برگزاری اجتماع عظیم منتظران در 17 شهر کشور
کد خبر: 3597358
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

برگزاری اجتماع عظیم منتظران در 17 شهر کشور

گروه اجتماعی: اجتماع عظیم منتظران به‌مناسبت میلاد امام زمان(عج) با همکاری ستاد مردمی اجتماع منتظران، در 17 شهر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سردار غلامحسین صفایی، مسئول اجتماع عظیم منتظران، صبح امروز 18 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری سیزدهمین اجتماع عظیم منتظران که در منزل این جانباز قطع نخاعی برگزار شد، گفت: علت برگزاری این اجتماع در واقع روایتی از امام صادق(ع) است که فرمودند: هر گاه مصیبتی بر مردم وارد می‌شود، باید در جایی گردهم آیند و استغفار کنند تا آن مصیبت و بلا را از آنان دور شود.
امام زمان(عج) غریب‌ترین فرد اهل‌بیت(ع)
وی با بیان اینکه شاید غریب‌ترین فرد اهل‌بیت(ع)، امام زمان (عج) باشند گفت: 12 سال است که اجتماع عظیم منتظران برگزار می‌شود، اما برخی از عوام و خواص از برگزاری آن مطلع نیستند، این در حالی است که امام زمان(عج) قطب عالم امکان است و اگر این بزرگوار نباشند، آسمان و زمین به هم می‌ریزد.
سردار صفایی عنوان کرد: اگر وجود مبارک امام زمان(عج) نباشد، وقایع ناگواری بر مردم وارد می‌شود، از همین رو هر کس که در این دنیا پیروی امام زمان(عج) باشد، در قیامت نیز پشت سر ایشان است.
این جانباز قطع نخاعی با بیان اینکه در حال حاضر نه نویسندگان، نه واقفان و نه سخنوران، آنچنان که باید به جایگاه امام زمان(عج) نمی‌پردازند ابراز کرد: حتی در دعای ندبه، نیز برخی از مداحان و سخنرانان در خصوص امام زمان(عج) صحبت نمی‌کنند، این درحالی است که عنوان دعای ندبه به معنای گریه کردن برای امام زمان(عج) است.
مسئول اجتماع عظیم منتظران با اشاره به اینکه روایات فراوانی در خصوص اینکه هر وقت گرفتاری و سختی پیش آمد، مردم باید در یک جمع شوند و استغفار کنند، وجود دارد گفت: زمانی که حضرت ابراهیم(ع) به ساره، مژده مادر شدن را داد، ساره در کمال ناباوری، این لطف الهی را باور نکرد، از همین رو خداوند دستور داد که تا چهار صد سال فرزندان وی عقوبت شوند.
این جانباز قطع نخاعی با اشاره به اینکه مردم بعد از اتفاقاتی که فرعون بر سر‌ آن‌ها آورد، بنا به روایت امام صادق(ع) در جایی جمع شدند و استغفار کردند، اظهار کرد: پس از استغفار مردم، خداوند عقوبت 170 سال آنها را بخشید و حضرت موسی(ع) و هارون را برای آنها فرستاد.
وی با اشاره به اینکه مردم نمی دانند که حضور حضرت باعث چه برکاتی است و در حال حاضر در چه بلایی به سر می‌برند وگرنه توبه می‌کردند و تمام تلاش خود را برای زمینه‌سازی ظهور انجام می‌دادند، گفت: اصل و اساس حضور امام زمان(عج)  باعث ایجاد مدینه فاضله می‌شود، بنابراین برگزاری چنین اجتماعاتی در روز میلاد این بزرگوار، باعث برکات و اتفاقات بسیاری است.
برگزاری اجتماع منتظران در 5 استان
سردار صفایی با اشاره به اینکه امسال اجتماع در خراسان رضوی، جنوبی، کرمان، اصفهان، هرمزگان و 17 شهر دیگر برگزار می‌شود گفت: تلاش کردیم که لوگوی همه این شهرها هماهنگ باشد، علاوه بر این با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، سراسر بقاع متبرکه کشور، مجوز برگزاری اجتماع دارند.
وی به برنامه‌های این اجتماع اشاره کرد و گفت: تلاوت قرآن، اجرای تواشیح، مداحی توسط احمد واعظی، قرائت زیارت آل یاسین، تشرف دسته جمعی به حرم مطهر رضوی از جمله این برنامه‌هاست که همگی با همکاری ستاد مردمی پیروان ولایت انجام می‌شود.
جانباز صفایی با بیان اینکه در حاشیه شهر برنامه‌های مهدویت با همکاری شورای شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: سپاه و بسیج نیز در خصوص برنامه‌های دهه مهدویت در حاشیه شهر فعالیت می‌کنند که این نیز اتفاق مبارکی است.
سردار صفایی در خصوص برنامه‌های مسجد جمکران گفت: جمکران در طول سال برنامه‌های مختلفی برای مردم برگزار می‌کند، اما در روز میلاد امام زمان(عج)، مردم پیاده از حرم حضرت معصومه(س) به جمکران مشرف می‌شوند که این نیز یکی از اقدامات مثبت در راستای ترویج فرهنگ مهدوی است.
مسئول اجتماع عظیم منتظران با اشاره به اینکه در حال حاضر 730 مرکز مهدویت در خصوص ترویج فرهنگ مهدوی فعالیت می‌کنند گفت: هر کس در زمینه ظهور حضرت حجت(عج) گام بردارد، جز تاثیرگذاران ظهور محسوب خواهد شد و از برکات آن برخوردار می‌شود که در این مسائل در کتاب‌های مکیال‌المکارم و مهدی موعود نیز ذکر شده است.
captcha