ثبت اولین موقوفه مهدوی با 50 هزار واقف
کد خبر: 3598382
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

ثبت اولین موقوفه مهدوی با 50 هزار واقف

گروه اجتماعی: مدیر کانون خیمةالانتظار مشهد از آغاز مشارکت‌های مردمی برای ثبت اولین موقوفه مهدوی با 50 هزار واقف در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(یکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی مؤمن، مدیر کانون خیمةالانتظار مشهد در نشست خبری که 20 اردیبهشت‌ماه در محل خیمةالانتظار مشهد برگزار شد، با بیان اینکه موقوفه‌ای در استان خراسان رضوی با نیت حضرت مهدی(عج) وجود ندارد، گفت: از ابتدای دهه مهدویت که پیشنهاد ثبت اولین موقوفه مشارکتی با نیت مهدوی مطرح شد، مشارکت‌های مردمی برای ثبت این موقوفه در استان خراسان رضوی آغاز و با استقبال خوبی از سوی خیران مواجه شده‌ایم.
وی، این موقوفه را شامل 50 هزار سهم 20 هزار تومانی عنوان کرد و ادامه داد: عموم مردم می‌توانند از یک سهم تا هر چند سهم را که بخواهند، خریداری کرده و در این وقف گروهی سهیم شوند.
مدیر کانون خیمةالانتظار مشهد بیان کرد: برای تمام افرادی که در این اقدام نیکوکارانه مشارکت داشته باشند، وقف‌نامه و سند وقف تنظیم خواهد شد.
وی، مهم‌ترین اهداف ثبت موقوفه مهدوی را ترویج فرهنگ مهدوی، برگزاری جشن‌های دهه مهدویت، برگزاری اجتماع عظیم منتظران ظهور، برگزاری برنامه‌های فرهنگی مرتبط با موضوع انتظار و پر کردن خلأ موجود در جامعه در بحث معارف مهدوی عنوان کرد.
حجت‌الاسلام مؤمن بیان کرد: از ابتدای این طرح که با شروع دهه مهدویت آغاز شده، تاکنون 250 سهم از این موقوفه واگذار شده است.
وی افزود: این موقوفه در زمینی به مساحت 330 متر با کاربری آموزشی ـ مسکونی در محدوده خیابان مطهری مشهد در نظر گرفته شده که امید است با مشارکت‌های مردمی اقدامات اولیه جهت خریداری این زمین صورت گیرد و پس از ثبت موقوفه در راستای ترویج فرهنگ مهدوی کاربری آن تبدیل به احسن شود.
مدیر کانون خیمةالانتظار مشهد در خصوص نحوه مشارکت مردم در این اقدام نیکوکارانه، گفت: ارسال پیامک به شماره 09155010584، تماس با شماره 37310854 ـ 051 و یا مراجعه حضوری به مرکز اداری خیمةالانتظار واقع در خیابان عبادی 104 راه‌های مشارکت در این اقدام خیرانه است.
وی همچنین از برگزاری مراسم گلریزان ساعت 17 روز نیمه شعبان در محل کانون خیمةالانتظار خبر داد و اظهار کرد: در این مراسم جمعی از خیران حضور دارند.
گفتنی است، کانون خیمةالانتظار مشهد تنها کانون تخصصی مهدویت در استان خراسان رضوی است که فعالیت‌های فرهنگی خود را در راستای ترویج فرهنگ مهدوی، از سال 78، به صورت مردمی آغاز کرده است.
captcha