برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه در حرم رضوی
کد خبر: 3594063
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه در حرم رضوی

گروه اجتماعی: ویژه‌برنامه اعیاد شعبانیه به‌مناسبت میلاد امام حسین(ع)، امام زین‌العابدین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: ویژه برنامه اعیاد شعبانیه به مناسبت میلاد امام حسین(ع)، امام زین‌العابدین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه جشن میلاد ائمه معصومین(ع) شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20:15 تا 22:30 در رواق امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فرشاد، کارشناس مذهبی، به همراه مدیحه سرایی و مولودی خوانی برگزار می‌شود، عنوان کرد: این مراسم 9 تا 12 اردیبهشت ماه در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی به منظور ایجاد فضای شادی وشعف در ایام میلاد ائمه(ع) برگزار می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه حجت الاسلام رضایی تهرانی، از کارشناسان دینی، یک‌شنبه و سه‌شنبه در خصوص فضائل این بزرگواران ایراد سخن خواهد کرد، ابراز کرد: پس از مراسم سخنرانی نیز ساعت 11 تا 13:30 در رواق امام خمینی مراسم مولودی خوانی، توسط مداحان اهل بیت(ع) برای زائران در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در رواق حضرت زهرا(ص) نیز ویژه برنامه‌های برای بانوان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: سخنرانی و بیان احکام، محفل قرآن و ترتیل خوانی، جنگ قرآنی ویژه دختران، کلاس و کارگاه آموزش قرآن، حلقه‌های معرفت، مشاوره فردی و گروهی از جمله برنامه‌هایی است که طی هفته جاری در رواق تازه تأسیس حضرت زهرا(ص) اجرایی خواهد شد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه در رواق دارالحکمه نیز برنامه‌های متنوعی در قالب سخنرانی‌های مذهبی برگزار می‌شود، ابراز کرد: ماه شعبان فرصت طلایی استغفار و آمرزش، شرح ولادت امام حسین(ع)، فضائل و مناقب حضرت ابوالفضل(ع)، سیره تربیتی امام سجاد(ع) از جمله موضوعاتی است که در این سخنرانی‌ها در دو نوبت صبح و عصر به بانوان زائر ارائه می‌شود.  
captcha