما یک جریان برای جهان بشریت و همه مردم دنیاست ، بعثت عید انسانیت است چون هدفی که بعثت دنبال می‌کند نتیجه‌اش نجات بشریت و انسانیت از تمام بدبختی‌های دنیا و آخرت است.

وی گفت: اگر در بعد فردی به آن بنگریم بعثت برای تکمیل اخلاق شایسته فردی و انسانی است و برای تهذیب نفوس انسان‌ها، قرآن مجید در آیات مختلفی به این امر اشاره دارد که پیامبر آمد تا مردم را تزکیه کند، از آلودگی‌ها برهاند و به اخلاق شایسته آنان را بیاراید.

هدف اجتماعی بعثت پیامبر بزرگ اسلام(ص)،‌ عدالت اجتماعی است

آیت‌الله ایمانی همچنین هدف اجتماعی بعثت پیامبر بزرگ اسلام(ص) را عدالت اجتماعی دانست و گفت: عدالت اجتماعی در قرآن مجید به عبارات مختلف بیان شده است.آنجایی که در سوره حدید توضیح می‌دهد و می فرماید به اینکه «ما فرستادگانمان همراه کتاب و میزان به سوی مردم فرستادیم تا مردم را در مسیر قسط و عدالت اجتماعی قرار دهند و آنچنان جامعه را تربیت کنند که خود مردم قیام به عدالت اجتماعی داشته باشند» یا در آیه دیگری به پیامبر این چنین خطاب می شود که بگوید «بگو خدای من مرا به قسط و عدالت اجتماعی فرمان داده و دستور داده است».

امام جمعه شیراز گفت: امروز هم جامعه هم به تهذیب نفس و هم به برپایی عدالت اجتماعی محتاج است و انقلاب اسلامی ایران که منادی تمدن نوین اسلامی قلمداد می‌شود باید فضایی ایجاد کند سرشار از معنویت، پاکی و به دور از زشتی و گناه و معصیت تا افراد تهذیب شده و از گرد و غبار گناه دور شوند و عدالت اجتماعی هم در جامعه دنبال شود تا بتوانیم فضای ایجاد تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم.

لزوم تبعیت همه افراد از قانون

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان، لزوم تبعیت همه افراد از قانون را متذکر شد و از کسانی که صلاحیت آنان برای انتخابات احراز نشده است خواست که با رفتار و عمل خود تبعیتشان از قانون را به همه خصوصا طرفدارانشان نشان دهند.

وی افزود: آن‌هایی که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند باید به قانون پایبند باشند چون قدم اول در ثبت نام پایبند بودن به قانون است.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: این افراد اگر می‌دانند چه می‌کنند و توجه داشتند کجا ثبت نام می‌کنند باید پایبند بودنشان به قانون احراز بشود و امروز به طرفدارانشان نشان بدهند که تابع قانون هستند؛ این افراد به طرفدارانشان بگویند قانون اساسی براساس اصول 99، 98، 120، 121 و 111 به ما اجازه نمی‌دهد در انتخابات وارد شویم.

رد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری به معنا ناتوانی در تمام امور نیست

امام جمعه شیراز اضافه کرد: رد صلاحیت در انتخابات ریاست‌جمهوری به این معنا نیست که در هیچ کاری نمی‌‌توانند وارد شوند؛ این فقط مربوط به ریاست جمهوری است.

وی از رد صلاحیت‌ شدگان خواست که طرفدارانشان را به آرامش، ثبات، امنیت و حفظ قانون دعوت کنند و گفت: آنان باید به دنیا نشان بدهند که کشور ما کشور قانون و پایبندی به قانون است و غیر از قانون و اجرای قانون اساسی چیز دیگری نیست .

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: وظیفه شورای نگهبان احراز صلاحیت افراد است و فردای قیامت هم قدم از قدم برنمی‌دارند مگر از آنان بپرسند چگونه این افراد را تایید کردید؟ چگونه چهارسال جایگاه شخصیت اول کشور را به دست این فراد سپردید؟ باید پاسخ داشته باشند.

در انتخابات دشمنان ما در خارج با بلندگوهایشان تبلیغ می‌کنند

وی اضافه کرد: بر همین اساس مردم هم باید بصیر و آگاه باشند؛ دشمنان از اکنون در حال برنامه‌ریزی هستند، دشمنان ما در خارج با بلندگوهایشان تبلیغ می‌کنند؛ همان کسانی که افراد را وادار کردند بیایند ثبت‌نام بکنند حالا وادار می‌کنند بیایند سر و صدا بکنند؛ باید نسبت به این قضیه هوشیار باشند.

آیت‌الله ایمانی همچنین شهادت حضرت امام کاظم(ع) را تسلیت گفت و افزود: ایشان، امام و پیشوایی بود که در دورانی بسیار سخت و شکننده از دوران ابن العباس زندگی و امامت خود را آغاز کردند، بخشی از دوران منصور دوانیقی و دوران هارون عباسی که به طاغوت آل عباس معروف شد.

امام موسی كاظم(ع) تمام حركت‌های انقلابی علیه حكومت را هدایت می‌كرد

وی با اشاره به دشواری‌ها و مشکلات دوران زندگی امام کاظم(ع) و شرایطی که آن امام بزرگوار باید آنچه از پدران بزرگوارش درموضوع فقیه و فرهنگ و فکر و دین باقی مانده بود حفظ می‌کرد، گفت: امام همه مسئولیت‌ها را به نحو احسن حفظ و در عین حال تمام حرکت‌های انقلابی علیه حکومت را هدایت و در مسیر صحیح آنان را دعوت کرد.

captcha